כל הטרנדים והמבצעים הכי חמים לקיץ 2024 כבר כאן!
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טרנד היד שנייה חוזר ב2022, והפעם עם סיבה מוצדקת

אז בעצם במאמר הקודם התחלנו להסביר מה קורה בפני השטח, ובעיקר בתחום של הבגדי נשים, שאנו רואים התפרצות מפתיעה (לפחות לפי רוב הדעות) של טרנד קניית בגדים מחנויות יד שנייה, ואיך בניגוד לסתם טרנד חלול מתוכן שמוכנס לנו למוח בכח ובלי סיבה אמיתית, פה לטרנד הזה ישנו גם ערך מוסב של שמירה על סביבה ירוקה, ובכללי חשיבה על העתיד של כדור הארץ, עבורנו וגם עבור הדור הבא שיהיה פה בכדור הארץ.

אז בהקשר הזה כמה מילים על תעשיית האופנה בכללי:

אז הבאנו עכשו פה כמה עובדות שחשוב שתדעו: תעשייה האופנה כיום היא ללא ספק וללא משוא פנים אחת מהתעשיות הנצלניות בעולם, ובנצלניות הכוונה היא שהיא מעסיקה כדי לשמור על מחירים סבירים ובעצם כדי למשוך עוד ועוד צרכנים אל חכתה, כוח עבודה שהוא כוח עבודה זול, והיא עושה את זה  במדינות מוחלשות, וכן כל זה נעשה בתנאים מחפירים ובשכר קטן באופן מקומם, ובכח עבודה הזה חשוב לדעת שמדובר על יותר מ-20% מהכח הזה הוא ילדים.

וכמו כן צריך לדעת שהפועלים במדינות אלו נאלצים בעל כורחם לעבוד במשמרות ארוכות, ארוכות בצורה מחפירה ואפילו מדובר על משמרות של יותר מ-15 שעות, וכאילו אין די בכל המידע המזעזע זה הם גם חשופים להתעללות קשה. אלימות מילולית כסדר יום יום ובהרבה מקומות אף תועדה אלימות פיזית וחלקה גם על ילדים למרבה התדהמה של הקהילה העולמית.

עכשו כשאת או אתה באים לקנות בגדי נשים או גברים ואנו מודעים לכל זה (וזה לא הכל יש עוד מידע קריטי בהמשך המאמר, וגם יהיה עוד במאמר שיהיה חלק ג') אפשר להצטדק צידוק עצמי באוזנינו או באוזני מי שמוכן להקשיב ולטעון שבעצם אין ברירה טאי אפשר לא להיות עם בגדים בארון בכלל, אבל עם הטרנד של היד שניייה וכל האפשרויות שהוא פותח –אז לקנות בגדי נשים בחנויות אלו זה כבר חוויה הרבה יותר מסבירת פנים נקייה ואיכותית בסך הכולל.

חוץ מעניין התעשייה המתעללת אם כבר אנו עוסקים  בכדור ארץ ועתיד ירוק יותר, אז צריך לדעת גם כן שמדובר באחת מתוך התעשיות הכי מזהמות בעולם כולו

תעשיית האופנה והביגוד נשים וגברים אחראית לפי ממצאים שנבדקו בשנים האחרונות על יותר מ-1.2 מיליארד טונות של גזי חממה שהם נפלטים לאטמוספירה, זו תעשייה שממש משמידה שטחים עצומים מכוח הפסולת שהיא מייצרת בהכרח מעצם קיומה שלה, והדברים רק הולכים ונעשים גדולים יותר וקיצוניים יותר בתחום הזה, מכיוון שב-50 השנה האחרונות נמדדה עלייה של 800% בכמות האשפת הטקסטיל שאותם מפעלים נדרשים לקבור.

 והענין לא נגמר בזה של כילוי המשאבים, התעשייה הזו מכלה את אחד המשאבים הכי יקרים וקריטים לאדם כמו שהוא היום- המים! כן, המים לא פחות! ממבדקים שידועים לציבור כבר די מזמן עולה כי תעשיית האופנה מבזבזת כ-20% מהמים המתוקים בעולם. ממש חמישית!

 הגורמים העיקריים לבזבוז: צביעת הבדים וגידול כותנה. בעיקר בתחום הבגדי נשים שעל פי רוב הוא יותר צבעוני מהקולקציה של הדברים, לא תמיד אבל על פי רוב.

עכשו אחרי שיודעים את כל הנתונים האלו כשיש צורך לקנות בגדי נשים או גברים, ואנו ודעים שבזכות טרנד החדש בשנת 2022 נפתחות עוד חנויות של יד שנייה וההיצע בהם רק הולך וגדל ורק הולך ונהיה מובחר ואיכותי יותר –אז למה למען השם לא לעשות פעם אחת מעשה טוב למען העולם והעתיד של כולנו בעצם ופשוט לרכוש יד שנייה?  החוויה נעימה לא פחות, הסטייל האישי הוא מקורי יותר וגם תרמתם לעולם ירוק יותר, לכו על זה!

בהמשך המאמרים נביא קצת מספרים שנוכל לדעת עד כמה הייצור ההמוני של טקסטיל לוקח מהעולם ובאמת ללא סיבה מוצדקת, לכן ההמלצה היא לא לפסול טרנד זה ובגדי נשים לקנות בחנויות יד שנייה!

שיתוף המאמר

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
אימייל

מאמרים נוספים

הצטרפו לניוזלטר שלנו

הקטגוריות המובילות

Related Post

Sed aliquam, tortor et sodales malesuada, lorem leo luctus tellus, quis interdum eros nibh in nunc. Cras dignissim malesuada, lorem leo luctus

סל הקניות שלי
0

Proin ullamcorper pretium orci donec necscele risqueleoam massa dolor imper dietnec consequata congue idsem maecenas malesuada faucibus finibus.

כתובתינו

Uluwatu Jimbaran ST, 1919 - Bali, Indonesia

חייגו אלינו

+62 212-345-321

יצירת קשר

[email protected]