כל הטרנדים והמבצעים הכי חמים לקיץ 2024 כבר הגיעו!
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה עוד לא נאמר ונכתב על בגדי נשים?

תפקידו הבסיסי של הבגד הוא לכסות את הגוף. אך עוד משחר ההיסטוריה לביגוד הנשי היו תפקידים נוספים. הם שיקפו מצבים סוציו אקונומיים , פוליטיים ותרבותיים, מבנה מעמדי וצורת חיים,

מסורת ומשפחה.

ההתפתחות והשינויים שחלו באופנות לאורך ההיסטוריה מראה לנו עד כמה השינוי האופנתי משקף את רוח התקופה.

הלבוש במאה ה-18 היה לבוש תחתון מגושם, לא נוח ובעל שכבות רבות. ומעליו נלבשו מספר חצאיות בכדי ליצור נפח לחצאית. כמו כן חזיות עם מחוכים מאוד מגושמים ולא נוחים. השכבות הכבידו על גוף האישה ועל חופש התנועה .

במאה ה-18 היה נהוג להרחיב את רוחב השמלה בצדדים ושומרים על קדמה ואחורנית שטוחים במטרה להבליט את עיטורי הבד. סגנון זה הבטיח לשמור מרחק במרחב בין האישה לגבר.

עד המאה ה19 ,בחברה פטריכיאלית נשים נשלטו בידי אביהן או בעליהן והם אלו שהחליטו מה הן תלבשנה.

תפקיד הלבוש במאה ה-19 היה להבדיל בין המעמדות. הלבוש היה סימן ההיכר למעמד החברתי והכלכלי. הסינר סימל וזיהה את האישה מהמעמד הנמוך. אישה פשוטה שעובדת במטבח ולובשת סינר לנוחיותה וכסמל למעמדה. לפני המהפכה התעשייתית, נשים עבדו בעיקר בעבודות הבית. הבגדים היו רפויים, גדולים ורחבים, ואפשרו תנועה ונוחות. מגוון העבודות היו יותר בתחומי הבית.

בעקבות המעבר לערים, המעמד הגבוה התעשר, ונוצר הצורך ברכוש. הנשים התעסקו בבגדים, והוא מילא את זמנן הפנוי. לעומת הנשים מהמעמד הגבוה שהתעסקו בבגד, נשים ממעמד הפועלים עבדו בעבודות של גברים ולכן נזקקו לבגדים נוחים המתאימים יותר לאופי העבודה.

כמו כן גם התעסוקה השפיעה על נוחות ואופי הבגד. בנוסף הנשים שעבדו בכפרים היו לובשות מכנסיים לצורך עבודה, ובשל תנאי מזג אוויר הקר אך מנגד, נשים לא הסתובבו בעיר, כשהן לובשות מכנסיים. בתקופה זו גם לצבע הבגד היה תפקיד. הצבע הלבן היה סמל לעושר והיה שייך לאנשים מהמעמד הגבוה בעוד שהצבע שחור השתייך למעמד הנמוך.

השינוי החל בתחילת המאה ה20 לאחר מלחמת העולם הראשונה , נשים יצאו לעבוד ולפרנס ולכן היו יותר משוחררות הן התפרנסו והרוויחו משכורות שאפשרה להן לנהוג ביותר חופשיות זה בא לידי ביטוי הן בלבוש והן בעישון, שתיית אלכוהול וכן בחירת בן זוג בצורה חופשית יותר ופחות שמרנית.

השמלות בתחילת המאה ה-20 היו קצרות, הדגישו את גוף האישה, הצבעים היו בהירים ונועזים, השמלה הייתה צמודה אך באותה מידה מתנופפת ונוחה ללבישה ולתנועה. התסרוקת שאפיינה את התקופה הייתה תסרוקת קצרה שנות החמישים השתנו צבעי "המלחמה" גווני האפור והבגדים הפכו להיות צבעוניים, צבעי פסטל אפיינו את התקופה, בגדי הנשים היו צמודים והדגישו את הגוף הנשי אך הסגנון נשאר עדיין יחסית צנוע. הברכיים היו מוסתרות מתחת לחצאיות או מכנסי שלושה רבעים, הלבוש מחויט והושלמו על ידי אביזרים כמו כפפות, כובעים קטנים ועוד.

במאה ה21 עם עידן הרשתות החברתיות יש מקום גם לנשים מבוגרות

אם המשפט העולם שייך לצעירים, אז כיום בעידן הרשתות החברתיות גם לנשים בוגרות בנות 40-60 שמנהלות חשבונות באינסטגרם, פייסבוק עם לא מעט עוקבים וכן כל הניתוחים והתכשירים הקוסמטיים שמצעיר את העור אכן ניתן לראות בהחלט שבגדים ובגדי נשים בפרט משקפים את התקופה שבה אנו חיים ולא ק מהווים כסות לגופנו

כמויות אתרי האופנה שקיימות ברשת האפשרות לרכוש מבלי לצאת מהבית המבחר הצבעים והדגמים האין סופיים , גם לנשים רזות וגם למבוגרות ולמידות גדולות הכל מגיע מהר , זמין ונגיש.

שיתוף המאמר

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
אימייל

מאמרים נוספים

הצטרפו לניוזלטר שלנו

הקטגוריות המובילות

Related Post

Sed aliquam, tortor et sodales malesuada, lorem leo luctus tellus, quis interdum eros nibh in nunc. Cras dignissim malesuada, lorem leo luctus

סל הקניות שלי
0

Proin ullamcorper pretium orci donec necscele risqueleoam massa dolor imper dietnec consequata congue idsem maecenas malesuada faucibus finibus.

כתובתינו

Uluwatu Jimbaran ST, 1919 - Bali, Indonesia

חייגו אלינו

+62 212-345-321

יצירת קשר

[email protected]