כל הטרנדים והמבצעים הכי חמים לקיץ 2024 כבר כאן!
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בגדי נשים – מערכת יחסים שלמה

בהתאם למחקרים פסיכולוגיים וסוציולוגיים רבים, ניתן להבין כי נשים מתלבשות לא רק בכדי לכסות את גופן ולהגן עליו, לא רק בכדי לכבוש את בני המין השני, אלא גם בשביל נשים אחרות מאחר וקיימת דינמיקה מורכבת בין נשים הלעיתים באה לידי ביטוי באופן בו נשים נתפסות אחת בפני השנייה, האם הן עומדות בסטנדרטים אחת של השניה. במילים אחרות, נשים מתלבשות גם בשביל נשים אחרות.
באופן כזה, נשים בעצם מנווטות במערכות היחסים החברתיות שלהן עם נשים אחרות, בין אם אלו קולגות בעבודה, חברות בבית ואפילו אחיות.
כמובן אנו יודעים כי לגברים כמו לנשים יש דילמות בבחירות הלבוש היום-יומי, לפי שיקולים של מחיר, אופנה וסיטואציה ספציפית אליה מנסים להתאים את הבגד. על מנת להרשים את בני המין השני, נשים לעיתים בוחרות בקפידה את צבע הבגד והאיפור שלהן, את התכשיטים ההולמים וכו'.
אלו קוי התנהגות שמוכרים ככל הנראה לכולנו מחיי היום-יום, אך בשנים האחרונות נושא שמעניין במיוחד את החוקרים הפסיכולוגים זה היחס בין נשים לנשים אחרות ואיזה תפקיד בגדי הנשים משחקים בו.
אז בהתאם לתוצאות מחקר מסוים, התגלה כי נשים יתנהגו באופן אגרסיבי בהרבה כלפי אישה שהגדירה את עצמה כבעלת גוף חטוב, אשר לובשת חצאית מיני וחולצת בטן, לעומת סיטואציה בה אותה אישה תלבש מכנסי חאקי וחולצת צווארון ארוכה. סביר להניח כי נשים כבר מטבען יבחינו בהתנהגות זו מבעוד מועד לכן ינסו ככל האפשר להימנע מלבישת בגדים מוחצנים יותר כי הן יודעות כי זה ימשוך תשומת לב רבה והן ירגישו פגיעות יותר.
לכן, כאשר נשים הולכות למפגש של חברים, לא יהיה מפתיע לראות כי דווקא הנשים המוגדרות כחטובות יעדיפו לשים מעל עצמן בגדים צנועים יותר, פחות בולטים, מאחר וזה מהווה מעין מנגנון הגנה על עצמן מפני שיפוטיות ותחושת עוינות בקרב חברותיהן. תופעה זו אינה בהכרח מסמלת חולשה וכניעה לביקורת החברתית, אלא פשוט מדגישה את המודעות העצמית, הענווה וההתחשבות שקיימת בקרב נשים רבים כלפי חברותיהן. כלומר,זה פשוט עניין של בניית דינאמיקה בריאה וטבעית בין חברים.
אם נמשיך להעמיק נגלה עוד עובדות מפליאות בעולם היחסים בין נשים ובגדי נשים, המסתתרות מתחת לפני השטח ועשויות לענות על הרבה דילמות חברתיות.

שיתוף המאמר

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
אימייל

מאמרים נוספים

הצטרפו לניוזלטר שלנו

הקטגוריות המובילות

Related Post

Sed aliquam, tortor et sodales malesuada, lorem leo luctus tellus, quis interdum eros nibh in nunc. Cras dignissim malesuada, lorem leo luctus

סל הקניות שלי
0

Proin ullamcorper pretium orci donec necscele risqueleoam massa dolor imper dietnec consequata congue idsem maecenas malesuada faucibus finibus.

כתובתינו

Uluwatu Jimbaran ST, 1919 - Bali, Indonesia

חייגו אלינו

+62 212-345-321

יצירת קשר

[email protected]