כל הטרנדים והמבצעים הכי חמים לקיץ 2024 כבר הגיעו!
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האמת היא שאפשר לסקור את ההיסטוריה האנושית בהמון דרכים. דרך אחת היא מאורעות היסטוריים, דרך נוספת היא התפתחות של תרבויות, מנהגים, שפות, מאכלים ואומנויות, התפתחות לא פחות מעניינת היא בגדי נשים ובאופן כללי אופנת נשים.

היום ברור לכולנו מהו המגוון העצום והבלתי נגמר של אופנת נשים ברחבי העולם ובתרבויות השונות, אבל בגדי נשים אינם רק מודה מתחלפת של רוח התקופה אל ממש סמל מגדרי לאורך השנים.זה לא סוד שלאורך ההיסטוריה שלנו נשים היו בצד המדוכא ואילו הגברים בצד המדכא. יחסי הכוחות הללו התבטאו בכל התחומים וכן, גם בתחום הזה. נשים התלבשו כפי שגברים אמרו להם, כפי שהן אמורות להיראות בעיני הממסד הגברי, חסודות וצנועות, מגונדרות או מוזנחות.לנשים, בתקופות השמרניות האלו, לא הייתה דעה בעניין המראה שלהן ואיך שהן אמורות להתלבש. ואנחנו לא מדברים רק על לפני 300 שנה, אלא ממש עד תחילת המאה ה20! גם בסרטים ניתן לראות בבירור כי בגדי נשים היו לא נוחים, בלשון המעטה, הם הבליטו את החזה, הרבו בבד ומחוכים, מה שהקשה על הנשימה ועל היציבה של האישה.

בתחילת המאה ה- 20 אם יציאתן של נשים לעבודה (בעקבות מלחמת העולם הראשונה) הנשים היו צריכות ללבוש בגדים שיהלמו את מעמדן החדש כמפרנסות העיקריות של הבית, בעוד הגברים נמצאים בשדה הקרב. נהוג לציין את המעצבת קוקו שאנל ששינתה את פני העולם עם עיצובי בגדי נשים נועזים, קלילים וחשופים. היה לה חזון של ממש, היא שאפה לשחרר את הנשים מהמחוכים הכואבים, לשחרר את האישה מאותו מבט גברי המחליט מה היא תלבש ומה לא. כשחזרו הגברים מהקרבות נדהמו לגלות את הנשים שלהן לבושות בסגנון שונה לחלוטין מזה שעזבו. אך את הנעשה אין להשיב ומעתה ואילך בגדי נשים היו לסמל שחרור האישה. ומה קרה מאז? אתם יכולים לתאר לעצמכם, הכל רק התעצם יותר ויותר, נשים הפכו להיות שחקן מרכזי בשוק העבודה, הן הקימו עסקים משלהן ולבשו בגדי נשים שמותאמים אך ורק להן.

כיום, במאה ה- 21 כשנשים יכולות לבחור ממגוון אין סופי של רשתות אופנה, כל בגד שיעלה בדמיונן, הבגד הופך להיות אמירה חברתית, ממש כך. תרבות הצריכה של ימינו היא תרבות צריכה של מותגים וסמלי סטטוס ופחות של יופי ואסתטיקה. כלומר, המשמעות של בגדי נשים יותר חשובה מהבגד עצמו.
אז חשוב לזכור, שלבגדי הנשים יש היסטוריה ענפה ומעניינת, שבתוכה נשים שהיו אמיצות מספיק כדי לחצות את צווי האופנה וליצור דברים חדשים, ובזכותן היום, כל נשות העולם יכולות להוקיר תודה על ליברליות ושפע אופנה אין סופי שרק ילך ויגדל.

בגדי נשים
כל תקופה יוצרת קנה מידה משלה של האידיאל האסתטי של גוף האדם. ההבדלים האלו מתגלים בצורה הברורה ביותר בשינויים באופנת בגדי נשים וביופי הנשי בכלל, החל במידות גדולות וצורות עקמומיות בבגדי האידיאל הרובנסי ועד הקווים הדקים, הצרים והגבוהים המועדפים בזמננו.
כך, בגדי נשים של חברות מותגים מדגישים או מסתירים חלקים מסוימים של הגוף כדי לקרב את הלוק למה שמקובל. הם מכווצים ומעצבים, דוגמה שיכולה להיות אופיינית לכך היא כל דמות נשית מימי הביניים עם בטן בולטת מעט, כמו שמעידות הרבה יצירות אמנות מאותה תקופה, או צללית הרוקוקו עם מותן דקה מדי.
במאה ה20 זכרה האנושות את הקווים הטבעיים של הגוף ושמה קץ לעיוות הלא בריא של תא המטען עם המחוך, שבעיקרון אינו שונה מהגבלת צמיחת כפות רגליהן של ילדות קטנות בסין ויפן.
גם פרופורציות הגוף תלויות מאוד בלבוש. לא פעם, טרנדים בהיסטוריה של הלבוש משקפים את הרצון להגזים בגודל הגוף האמיתי, בעיקר בבגדי נשים. הגדלה אופטית של דמות או נפח, למשל עם קרינולינה, בדרך כלל רדפה אחר המטרה של הדגשת כבודו ועמדתו החברתית של האדם. פעמים רבות אורך הבגד, כמו למשל שמלת הרכבת בימי הביניים, או כמות החומר המשומש על השמלה היו ״אינדיקטור״ לשייכות הבעלים למעמד מסוים.
ההתפתחות ההיסטורית של בגדי נשים קשורה בקשר ישיר ובפס אחיד עם האופנה, ולכן בדרך כלל מוצב ביניהם סימן שווה.
אופנה במובן הרחב של המילה הזאת, מתייחסת לפריטי תרבות חיצוניים שקיימים בתקופה מסוימת ומדגישים בדרך כלל את התקופה לסגנון חיים, מנהגי ההגשה והתנהגות ליד השולחן, מכוניות, בגדים ועוד… עם זאת, כאשר אנחנו משתמשים במילה אופנה, שמשמעותה היא סוג של רצון קבוע, אנו מבינים שמבחינת ההיגיון אי אפשר להסביר את כל צורות הביטוי התרבותי בתיאור או במילה אחת, לכן בדרך כלל כל זה יכול להתבטא בביגוד. העובדה שהרצון האנושי הבלתי סביר לכאורה לחידוש מתמיד היה נושא מועדף על סאטיריקנים וקריקטוריסטים לא אמורה להטעות אותנו שאופנת בגדי נשים שזה בעצם הנושא שלנו היום, היא גורם שדורש יחס רציני מאוד בחברה מתורבתת. בשינוי וההפכפכות של האופנה, בכל פעם, שוב ושוב, יש הבטחה לאידיאל האולטימטיבי של "יופי" (וזה לא). אדם, או יותר נכון צרכן, כל פעם מאמין בקלות בהבטחה הזאת, ובכל פעם שהוא נאלץ להיכנע לתכתיבי אופנה חדשה.
המפתח לבחירת בגדים שיאירו את הדמות שלכם הוא להשיג הרמוניה מוחלטת מכף רגל ועד ראש. זה לא רק הצבעים שמתאימים ביותר לגוון העור שלך, לא רק הבדים שאת אוהבת וממש מתאימים לך. בביקור בחנויות בגדים, בטח שאלת את עצמך שוב ושוב את השאלה: מהי השמלה הטובה ביותר לדמות שלי, למבנה הגוף שלי? את לא לבד לשאול את שאלת בחירת הלבוש. מציאת שמלה שתתאים ביותר לדמות שלך ותסתיר את כל האזורים הבעייתיים היא משימה בהחלט אפשרית. מבחר גדול של שמלות מבלי להגדיר מספר היבטים לא יוכלו לפתור את הבעיה הזו. בואי ננסה להדגיש את העיקריות שבהן כדי לבחור את השמלה המושלמת עבור הדמות שלך. מהי צורת גופך? צורת הגוף נקבעת די בקלות. את יכולה להסתכל מקרוב על עצמך במראה ולתאר את גופך כקימור, דק, שרירי, גבוה, נמוך, ישר וכדומה… וזו רק ההתחלה. את בדרך הנכונה עם מילות התיאור האלו כי הן מהוות את נקודת ההתחלה של ארון הבגדים שאת בוחרת למלא, אלו המונחים שאנו נוהגים בדרך כלל להשתמש בהם כשאנחנו מדברים על יופי ומראה חיצוני, הרי אנחנו לא שואלים את עצמינו שאלות אתניות בנושאי בגדים כמו למשל "מהי השמלה הבלארוסית הטובה ביותר למבנה הגוף שלי?" השורה התחתונה היא לקבוע את סוג צורת גופך ועל בסיס זה לבחור את השמלה שלך. בעולם האופנה מתוארים סוגים שונים של דמות נשית ומוצעים המון קווים מנחים לבחירת בגדי הנשים.

שיתוף המאמר

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
אימייל

מאמרים נוספים

הצטרפו לניוזלטר שלנו

הקטגוריות המובילות

Related Post

Sed aliquam, tortor et sodales malesuada, lorem leo luctus tellus, quis interdum eros nibh in nunc. Cras dignissim malesuada, lorem leo luctus

סל הקניות שלי
0

Proin ullamcorper pretium orci donec necscele risqueleoam massa dolor imper dietnec consequata congue idsem maecenas malesuada faucibus finibus.

כתובתינו

Uluwatu Jimbaran ST, 1919 - Bali, Indonesia

חייגו אלינו

+62 212-345-321

יצירת קשר

[email protected]