כל הטרנדים והמבצעים הכי חמים לקיץ 2024 כבר כאן!
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המחיר שייצור הבגדים גובה מכדור הארץ

כמו שהתחלנו במאמרים קודמים להסביר בהרחבה, הגם שלכל ייצור של בעצם כל פריט ישנו עלות כלשהיא, אבל ספציפית בעולם הטקסטיל המחיר שהייצור שלו גובה גם מכדור הארץ וגם מחלק לא מבוטל בכלל מפועלים מדוכאים במדינות עולם שלישי היא עלות גבוהה ולא סבירה בשום צורה כשיש חלופה של קנייה מיד שנייה, ובעיקר היום בשנת 2022 שיד שניה הוא טרנד שחוזר ונהיה יותר אפשרויות לצרוך יד שנייה בשל ריבוי החנויות שנפתחות בתחום הזה.

אז אם את החלטת שאת צריכה להוסיף בגדי נשים לארון האישי ולקולקציה האישית שלך, חשבי על כל זה ותני לזה מחשבה נוספת.

בהמשך המאמר נביא כמה ציטוטים מאנשי מפתח שיש להם יותר ידע מהאישה והגבר הממוצעים בתחום הזה.

ציטוט ראשון מובא לנו על ידי אור בן עמי, שהיא כיום יזמית, וגם מעבירת סיורי יד שנייה, וכן היא  ושיה אינסטגרמית בתחום הטקסטיל והביגוד והמודעות הסביבתית, והיא מסבירה כי "טי שירט אחת מביאה לבזבוז של 2,400 ליטר מים, שזו כמות שאדם שותה במשך שנתיים וחצי, וזה מה שחוסכים אם בוחרים לקנות חולצה ביד שנייה, וחשוב שנהיה מודעים לזה. אם מייצרים ג'ינס, כבר מבזבזים 5,700 ליטר לג'ינס אחד. זה מטורף ואפשר לחסוך את כל זה".

המספרים האלו לא נתפסים בהתחלה, 2400 ליטר מים עבור ייצור בודד של טי-שרט בודדת? מי היה מאמין? 5700 ליטר עבור ג'ינס בודד? נשמע לכל אוזן בלתי סביר בעליל.

ישנם מחקרים מסוימים (אומנם חשוב לציין שהם לא קונצנזוס עולמי בתחום, אבל יש מספר לא מבוטל מהם) שטוענים בתוקף שבקרב הנשים מתגלים יותר סימני אמפתיה, יותר אכפתיות ובכללי יותר רצון להשקיע ואפילו לוותר במידת הצורך עבור כדור ארץ ירוק יותר, ונכונות גדולה יותר מאשר גברים להשקיע עבור מודעות סביבתית, ולכן הקריאה פה אל הנשים, שימי לב! קראי את כל המספרים האלו בעיון רב, וכשאת צורכת בגדי נשים, או כשאת יודעת על חברה או חברות שרצות לחנויות לבגדי נשים, אנא שתפי אות בחומר הזה.

בחזרה לאור בן עמי, אז בן עמי היא כיום מעבירה סיורי יד שנייה והיא מחזיקה בחשבון אינסטגרם שעוסק כולו אך ורק באופנת יד שנייה, ועוסקת כמו כן בהנגשה שלה לקהל הרחב. וגם רעון זה כמו רעיונות רבים, התחיל לו לצוץ במוחה במהלך סגר הקורונה, ובהמשך הדרך הוא גדל ורקם עור וגידים.

אותו דבר שהתחיל מאאוטפיטים בסטורי, גדל והגיע למימדים של סיורי שופינג יד שנייה, וכיום אור מעבירה רעיון זה באמצעות הרצאות על אופנה אקולוגית ועמוד במרשתת שכולל בתוכו אינספור פריטי מידע והצעות פרקטיות ומעשיות לחנויות בכל רחבי הארץ. כולל כתובות ומספרי טלפון ברוב של המקרים.

וכעת בן עמי משתפת בתהליך שהיא עברה עם כל הנושא הזה:

"התחלתי להעלות לאינסטגרם שלי אאוטפיטים יד שנייה מהארון שלי כדי להעלות את המודעות לכל הדבר הזה", מספרת בן עמי. ובהמשך של אותו ראיון היא מסבירה שהיא  קיבלה ממש  הרבה מאוד הודעות, מקבוצה גדולה מאוד של אנשים שפשוט לא האמינו שהדברים האלו הם בגדים מיד שנייה, ומשם הם ממש שאלו אותה איפה אפשר למצוא כל הפריטים שהם כרגע ראו.

ומשם והלאה היא  התחילה ממש לסקור חנויות שליד שנייה בארץ. היא היתה  הולכת בעצמה לכל מיני חנויות, ושם בחנויות עצמם באישור המוכרים כמובן, היא צילמה והראתה אל כל הצופים והמסוקרנים כל מיני פריטים מגניבים שהיו שם. וככה מוכיחה לכולם שיד שנייה בעיקר לבגדי נשים היא אפשרות נוצצת ואלגנטית לא פחות, הרבה נשים היא מספרת שפנו אליה והודיעו בתדהמה שהם לא חלמו שבגדי נשים ביד שנייה יכולים להיות כל כך מגוונים ויפים.

בהמשך, היא התחילה להעביר את הסיורים, מתוך מטרה לתת לאנשים חוויה ראשונית טובה עם יד שנייה ובשביל לסלק דעות קדומות על בגדי נשים מיד שנייה.

שיתוף המאמר

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
אימייל

מאמרים נוספים

הצטרפו לניוזלטר שלנו

הקטגוריות המובילות

Related Post

Sed aliquam, tortor et sodales malesuada, lorem leo luctus tellus, quis interdum eros nibh in nunc. Cras dignissim malesuada, lorem leo luctus

סל הקניות שלי
0

Proin ullamcorper pretium orci donec necscele risqueleoam massa dolor imper dietnec consequata congue idsem maecenas malesuada faucibus finibus.

כתובתינו

Uluwatu Jimbaran ST, 1919 - Bali, Indonesia

חייגו אלינו

+62 212-345-321

יצירת קשר

[email protected]