כל הטרנדים והמבצעים הכי חמים לקיץ 2024 כבר כאן!
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אנתרופולוגיה בהקשר של בגדי נשים

בגדי נשים הן עניין גדול, יותר ממה שרובנו חושבים, ולהבדיל מהרבה נושאים שאנו מכירים בגדי הנשים מצליחות להתעלות מעל כל נושא אחר בכך שהן מציגות מגוון רחב של מידע מעבר למה שכל אחד ואחת מאיתנו חושבים, ולמעשה חוץ מעניין הביגוד יש עוד עולם רחב ושלם של מידע בהקשר של בגדי נשים שאנו יכולים להחכים ממנו ולהסיק מסקנות חשובות בעתיד, ואחד מהנושאים הגדולים והחשובים הללו הוא לא אחר מאשר אנתרופולוגיה בקרב בגדי נשים, וכמובן שלפני שנתחיל במאמר עצמו עלינו להציג בפניכן תוכן מקדים ולספר בעצם מה זו האנתרופולוגיה המדוברת ובסופו של דבר נקשר אותה אל בגדי הנשים ונבסס את מעמדה שם.

אנתרופולוגיה או בשמה האחר חקר תרבות האדם היא ענף מדעי העוסק בחקר האדם. היא עוסקת בעיקר בחקר תרבות האדם בעולם בכל התקופות, בסמלים שיצר, ובהשפעות השונות שלו ושל סמליו על הסביבה לאורך השנים. בעבר המחקר התמקד בהשוואה בין תרבויות שונות, אך כיום האנתרופולוגיה עוסקת גם בחקר חברות כשלעצמן, ורכיביהן, והיטשטש הגבול בינה לבין שאר מדעי החברה(מתוך ויקיפדיה), עכשיו כאשר הבנו את רעיונה של האנתרופולוגיה נתחיל לקשר ולבסס את מעמדה בהקשר של בגדי נשים, ונרמוז לכן שיש הרבה מידע מעל המצופה כך שלא נוכל לחסות את התחום הזה לגמרי, אך הכי חשוב שנצליח להעביר את המסר החשוב בעניין הזה כך שבסופו של דבר נשלים את משימתנו.

כפי שדובר קודם לכן, צוין שאנתרופולוגיה הוא ענף שעוסק בחקר האדם בתחומים שונים ובתקופות שונות, אך לרגע אחד לא ציינו שזה גם עוסק בבגדי נשים בעולם הרחב שבו אנו נמצאים, ועל זה אנו חפצים להתעכב מכיוון שאנתרופולוגיה היא ללא ספק קיימת גם בתחום של בגדי הנשים בעיקר אך לא רק, אלא היא נוגעת בכל תחום האופנה מאז ועד היום, והדוגמה הטובה ביותר שניתן להביא לכן בהקשר זה זו ההשוואה שמבצעת האנתרופולוגיה בין תרבויות שונות בהקשר של בגדי נשים, וכידוע ישנן הרבה תרבויות בכל רחבי העולם כך שהעניין הזה לעולם אינו יכול להיגמר והחקר נמשך ככל שהתרבויות ממשיכות להתקיים.

ניתן דוגמה קטנה על מנת להמחיש את המדובר בכך שנציג בפניכן את ההבדל המהותי בין תרבויות המזרח לבין תרבויות המערב, ולא צריך להרחיק לכת מכיוון שגם אנו יכולים להוות דוגמה טובה לכך, וניתן להשוות את עצמינו בקלות אל אירופה ולהבחין בהבדלים המהותיים בין התרבויות שלנו, כאשר כאן אנו בדרך כלל נמצא בגדים קלילים ונוחים כיאה לאקלים החמים ששורר כאן במרבית השנה, ולהדוקות מבנינו נציין גם את הקשר הדתי עם המסורת, מה שקיים באירופה אך בהיקפים קטנים יותר, ובאירופה המדוברת בדרך כלל הבגדים יהיו מותאמים בהתאם לאקלים הקר ששורר שם ברוב השנה כך שקל ממש להבחין בין ההבדלים הקיימים ולא צריך להיות חכם גדול בנושא.

כל זאת רק מעיד שאכן ישנה אנתרופולוגיה בקרב בגדי נשים, והנושא תופס תאוצה בכל פעם שמגיעים אלינו דברים חדשים, ויחד עם ריבוי התרבויות בעולם אנו בעצם מוצאים את עצמינו בלופ איסופי אחר השוואת התרבויות השונות ומגלים עולמות חדשים ומחכימים בכל פעם מחדש, ואנו סבורים שבעתיד תופעה זו אף תתגבר עם הזמן עקב ריבוי התרבויות שצפויות אף לגדול בזמן הקרוב כך שאין ספק שצפויים לנו עוד מחקרים רבים וארוכים בנושא שרק יעצימו את תדירותם עם הגדלת התרבויות הכלל עולמיות.

מקווים שמאמר זה ביסס לכן את המידע בצורה טובה יותר בכל עניין האנתרופולוגיה בקרב בגדי נשים ועד למאמר הבא נאחל לכן המשך יום מעולה ורווי במעשים טובים.

שיתוף המאמר

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
אימייל

מאמרים נוספים

הצטרפו לניוזלטר שלנו

הקטגוריות המובילות

Related Post

Sed aliquam, tortor et sodales malesuada, lorem leo luctus tellus, quis interdum eros nibh in nunc. Cras dignissim malesuada, lorem leo luctus

סל הקניות שלי
0

Proin ullamcorper pretium orci donec necscele risqueleoam massa dolor imper dietnec consequata congue idsem maecenas malesuada faucibus finibus.

כתובתינו

Uluwatu Jimbaran ST, 1919 - Bali, Indonesia

חייגו אלינו

+62 212-345-321

יצירת קשר

[email protected]