כל הטרנדים והמבצעים הכי חמים לקיץ 2024 כבר כאן!
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בגדים הם רכיב בסיסי מאוד בהתנהלות היומיומית של כל אישה אבל מסתבר שלא לכל אחת קל למצוא כאלה.

הגוף שלנו בני האדם, ובעיקר גופן של נשים משתנה רבות מהלך החיים ומושפע מגורמים רבים ושונים החל מגדילה טבעית בעת ההתבגרות לאורך החיים וכלה בתהליכים לא קבועים כגון מצבים רפואיים שונים ולידה. מצב זה מחייב אותנו לדאוג ללבוש מותאם, אך לא זו בלבד. לבוש כידוע אינו משמש את האדם אך ורק למטרת כיסוי הגוף, אמנם זו היא מטרה חשובה ומשמעותית בנושא זה, אך במהלך השנים נוספו ללבוש מטרות נוספות אשר כיום הפכו חלק בלתי נפרד בתהליכי הקניה, המכירה והשימוש בפועל של כל פריט לבוש. המושגים הגשמה עצמית, הגשמת חלומות, הערכה עצמית, תחושת שייכות ועוד רבים מקבלים משמעות ייחודית כאשר מדובר בביגוד. הבגד משדר את האני הפנימי של כל אחד מאיתנו, נרצה או לא נרצה, בשניות הראשונות של כל מפגש ראשוני עם החברה. אין שני לרושם ראשוני וזו לא בדיחה. כל אישה (ואיש) יודעים את זה ורובנו נשקיע זמן לא מבוטל בבחירת הגזרה, הצבע, הדוגמה והסגנון בכל הזדמנות. הבעיה האמיתית היא שעבור חלקנו המטרות האלו הם חסרות משמעות ולא בגלל שזה לא מעניין אלא בגלל שאין אפשרות. רשתות השיווק וחנויות הבגדים מוכרים חלומות ולא פרקטיקה, מודל היופי הספציפי שעל פיו מיוצרים רוב הבגדים כולל מחירים גזרות וצבעים שפשוט לא יתאימו לחלק ניכר מהאוכלוסייה. קבוצת הנשים כבדות המשקל פשוט לא תוכלנה להרשות לעצמן ללבוש את רוב הבגדים שהיו רוצות. אמנם יש דירוג טבעי באוכלוסייה שיגרום לכך שתמיד יהיו חלקים ממנה שלא יהיו בכל מקום, אך בנושא הביגוד יש כל כך הרבה מודעות ומשאבים יחד עם נתח שוק עצום וביקוש לבגדים יפים במידות גדולות ופשוט אין. המבחר כה דל – כיום כדי להשיג בגד יפה במידה מתאימה לאשה גדולה, יש לפנות לעיצוב אישי, לתיקונים מיוחדים, או לחנויות ספציפיות. כלומר לשלם יותר, לחפש יותר זמן וגם להיות פחות מרוצה ביומיום השוטף, ולא רק בגלל איך שהנתונים הטבעיים שלך גורמים לך להיראות כך. אין סיבה שיתקיים מצב שכזה בעידן הנוכחי. מודל היופי הבעייתי בימנו גורם לכל כך הרבה קשיים נפשיים שונים לנשים רבות מכל העולם, למרות שרוב הנשים שלא עומדות במודל היופי הנשי בימנו מבחינת משקל אינן חריגות מבחינה בריאותית, בדרך כלל מדובר בגנים שיגרמו לאישה להיות ״במשקל עודף״ מבחינת מעצבי הדעה בעולם. מאוד לא ברור מדוע החברה תקבל כשווים, על טהרת הערך ״הזדמנות שווה לכולם״, אנשים בעלי נטייה מינית טבעית ומולדת למגדר שלהם אבל לא תכיל כלל אנשים שנולדו בלי גנים של דוגמנים. לצערנו אין הרבה כלים להתמודד עם הדחיה הזו והחיפוש העקר אחר בגדים מספיק מתאימים במידה. אם כך, בנוסף לקושי החברתי המנטלי הקיים בקרב אוכלוסיית כבדי המשקל, תהיה להם התמודדות נוספת עם העובדה שלא יוכלו להתלבש בבגדים שיבטאו את עצמם נכונה ולא יוכלו ליצור רושם ראשוני כפי שהיו רוצים. משמעותו של קושי זה הוא הרחבת הפער בין המעמדות בחברה שגם כך היו רחוקים זה מזה. ויותר חשוב מזה הוא הקושי הנפשי, אם מודל היופי שובר את רוחן של נשים הנגררות לאנורקסיה, בולימיה, התאבדות או אפילו רק דימוי עצמי נמוך, מצטרף למשוואה הקושי שבהגשמה עצמית בעזרת ביגוד והמחסור שהשארת רושם ראשוני כפי שהיו רוצות. החברה פשוט לא מספקת אפשרויות לכבדות המשקל להוכיח את עצמן. הזדמנות שווה לכולם? פחות.

בגדי נשים – חלום שהתגשם

עוד כשהייתי ילדה רכה בשנים אהבתי לשחק בלהלביש ולהפשיט את הבובות שלי בבגדי נשים. תמיד נמשכתי לאופנה ולסטיילינג והורי יעידו כי ניתן היה לראות זאת כבר בגיל צעיר ביותר. כשהייתי בת 5 קנו לי את בובת הבארבי הראשונה שלי. הבובה הגיעה עם מארז של בגדי נשים, מסרק ומברשת לשיער שלה, מספר זוגות נעלים, תיקים ועוד כמה אביזרים.
לא ידעתי את נפשי מרוב שמחה ולא הפסקתי להלביש אותה בבגדי נשים ולעצב לה תסרוקות.
הבגד הראשון שיצרתי לה בעצמי היה מנייר. פשוט ציירתי לה חולצה וחצאית, צבעתי בטושים, גזרתי וחיברתי בעזרת דבק סטיק. כשהדבק התייבש הלבשתי את הבובה. הבגד היה מקסים על פי אמות המידה של ילדה בת שש אבל כשרציתי להחליף לה בגד והסרתי את הבגדים שיצרתי הם נקרעו ולא ניתן היה לתקן אותם כלל.
למחרת קנתה לי אימי עוד מארז של בגדי נשים לבובה ובובה נוספת בעלת שיער בצבע אחר.
ליום ההולדת שלי שחל כחודש אחר כך קיבלתי מהדודים עוד בובות בארבי: שתי נשים: האחת ברונטית עם עיניים כחולות והשנייה בלונדינית בעלת שיער מתולתל. שתי ילדות: אחת מהן ג'ינג'ית עם שיער קצר והשנייה שחרחורת עם שיער ארוך וחלק. ושני גברים. אחד בלונדיני והשני עם שיער שחור.
כל כך שמחתי במתנות האלה!!
ישבתי להלביש ולהפשיט אותם בכל שעה פנויה שהיתה לי ומידי פעם לקחתי אותם לחדר האמבטיה וחפפתי להם את הראש..
שיחקתי עם כל הבובות כולל הבובות של הגברים אבל יותר מכל נהניתי להלביש את הבובות בבגדי נשים.
הפעם הבאה שיצרתי להן בגדי נשים בעצמי היה בגיל שבע כשאימי למדה אותי לתפור.
גזרתי להן בגדי נשים מבד לבד ותפרתי בעצמי. אמא עזרה לי להשחיל את החוט במחט וסימנה לי היכן לתפור אבל התיכנון של הצבעים והגזרות היה שלי. כבר אז ידעתי מה אני רוצה כשמדובר היה בבגדי נשים.
כשהייתי בת 12 שמתי לב שאני עדיין רוצה לשחק בבובות אבל אינני מרגישה בנוח לעשות זאת בפרהסיה. החבאתי את הבובות במגירת המצעים מתחת למיטתי וזנחתי את העיסוק בבגדי נשים לכמה שנים עד שהחשק התעורר מחדש.
הייתי בסוף כיתה י' והיה עלי לבחור מגמה. התכנון היה מגמה סוציולוגית פסיכולוגית. תמיד אהבתי אנשים וחשבתי שאני מבינה אותם טוב יותר מחברי..
עניין אותי להעמיק ולדעת מדוע אנשים פועלים בדרך כזו או אחרת, מה מניע אותם ומה עוצר אותם מלפעול..
אבל ברגע שפתחו בבית הספר שלי מגמה חדשה של עיצוב אופנה היה ברור לי שזהו מקומי.
ציירתי, גזרתי, תפרתי, הדבקתי, השחלתי חוטים וחרוזים ולא התעייפתי לרגע!
העיסוק ביצירת בגדי נשים גרם לי להתעורר מחוייכת בכל בוקר מחדש.
קמתי בחדוות יצירה ונהניתי מכל רגע של עשייה ומרגעי התיכנון וההיערכות לקראת היצירה.
שוטטתי מרוגשת בחנויות של אקססוריז, חרוזים, אבזמים, ריצ'רצ'ים, אבנים טובות ועוד…
ליום הולדתי ה 17 קנו לי הורי מכונת תפירה!
לא היה גבול לשמחה שהרגשתי! עכשיו הכל היה קל יותר. התחלתי לייצר בגדי נשים לאירועים ובגיל 18 כבר היו לי כמה לקוחות קבועות.
לחתונה של אחי הבכור עיצבתי ותפרתי את הבגדים של אימי ושלי וקצרתי תשואות נלהבות!
מאז עברו כ 15 שנה.
היום אני חייה ונושמת אופנה ונהנית להיות בעלת מותג ידוע של בגדי נשים לאירועים.
נשים שרוצות להרגיש יפות ונשיות פונות אלי בבקשה לעיצוב בגדים לרגעים המשמעותיים ביותר בחייהם!
אם גם אתם מכירים נשים שרוצות להתהלך בבגדי נשים עשויים היטב הן באיכות והן בתיכנון – מוזמנים להפנות אותם אלי.
מבטיחה להכין להן בגדי נשים מרהיבים!
על החתום: עידית – בגדי נשים

שיתוף המאמר

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
אימייל

מאמרים נוספים

הצטרפו לניוזלטר שלנו

הקטגוריות המובילות

Related Post

Sed aliquam, tortor et sodales malesuada, lorem leo luctus tellus, quis interdum eros nibh in nunc. Cras dignissim malesuada, lorem leo luctus

סל הקניות שלי
0

Proin ullamcorper pretium orci donec necscele risqueleoam massa dolor imper dietnec consequata congue idsem maecenas malesuada faucibus finibus.

כתובתינו

Uluwatu Jimbaran ST, 1919 - Bali, Indonesia

חייגו אלינו

+62 212-345-321

יצירת קשר

[email protected]