כל הטרנדים והמבצעים הכי חמים לקיץ 2024 כבר כאן!
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בגדי נשים והאופנה המתכתבת

בגד הוא החלק אשר נועד לכסות את גוף האדם, אדם אוסף על עצמו כל מיני פרטי לבוש ותוספות שונות על מנת לבנות בצורה מושלמת את גופו. כמובן שלבגדים יש תפקידים שונים ובניהם הגנה על גוף האדם מהקור ומהחום, אך במיוחד לנשים כיום תפקידי העיקר של הבגדים הוא לבנות זהות ויצירת תדמית. במשך שנים ועד היום בעלות המעמד החברתי הגבוה יש להן סגנון לבוש שמסמן את מצבן הכלכלי והחברתי, ככל שהמעמד גבוה יותר כך גדל השימוש במותגים כסמל לעושר. נשים אשר לא נחשבות "לאופנתיות" עלולות להיות מנודות חברתית ולהיות נתונות תחת לחץ חברתי.

נוסף על כך, יש קשר בין התרבות של האישה לבגדים שהיא לובשת למשל, יש בגדים מסורתיים לנשים הבאות מאפריקה. זאת ועוד הלבוש מבדיל גם בין דתות שונות, למשל נשים דתיות יש את הלבוש הייחודי שלהן אלו נשים שמתלבשות בבגדים צנועים על פי טעמי אמונה ודת, אך למרות המגבלה של הצניעות האופנה של נשים דתיות לא מגבילה אותן בסגנונות לבוש אלא ישנן מותגים שונים אשר מייצרים עיצובים וקולקציות אופנתיות גם לקהל הרחב הזה, ויש לומר שאופנה צנועה נחשב לתעשייה של 250 מיליארד דולר.

אופנה היא אומנת, אומנות חזותית, אמצעי אשר בעזרתה אישה מבטאה את עצמה, לבגדים אשר האישה לובשת ישנה השפעה עליה אך גם על הסביבה אשר מתבוננת בה. בעולם העסקים לבוש האישה הוא הכי קריטי מכיוון שאנשים תמיד יעדיפו לעבוד עם אדם אשר לבוש בקפידה לפי "קוד הלבוש" הראוי. כמובן שבגדים גם משפיעים על ההרגשה האישית של האישה וזה משפיע אוטומטית על הביצועים במהלך היום, ברגע שהביצועים טובים גם התדמית משתפרת, וזה מגדיל את הסיכויים להצלחה.

ישנן כמה פרמטרים אשר אישה מסתכלת כאשר קונה בגדים: בדים, כלומר סוגי הבד ככל שהבד טוב יותר כך איכות הבגדים נשמרת לתקופה ארוכה יותר. צבעים, אשר מעוררים אצלנו תחושות ורגשות. גזרות, להתאים את הבגדים לגודל וצורת גופנו. טרנדים, בעצם מה שהחברות אופנה הגדולות מכתיבות לנו, החדשות המודעות התרבותית. וטיפוח ותחזוקה, ככל שנשים משקיעות יותר במראה החיצוני שלהן ככה הן יקוטלגו ויתייחסו לאישיות שלהן.

כיום האופנה היא בעצם מה שהחברה שלנו מכתיבה "לנחשב" "יפה" ו"וראוי" ללבוש. חברות אופנה גדולות ישנן שיקולים שונים לגבי "קוד הלבוש". למשל קוד לבוש לכלות, או קוד לבוש למזכירה בחברת הייטק. לאופנה יש משמעות מאוד גדולה ועמוקה על תפיסת היופי בעיניי הציבור, לכן תכתיבי האופנה עלולים לעורר בעיות כמו דימוי עצמי נמוך, אנורקסיה ועוד.

תעשיית האופנה משווקת את עצמה ומקדמת את הקולקציה השנתית שלה על ידי דוגמניות, כלומר נשים יפות רזות וגבוהות אשר מצטלמות למגזינים ולשלטי חוצות על מנת להראות ולהכתיב לציבור מה היופי העכשווי.

ישנו מושג שניקרא "קורבן אופנה" אשר מתייחס לנשים אשר מנסות כל הזמן להיות עכשוויות, רוכשות מותגי אופנה חדשים, מנסה לשנות את המראה שלה אין ספור פעמים, ולבסוף היא נהפכת להיות קורבן אופנה. לא בהכרח אישה שמשנה את המראה שלה לעיתים קרובות או קונה את הדברים הכי חדשים בשוק היא נחשבת אופנתית, יש מצבים שנקראים חוסר אופנתיות בלבוש למרות שאותה אישה לובשת את המותגים הכי חדשים ושווים. רוב קורבנות האופנה נפגעות מהרצון החזק שלהן להיות במעמד חברתי מסוים ולהראות את מה שיש להן כשלא תמיד זהו המצב. קורבנות אופנה לרוב תחת השפעה של דעות קדומות שונות של החברה, או תחת השפעתם של חברות אופנה מסחריות – בגדי נשים.

שיתוף המאמר

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
אימייל

מאמרים נוספים

הצטרפו לניוזלטר שלנו

הקטגוריות המובילות

Related Post

Sed aliquam, tortor et sodales malesuada, lorem leo luctus tellus, quis interdum eros nibh in nunc. Cras dignissim malesuada, lorem leo luctus

סל הקניות שלי
0

Proin ullamcorper pretium orci donec necscele risqueleoam massa dolor imper dietnec consequata congue idsem maecenas malesuada faucibus finibus.

כתובתינו

Uluwatu Jimbaran ST, 1919 - Bali, Indonesia

חייגו אלינו

+62 212-345-321

יצירת קשר

[email protected]