כל הטרנדים והמבצעים הכי חמים לקיץ 2024 כבר הגיעו!
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לאורך ההסטוריה נשים התלבשו במגוון אפנות וסגנונות. סגנון הלבוש עד המאה התשע עשרה התאפיין בשכבות רבות, שמלות תפוחות, שרוולים מפונפנים וקרנולינות, שהן מין חצאיות קשיחות שהסבו לשמלות מראה תפוח ומתרחב. מתחילת המאה התשע עשרה נשים החלו ללבוש שמלות פחות נפוחות שניתן להגדיר אותן כיום כ״בוגרות״ יותר… סגנון הלבוש הנשי הפך אלגנטי יותר. הקרנולינות נעלמו ובמקומן גזרות השמלות היו בעלו קווי מותן משוחררים יותר. רק בתחילת המאה העשרים החלו הבגדים להראות דומים יותר לסגנון שאנחנו מכירים היום. החצאיות התקצרו ואפילו מכנסיים החלו לפלס את דרכם אל ארון הבגדים הנשי. הקו המנחה בעיצוב הבגדים היה להחמיא לקווי המתאר הנשיים ולהתאים לגוף. למשל, קווי המותן ירדו מטה לקצהו התחתון של המותן על מנת להדגיש את מבנה הגוף הנשי. אך לא הכל התקדם תמיד. במהלך מלחמת העולם השניה האווירה הייתה קשה והיה צורך להשתמש בעיצובים ובבדים חסכוניים. עם זאת לקראת שנות החמישים דברים החלו להשתפר. הייתה כמיהה בעולם לחידוש אופנתי. הסגנון החדש התאפיין בכתפיים מעוגלות, חצאיות ארוכות ובקווי מותן צרים. בשנות השישים והשבעים מעצבי אופנה שעיצבו בעיקר לדוגמניות מסלול החלו למכור את העיצובים שלהם למפעלי ענק של בגדים. באופן הזה עיצובים שנראו רק על מסלולים התפשטו במהירות גם לקהל הרחב ויוצרו בכמויות מסחריות. האפנה האירופאית שעד אז שלטה בכיפה פינתה את מקומה לעיצוב אופנה של צעירות ונחשבה מיושנת למדי. בשונה מבעבר, שבו נשים לא העזו להתלבש בשונה מסגנון האופנה המקובל שאחריו עקבו באדיקות, כעת ניתן היה לגוון ותלבושות יחודייות נחשבו למקובלות יותר. דברים נוספים שתרמו לאווירה המאפשרת הזו היה הגיוון בבדים ושיטות הייצור החדשות. בשנים אלו נלבשו לראשונה מכנסיים צמודים וחצאיות קצרות במיוחד. כיום המגוון הרחב של עיצובי האפנה מאפשרים לכל אישה למצוא את סגנון הלבוש המתאים לה. שמרני עממי אפנה עילית וכולי, יש ממש הכל וניתן להשיג את רוב סגננות הלבוש כמעט בכל אזור בארץ ובעולם.
בעולם הנשי התפתחו במשך הזמן סיבות רבות נוספות ללבוש מלבד כיסוי הגוף לבדו. לביגוד במשך הזמן הייתה השפעה רבה על מעמדה החברתי של הלובשת. ניתן היה להסיק ממראה הביגוד את מצבה הכלכלי. ככל שצבעי הבגדים היו נדירים יותר ומקושטים יותר כך עושרה של הלובשת נראה היה למרחוק. כמובן כיום איתותים אלו הפכו למותגים. המותגים של ימינו מסמלים חוזקה כלכלית וסטייל נחשב שמפנה מקום חברתי משמעותי למשתמשים בו.
בנוסף למעמד חברתי, בגדים שימשו נשים (ולא רק) לצרכי מסורת ותרבות. יש מקומות שעדיין לובשים בגדים מסורתיים באירועים וטקסים דתיים. כיום השיוך הדתי והמגזרי משמעותי ביותר בלבוש. למשל לבושיהן של המוסלמיות והיהודיות הדתיות שונים אלו מאלו ומסמלים את מקומן בתוך משבצות אלו. גם בתוך הלאום עצמו הלבוש מסמל את מעמדה של האישה מבחינה דתית. ניתן להבדיל בין אישה דתית לאישה חילונית במבט חיצוני בלבד.
סיבה חשובה לא פחות היא כמובן להבדיל נשים מגברים. אפנה נשית ובגדים המאפיינים נשים מאפשרים לנשים להיראות נשיות גם במבט חיצוני חטוף. המעבר לכך, לבוש הנשי מאפשר לאישה לבטא את עצמה כאדם. אפנה היא כלי אומנותי לכל דבר והתעסקות באופנה נשית היא מקוצע מקובל ומשמעותי שנותן הרבה מקום למעצבים ומעצבות בכל העולם להביע את עצמם דרך הבדים הצבעים והגזרות ובתוך כך לאפשר לנשים מכל מגזר דת לאום וגוון להביע את עצמן בלבוש ובאפנה שמתאימה ומחמיאה להן. ההתקדמות של האדם עד לימנו אנו מתבטאת בצורה ניכרת באפנה נשית.

תעשיית האופנה מתאמצת כל יום בשביל להפתיע אותנו מחדש. כל עונה נשים רוצות בגדים חדשים יפים יותר איכותיים יותר, ככה שאם ילבשו אותם כולם מסביב יהיו מופתעים. אך לא הרבה חושבים מה המחיר של כל היופי הזה. נושא שהוא מאוד אקטואלי לשנת 2022 הוא משבר האקלים שאנחנו בני האדם גרמנו לכך. מה הדבר הראשון שעולה לנו לראש כששואלים אותנו מה גורם לזיהום האקלים? הפלסטיק שנזרק לאוקיינוסים, תחנות כוח לייצור חשמל שפולטות גזי חממה, כריתת יערות או אולי מי השפכים שאנחנו שופכים לאגמים, נחלים או אוקיאנוסים… אך לא רבים יודעים שתעשיית האופנה גם מזיקה לסביבתנו.

איך? היום נדבר על כך ונראה איך האופנה מנסה לתקן את עצמה ולעזור לשמירת איכות הסביבה.

תעשיית האופנה אחראית ל-10% מכלל פליטת גזי החממה בעולם, צורכת 20% מכמות המים העולמית, והיא המקור המזהם השני בגודלו של מים מתוקים בעולם. תהליך הייצור של ג'ינס פשוט שאנחנו רואים בכל חנות, מפיק כמות גזי חממה שמקבילה לנסיעה של יותר מ-120 קילומטר. הרבה נשים כאשר אנחנו רואים ג'ינס שעולה יותר מ200 שקל חושבות שזה יקר מדי והולכות למקום שבו הן קונות אותו ב100 שח. אבל אם נחשוב על הנזק הנגרם על מנת לייצר את המוצר הזה ומה צריך לעשות בשביל להילחם בנזק שנגרם כתוצאה ממוצר זה יידרש הרבה יותר מאשר 100-200 שקל. בנוסף הרבה מותגים משתמשים בחומרים שבאים מהחי. בגדים שעשויים מנוצות או פרווה של חיות פוגעות באוכלוסייה של חיות רבות. לכן אנחנו רואים יותר ויותר חיות שנכנסות לספר האדום. שלא נשכח מהעובדה כי חיי הבגדים הם לא ארוכים מה שמאלץ אנשים לקנות בגדים חדשים כל עונה מחדש. והבגדים שנזרקו לפח לא מתכלים וממשיכים לזהם את סביבתנו.

שיתוף המאמר

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
אימייל

מאמרים נוספים

הצטרפו לניוזלטר שלנו

הקטגוריות המובילות

Related Post

Sed aliquam, tortor et sodales malesuada, lorem leo luctus tellus, quis interdum eros nibh in nunc. Cras dignissim malesuada, lorem leo luctus

סל הקניות שלי
0

Proin ullamcorper pretium orci donec necscele risqueleoam massa dolor imper dietnec consequata congue idsem maecenas malesuada faucibus finibus.

כתובתינו

Uluwatu Jimbaran ST, 1919 - Bali, Indonesia

חייגו אלינו

+62 212-345-321

יצירת קשר

[email protected]