כל הטרנדים והמבצעים הכי חמים לקיץ 2024 כבר כאן!
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המשפט הנפוץ ביותר שאומרות הנשים כמעט בכל בית בישראל הוא המשפט "אין לי בגדים", אם תסתכלו בארון תגלו ארון עמוס לעייפה. אז מדוע האישה מרגישה שאין לה מה ללבוש? מדוע למרות שיש לה טכנית מספיק בגדים ללבוש היא מרגישה שהיא לא מוצאת משהו שאוהבת? במאמר זה ננסה לענות על השאלה מדוע נשים מרגישות שאין להם מה ללבוש גם במצבים בהם הארון שלהם מלא.

דבר ראשון, בגדי נשים הם מוצר שמתעדכן בקצב מהיר. בגד שנקנה היום מהר מאוד יצא מהאופנה. האישה קונה בגדים אך מהר מאוד הבגדים לא באופנה. האישה רוצה להתלבש לפי צו האופנה ומוצאת את עצמה במסע מסחרר של מרוץ אחרי צו האופנה. האופנה שמתחלפת בקצב מהיר לא תשתנה בקרוב כיוון שזה משרת את תעשיית הבגדים שמרוויחה מזה המון.

דבר שני, בגדי נשים הם לא רק פריט לבוש. לאישה מאוד חשוב למצוא חן בעיני סובביה ולכן לבגד יש חשיבות גדולה עבורה. הבגד מייצג את האישה, נותן לה בטחון עצמי ותחושת קלילות ונוחות במהלך היום. כיוון שעבור האישה הבגד הוא לא רק פריט טכני אלא מסמל רגש וביטוי עצמי לכן לא פשוט לה למצוא שילוב של בגד שיבטא את המסר אותו רוצה להעביר. לאו דווקא שאין בגדים. עם זאת, גם אם ההרגשה שאין בגדים קיימת כל אישה לבסוף מוצאת משהו שמניח את דעתה, פשוט צריכה רגע לחשוב מה רוצה לייצג ולפי זה יותר קל לה למצוא מה ללבוש.

נקודה נוספת, ייתכן והמשפט הוא שאין בגדים אך כנראה בא לייצג משמעות שונה. כאשר אישה אומרת משפט כזה היא בד"כ לא מתכוונת שאין לה בגדים אלא שהיא לא מצליחה לבחור בגד שימצא חן בעיניה באותו רגע. דיוק המשפט יוכל לעזור לה ולסובבים אותה להגיע לתשובה מהר יותר. בחירת הבגדים ערב לפני או מספיק זמן מראש תאפשר להימנע מרגע לא נעים כזה.

יש לשים לב שמשפט כזה שאומר שלאישה אין מספיק מה ללבוש יש בו משהו מסוכן כיוון שאז קונה כמויות אדירות של בגדים שרובם מונחים כאבן שאין לה הופכין בארון. התעשייה העודפת של הבגדים ובעיקר בגדי נשים משפיעה באופן ישיר על איכות הסביבה. זיהום האוויר, בזבוז אדיר של מים וזיהום מקורות מים הם רק חלק מהנזקים של תעשיית טקסטיל עודפת. מקומות רבים כבר סובלים מזיהום זה. לכן, למרות ההרגשה של האישה היא חשובה אבל חשוב לשים לב לא להגזים עם הבגדים.

לעומת זאת, חשוב מאוד שכל אישה תרגיש בנוח עם הבגדים שלה ויהיה לה הרגשה שיש לה מספיק מה ללבוש. פתרון לכך יכול להיות שלפני שהאישה יוצאת לקניות שתעשה קודם "קניות" בארון שלה כך ייתכן ותמצא בגדים שלא ידעה שקיימים ותחסוך לא רק בגד מיותר אלא גם כספים רבים. בנוסף, בגדים שלא מוצאים חן בעיניה היא יכולה לתרום לגמ"חים וחנויות יד שניה וכך לא יהיה לה עומס בארון וגם יהיו נשים שבאמת ייהנו מהבגדים.

לסיכום, חשוב לזכור שהבגדים הם משהו חשוב אך לא חייב לרוץ אחרי צו האופנה אלא ללבוש מה שאוהבים. אם מתקשים לבחור בגד אפשר להיעזר בסביבה הקרובה, יכול להיות שהאישה תגלה שיש לה הרבה יותר ממה שחושבת. נוסף על כך גם בנושא הבגדים חשוב לזכור שעודף בגדים בארון גורם לייצור עודף של ביגוד ולזיהום הסביבה ולצמצם בצריכת בגדים. וכן גם אם יש בגדים מיותרים במקום לזרוק אפשר להעביר הלאה למשהו אחר שייהנה.

בגדי נשים

בגדי נשים, הביטוי החיצוני ליופי הפנימי.

חשוב לזכור שהבגדים הם לא חזות הכול. הם רק הצד החיצוני. הבגדים הם מכבדים את האיש והאישה, אבל הם רק עטיפה לאישיות הנמצאת בהם.

כל כבודה בת מלך פנימה, דוד המלך אומר בתהילים. הכוונה שהיופי של האישה מתבטא באישיות שלה, בפנימיות שלה, בעולמה הפנימי. כוחה גנוז בתוכה. היא לא צריכה רעש וצלצולים כדי להוכיח את זה. היא עושה את זה בשקט, ובהצלחה גדולה.

כמו כן בנו של דוד המלך, שלמה המלך אומר: שקר החן והבל היופי, אישה יראת השם היא תתהלל. במה האישה תתהלל? ביראת השם שלה. וכשיש לאישה יראת השם היא מתמלאת ביופי פנימי, המקרין גם כלפי חוץ, אלי היופי החיצוני שלה.

השכינה נמצאת לרוב אצל האישה, לכן נמשכים לאור שלה. לאיש יש אגו. לעומת זאת האישה יכולה להתבטל להשם וממילא השכינה תשרה עליה בשלמות.

האישה על ידי בחירת הבגדים רוצה לבטא מסרים. היא רוצה להעביר את מה שבתוכה. את מה שהיא מרגישה בפנים, היא רוצה לבטא כלפי חוץ. למשל, אישה שמרגישה קרועה מבפנים, היא תלבש בגד שיש בו קרעים. כי בנפש שלה היא קרועה. לעומת זאת, אישה שמרגישה טוב עם עצמה, שמחה, עליזה, היא תרצה ללבוש בגדים מסודרים, נקיים, יפים ונוחים. הבגד נותן את האפשרות לבטא את ההרגשה שלך.

לכן בחירת בגדים לאישה הוא נושא לא קל. שכן ההרגשות משתנות הרבה פעמים, ומתוך כך גם הבחירה של איזה בגד לבחור הוא בא בחשבון.

בחנויות הבגדים ישנו מבחר עצום של בגדים, הרבה יותר מבעבר. בזכות התקדמותה של הטכנולוגיה והמכשירים החשמליים, ישנם מבחר גדול יותר של בגדים בשוק, וגם במחירים זולים יותר, כי מכונות מכינות את הבגדים ולא בני אדם. כאשר מדובר בבגד מיוחד, אז מחירו יהיה גבוה בהתאם, בפרט אם הוא נעשה בעבודת יד אצל מעצבת או תופרת.

וכל אישה יודעת מה התקציב שלה לקנות בגדים, ואילו סוגי בגדים היא מעוניינת לקנות. האם בגד יוקרתי, של מותג איכותי, בעל שם עולמי ורשת חנויות בכל העולם, ומחיר הבגד יהיה בהתאם לכך. או לקנות בגד שהוא נאה, אולם מחירו סביר בהרבה לעומת חברו בעל שם עולמי.

לפעמים באמת צריך לדעת להתפשר. לדעת לוותר לפעמים על מראה לטובת המחיר, ולפעמים כן שווה להשקיע עוד כמה שקלים ולקבל בתמורה מוצר איכותי, צבעוני, עשיר במרקם ובמראה.

כל אחת ואחת עושה כטוב ליבה עליה בנושא הזה. בפרט שנשים אוהבות לדבר הרבה, ובקלות הן ימצאו נושא שיחה עבור בגדים בשבילם. הן אוהבות לדבר על בגדי נשים כי זה משמח אותם. וכאשר יש להן דילמה עם בגד מסוים הן יכולות להתייעץ אחת עם חברתה ולפתור את הבעיה. הם יש לאישה אחת התלבטות האם לקנות בגד שהוא יפה מאוד אמנם גם לא זול בכלל, או בגד שהוא בקולקציה חדשה ועם מחיר גבוה, האם כדאי להמתין איתו לסוף עונה כדי שיהיה במבצע ובמחיר הוגן או שלא כדאי לחכות שמא הבגד כבר יגמר מהמלאי. שאלות או ואחרות חושבות נשים רבות, ובשעה שהן מציפות את השאלות ולא נשארות להתמודד איתן לבד, במצב כזה יהיה להן קל יותר לקבל תשובה מאחרים שיוכלו להאיר את עיניהם בנושא.

בגדי נשים זהו עולם שלם ומגוון. כל אישה רוצה למצוא בו את מקומה ולהצליח לבטא על ידי הבגדים את המסרים שהיא רוצה להעביר. על ידי הבגדים היא רוצה לגלם בהם את האישיות שלה ולפרגן לעצמה בדרך נוספת, להגיע לידי ביטוי.

בגדי נשים

בגדי נשים זה יקר. כל אישה יודעת שאגף הלבוש הנשי יקר פי כמה מבגדים במחלקות אחרות. אפשר אפילו למצוא בגדים שנראים בדיוק אותו דבר כאשר אחד לנשים והשני לגברים והבגד הנשי יעלה אפילו כפול. במאמר הזה נבחן את האבסורד הזה וננסה לתת לו הסבר. אולי גם נמצא פתרון שיחוס על הארנקים של כולנו.

דבר ראשון נשים בניגוד לגברים תמיד ירגישו צורך להתחדש בבגד חדש ולאו דווקא כצורך פיזי אלא יותר צורך בחידוש ורעננות. באווירה הזאת הן יוצאות להסתובב ובוחנות את כל בגדי הנשים עד שמוצאות ולעיתים קונות הרבה יותר ממה שצריכות. הן לא רק יוצאות לקנות בגדים אלא לטקס שלם ונהנות כל כך מהקניה שלא תמיד שמות לב למחיר. הטקס הסתובבות בחנויות, מישוש הבגדים, המוזיקה הרועשת, התאורה, הריחות, האווירה ואפילו המוכרת והקונים מסביב משפיעים הרבה על החלטת הקונה אם לקנות או לא. דילמה זו לרוב מוכרעת לכיוון אחד. ללכת לקנות.

נשים תמיד יזדקקו לתחושת הבטחון המלווה את לבישת הבגד ולכן ברגע שאישה מוצאת בגד לטעמה היא מוכנה לשלם סכום גדול אפילו בשבילו כיוון שזה משהו שחשוב לה. חברות הבגדים יודעות שזה המצב ונותנות תמחור גבוה מאוד לבגדים בידיעה שלאישה לא תהיה ברירה והיא תאלץ לשלם מחיר גבוה כדי לקנות את הבגד שסוף סוף מצאה.

דבר נוסף הוא שבגדים הוא לא בד תפור אלא אמירה, כמו דברים נוספים שהם מותגים שעולים יותר רק בגלל השם. בגדים רבים מקבלים תמחור גבוה רק בגלל החנות בה נמצאים. אין בזה הרבה הגיון אך החברות מרוויחות כסף רב מכך. חשוב להבין שתעשיית הבגדים רוצה להרוויח לא פחות מתעשיות אחרות ולא בוחלת בשום אמצעי כדי להרוויח כסף. פרסומות לא צנועות, קמפיינים ומבצעים וכל זה כדי שנשים יבואו וימלאו את החנויות והקניונים.

שיתוף המאמר

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
אימייל

מאמרים נוספים

הצטרפו לניוזלטר שלנו

הקטגוריות המובילות

Related Post

Sed aliquam, tortor et sodales malesuada, lorem leo luctus tellus, quis interdum eros nibh in nunc. Cras dignissim malesuada, lorem leo luctus

סל הקניות שלי
0

Proin ullamcorper pretium orci donec necscele risqueleoam massa dolor imper dietnec consequata congue idsem maecenas malesuada faucibus finibus.

כתובתינו

Uluwatu Jimbaran ST, 1919 - Bali, Indonesia

חייגו אלינו

+62 212-345-321

יצירת קשר

[email protected]