כל הטרנדים והמבצעים הכי חמים לקיץ 2024 כבר כאן!
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טרנדים חדשים שבועיים בבגדים, נעליים ואביזרים באתר של HTOFASHION

"בגדי נשים" מלמידה מקוונת ואקטיביזם דיגיטלי ועד להתרחבות מהירה של משרות טכנולוגיות בעלות שכר גבוה, העידן הדיגיטלי יצר הזדמנויות חסרות תקדים להעצמה של נשים ונערות. אבל הטכנולוגיה המתקדמת מציגה גם צורות חדשות של אי שוויון ואיומים מוגברים על זכויותיהם ורווחתם. "בגדי נשים" .

נשים ונערות נותרות מיוצגות בתת-ייצוג בכל היצירה, השימוש והרגולציה של טכנולוגיה. הם נוטים פחות להשתמש בשירותים דיגיטליים או להיכנס לקריירה הקשורה לטכנולוגיה, ובאופן משמעותי יותר להתמודד עם הטרדות ואלימות באינטרנט. זה מגביל לא רק את ההעצמה הדיגיטלית שלהם, אלא גם את הפוטנציאל הטרנספורמטיבי של הטכנולוגיה בכללותה – בעשור האחרון, הדרת נשים מהתחום הדיגיטלי גילחה טריליון דולר מהתמ"ג של מדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית.

מול משברים עולמיים מתגברים, אנו עומדים בצומת דרכים: לאפשר לטכנולוגיה להרחיב את הפערים הקיימים ולרכז עוד יותר את הכוח בידיים של מעטים, או להפעיל אותה למען עתיד בטוח יותר, בר קיימא, שוויוני יותר לכולם .

הבחירות שאנו עושים היום ישפיעו עמוקות על דרכנו קדימה. להלן ארבעה צעדים שאנו יכולים לנקוט בכיוון הנכון.

הפעלה: כיצד נוכל להעלות עתיד דיגיטלי שוויוני

  1. סגור את כל הפערים בגישה ובכישורים הדיגיטליים
    תמונה
    בשנת 2016, UN Women סיפקה ל-576 נשים ונערות ול-384 בנים בג'ובה, דרום סודן, הכשרת מחשבים. "החיים שלי השתנו מאז שקיבלתי את ההכשרה הזו," אמרה מרי בתמונה. "הייתי מיילדת במרפאה במרכז. עכשיו אני משתמשת במחשב כדי לגשת לתוכניות מיילדות באינטרנט". צילום: UNMISS/JC McIlwaine
    בשנת 2016, UN Women סיפקה ל-576 נשים ונערות ול-384 בנים בג'ובה, דרום סודן, הכשרת מחשבים. "החיים שלי השתנו מאז שקיבלתי את ההכשרה הזו," אמרה מרי בתמונה. "הייתי מיילדת במרפאה במרכז. עכשיו אני משתמשת במחשב כדי לגשת לתוכניות מיילדות באינטרנט". צילום: UNMISS/JC McIlwaine
    ככל שחיי היומיום שלנו הופכים ליותר ויותר דיגיטליים, פערים מגדריים בגישה הדיגיטלית מאיימים להשאיר נשים ונערות מאחור עוד יותר. למרות שהמאמצים לסגור פערים אלה הובילו לשיפורים בציון השוויון בין המינים, הפער המוחלט בין הגישה של גברים לנשים גדל למעשה ב-20 מיליון מאז 2019. כיום, ל-63% מהנשים יש גישה לאינטרנט, בהשוואה ל-69 לכל אחד. אחוז מהגברים. ולנשים יש 12% פחות סיכוי להחזיק טלפון נייד, נתון כמעט ללא שינוי מאז לפני המגיפה.

הממוצעים העולמיים הללו אינם מספרים את כל הסיפור: גזע, גיל, מוגבלות, מצב סוציו-אקונומי ומיקום כולם ממלאים תפקיד בקביעת הגישה והשימוש הדיגיטלי של נשים. קבוצות בשוליים כמו נשים מבוגרות, נשים כפריות ונשים עם מוגבלויות עומדות בפני חסמים גדולים יותר לקישוריות. במדינות הפחות מפותחות – שבהן, למרות אותות פס רחב ניידים המכסים 76% מהאוכלוסייה, רק 25% מחוברים – יש סיכוי של 52% לגברים להיות בתוך אותו מיעוט מקוון.

כל אלה מבהירים שגישור על פערי גישה ידרוש יותר מסתם תשתית דיגיטלית טובה יותר. טיפול בגורמים כמו סבירות, גישה לחשמל, פרטיות ובטיחות מקוונים, נורמות חברתיות ומיומנויות דיגיטליות ואוריינות – שכולם מתווכים על ידי מגדר – יהיו המפתח ליצירת קשר משמעותי בין נשים.

אף מגזר לא יכול לעשות זאת לבד: זה ידרוש שיתוף פעולה בין ממשלות, עסקים וחברה אזרחית וארגוני נשים, בין היתר. עבודה מפורשת של נקודות מבט מגדריות וצולבות לתוך תוכניות ומדיניות דיגיטלית יכולה לעזור לזרז סוג זה של תיאום חוצה מגזרים – נקודת מוצא מכרעת, בהתחשב בכך שרק מחצית מהמדיניות הלאומית של טכנולוגיות המידע והתקשורת (ICT) או תוכניות האב מתייחסות למגדר כיום . קביעת מדיניות מוצלחת תדרוש גם מחקר מוגבר על חסמי גישה דיגיטלית של נשים, כמו גם איסוף נתונים על יעילות המאמצים להתגבר עליהם.

אבל לדעת מה עובד זה לא מספיק – ממשלות צריכות להשקיע בתוכניות ויוזמות מבוססות ראיות. סבסוד סמארטפונים ומחשבים ניידים לנשים ונערות ותמריץ אספקת תוכניות נתונים בעלות נמוכה יכולים לסייע רבות בהתגברות על מחסומי גישה מגדריים. זה חל גם על תוכניות אוריינות דיגיטלית, שיכולות לעזור להעניק לנשים ונערות את הכישורים הדרושים להן להוביל, להתחבר ולעצב בהצלחה את המרחב הדיגיטלי.

שינוי באוויר: אלו הם בכורי האופנה של SS24
מאת ג'ול סקוט
7 בספטמבר 2023

שינוי באוויר: אלו הם בכירי האופנה של SS24FASHION
תמונה של Gucci FW23: Spotlight Launchmetrics
שום דבר אינו קבוע כמו שינוי – זה כנראה מה שגם כמה בתי אופנה חשבו, ולכן שבועות האופנה הקרובים לעונת אביב/קיץ 2024 עוסקים כולם בהתחלות חדשות. כדי לעקוב אחר כל ההתרגשות, FashionUnited ריכזה את הבכורות המרגשות ביותר של העונה.

הופעת בכורה מינימליסטית בהלמוט לאנג
שבוע האופנה בניו יורק לא רק פותח את שבועות האופנה של ארבע בירות האופנה הגדולות בעולם, אלא גם סדרה של הופעת בכורה של מנהל קריאייטיב. ראשון הוא המעצב פיטר דו, שהתצוגה הראשונה שלו כמנהל קריאייטיב של חברת האופנה הלמוט לאנג תפתח באופן רשמי את שבוע האופנה בניו יורק ב-8 בספטמבר.

דו, שנודע בגזרות נקיות, צבעוניות מונוכרומטית ועיצובים בולטים בזמן שעמד בראש הלייבל בעל השם שלו, הצטרף להלמוט לאנג במאי. מאז שהמעצב האוסטרי לאנג עזב את המותג שלו ב-2005, האחריות היצירתית של מורשתו המינימליסטית הייתה בידיים רבות – לעתים פחות מוצלחות. Do אמור לשנות את זה לאחר ארבע שנים שבהן להלמוט לאנג לא היה מנהל קריאייטיב כלל.

פיטר דו SS23
Peter Do SS23 תמונה: Spotlight Launchmetrics
משימתו של דו בהופעת הבכורה שלו המיוחל בכיליון עיניים תהיה להחיות מחדש את המותג. איך בדיוק המעצב יעשה את זה נותר לראות. אבל כשהוא נוסע השנה לפריז עם המותג בעל השם שלו, הוא מבטיח בסרטון שפורסם בחשבון האינסטגרם של הלמוט לאנג להתמקד בניו יורק – ביתו של המותג מאז הקמתו ב-1986. בכך, המעצב נותן גם את המותג של המותג. ארכיון קצת תשומת לב, שכן בשנת 1998 היה זה הלמוט לאנג שהיה המעצב הראשון שפרסם במונית ניו יורקית.

פיטר הוקינגס עבור טום פורד: אמריקאי במילאנו
הופעת בכורה שרוב האנשים כנראה ציפו לראות בניו יורק היא הקולקציה הראשונה של המעצב פיטר הוקינגס עבור טום פורד. עם זאת, הוקינגס, שמונה להוביל את טום פורד באפריל, יחשוף את חזונו בשבוע האופנה במילאנו ב-21 בספטמבר. המעצב אולי לא נמצא על הרדאר של כולם, אבל הוא נחשב כבר מזמן ליד ימינו של טום פורד, שמכר הלייבל בעל השם שלו לאסתי לאודר בסוף השנה שעברה ובעקבות כך נפרד מעולם האופנה.

טום פורד SS23
תמונה של טום פורד SS23: Spotlight Launchmetrics
למרות שטום פורד, גם המעצב וגם הלייבל שלו, נטועים עמוק באופנה האמריקאית, מילאנו היא מקום שיש לו קשרים עמוקים להיסטוריה האישית והמקצועית של פורד. קשרים המקשרים בינו לבין הוקינגס, כאיש החדש בראש מותג היוקרה החל את הקריירה שלו בגוצ'י בפיקודו של פורד בשנת 1998. בין אם מדובר במהלך אסטרטגי לעיגון המותג באחד ממרכזי היוקרה של אירופה, או אולי ברמיזה ל ההתחלה של הוקינגס והכיוון היצירתי העתידי של המותג, נותר לראות.

מסורת במקום טרנד? סבאטו דה סרנו מוביל את עתידו של גוצ'י
אם כבר מדברים על גוצ'י, מותג האופנה היוקרתי של פלורנטין יחשוף סוף סוף את הקולקציה הראשונה שלו תחת המנהל הקריאטיבי החדש שלו, סבאטו דה סרנו, ב-22 בספטמבר. דה סרנו, שהיה תלמידו של מעצב ולנטינו, פיירפאולו פיצ'ולי, הוכפל כמנהל אופנה על ידי המעצבים שהוא עבד עבורו, אך כעת מוצא את דרכו אל אור הזרקורים.

עזיבתו של המעצב אלסנדרו מישל ושתי הקולקציות שבאו לאחר מכן, אותן הציג בית האופנה ללא מנהל קריאייטיב, עוררו התרגשות וספקולציות רבות. כעת עולם האופנה ילמד בקרוב כיצד ייראה גוצ'יברס ללא מישל – והאם המותג אכן יחזור לקדמותו.

גוצ'י HW23
תמונה של Gucci HW23: Spotlight Launchmetrics
הסימנים הראשונים לכך שגוצ'י עשויה לחזור למורשת המסורתית שלו במקום להתמקד בטרנדים כבר התבררו בחודשים האחרונים. תיק היד המפורסם של ג'קי משנת 1961, שעוצב בשנות ה-50 ולאחר מכן נקרא על שם הגברת הראשונה של ארה"ב ג'קי קנדי, עשה קאמבק, וכך גם הקלאץ' של גוצ'י Horsebite, שעוצב פעם על ידי המנהל הקריאטיבי טום פורד ונצפה על המסלול בפברואר על ידי צופים נלהבים. אולם דבר אחד נראה ברור, העידן שבו גוצ'י היה שם נרדף לבוהמה וינטג'ית, אקסצנטריות ומקסימליות השאיר את בית האופנה עם מישל.

יחי פרנקו מוסקינו
אין הופעת בכורה, אלא משב רוח רענן, מחכה במוסקינו. בית האופנה האיטלקי, שנפרד במארס מהמנהל הקריאטיבי הוותיק שלו, ג'רמי סקוט, עדיין לא מילא את התפקיד. ובכל זאת, ההופעה שתוכננה ל-21 בספטמבר תימשך.

Moschino FW23
Moschino FW23 תמונה: Spotlight Launchmetrics
כדי לחלוק כבוד למורשתו של המייסד פרנקו מוסקינו ולחגוג כראוי את יום השנה ה-40 למותג, מוסקינו הזמינה את הסטייליסטיות קרליין סרף דה דודז'לה, קייטי גרנד, גבריאלה קארפה-ג'ונסון ולוצ'יה ליו ליצור כל אחת עשרה מראות בהשראת עבודתו של המעצב המנוח.

תפנית אופנתית לבאלי?
אין עיר אופנה אחרת הא

שיתוף המאמר

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
אימייל

מאמרים נוספים

הצטרפו לניוזלטר שלנו

הקטגוריות המובילות

Related Post

Sed aliquam, tortor et sodales malesuada, lorem leo luctus tellus, quis interdum eros nibh in nunc. Cras dignissim malesuada, lorem leo luctus

סל הקניות שלי
0

Proin ullamcorper pretium orci donec necscele risqueleoam massa dolor imper dietnec consequata congue idsem maecenas malesuada faucibus finibus.

כתובתינו

Uluwatu Jimbaran ST, 1919 - Bali, Indonesia

חייגו אלינו

+62 212-345-321

יצירת קשר

[email protected]