קיים שוני באופן בו נשים תופסות לבוש לעומת גברים. לכל מגדר, סגנון הלבוש המתאים לסיטואציה והייחודי (לעיתים) לו. אם זה בעבודה, בלימודים, עם חברים או בזמנו הפנוי עם עצמו.
בגדי נשים נועדו בראש ובראשונה להבליט נשים. הדבר בא לידי ביטוי בגזרות, בצבעים ואף באורך. ניתן לומר ש'מצופה' חברתית מנשים למשוך את קהל היעד שהוא- גברים. בגדים צמודים/ צבעוניים/ קצרים מדגישים את הצורה של הגוף הנשי. למעשה, האסתטיקה נוכחת מאוד בחיינו. אם זה בקרב שדרניות בטלוויזיה, מורות, מנהלות, נשות עסקים, מוזיקאיות ועוד.
ניתן להשוות בגדי נשים לזכרים בקרב בעלי החיים. מטרתם הינה למצוא זיווג ולכן הם מבליטים את הזנב הצבעוני הגדול שלהם כמו למשל הטווס. גם אם תשימו לב, ברוב המקרים (אולי אף ברוב המוחלט) הזכרים יותר מושכים את העין מהנקבות.
מבחינה כמותית, יש בעולם יותר חנויות נשים מאשר גברים. היסטורית, אם מדברים על גברים בעידן הקדמון, תפקידם היה לצוד. כלומר למצוא מטרה ולהשיגה ויהי מה. הנשים ליקטו עשבים, פירות יער ועוד. הדבר דומה לימינו כיום. חנויות בגדים. גברים שצריכים לרכוש חולצה עבור מטרה מסוימת כמו לחתונה, ירכשו רק אותה. לעומת זאת, נשים לא רק שיקנו חולצה, הן יקנו עוד ועוד.
נשים הן שונות זו מזו. שפת הגוף שלהם, צורת הגוף שלהן. לכן קיימים עיצובים שונים של בגדי נשים המאפשרים להביע את עצמן בדרך הטובה ביותר עבורן.
נדמה כי העולם מגוון מבחינת בגדים, אולם לכל מקום ישנה הייחודיות שלו, הסגנון שלו שמתבטא במנטליות ובנורמות החברתיות. למשל בארץ, בגדי נשים חרדיות יהיו שונים בתכלית לעומת בגדי נשים חילוניות, ברמה של אורך החצאיות ו/ או השמלות בעיקר. אולם מכיוון שישראל נחשבת למעין קיבוץ גלויות שבו הביגוד מגוון. למשל בהודו, הגזרות מאפשרות יותר חופש תנועה מגזרות העולם המערבי ויפן מאופיינת בסגנון אקלקטי יותר.
בגדים הם חלק מאיתנו. לא סתם נאמר 'הבגד עושה את האדם'. הסגנון, הצורה והצבעים מבטאים אמירה מסוימת היכולה להיות שיפוטית, מבקרת, מאשרת, מעניקה חופש ללובש. כל מדינה מייצגת משהו שונה ומאידך יכולה להציג משהו דומה. לכל אישה הסגנון האישי שלה, גם אם מאפיין את מדינת המוצא שלה.