כל הטרנדים והמבצעים הכי חמים לקיץ 2024 כבר הגיעו!
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אופנת נשים – עסק ריווחי ומגוון

בגדי נשים זה אולי עסק הכי ריווחי שקיים היום בשוק. נשים תמיד רוצות עוד, אף פעם אין לבחורה מספיק בגדים, לפעמים אפילו כשבחורות חוזרות הביתה עם קניות, הן ישר חושבות על מה עוד אפשר לקנות למשל: ״מה יכול להתאים עם המכנס הלבן שקניתי, אני חייבת לקנות חולצה בצבע נייבי שתתאים לו״. בחורות תמיד רוצות להתחדש ורוצות כל שנה להתעדכן באופנה הכי חדשנית. יש שלל גזרות, בדים וטכניקות תפירה. יש תפירה עילית וייחודית ומצד שני יש תפירה מסחרית וקונבנציונאלית. לכל מדינה יש את המותגים המקומיים שלה אך בעיקר מייבאת מותגי אופנה מחו״ל. בגדי נשים זה תחום שקל להתחיל אותו, לפתוח עסק, לשווק ולפרסם אבל מאוד קשה להצליח להישאר במודה אל מול ההיצע הענקי הקיים. ישנם אנשים שאוהבים מותגים ספציפיים או אופנה עילית ולאורך שנים יקנו רק אותם ולא יחשבו בכלל על לנסות משהו חדש ולא מוכר. מהצד השני ישנם אנשים שאוהבים כל הזמן להכיר מותגים חדשים, לגוון ולשנות סגנונות לבוש או פשוט ללכת כל הזמן לפי האופנה שמשתנה ומתחדשת. בשביל להצליח בתחום בגדי הנשים צריך לשלב בצורה מושלמת בין סגנון עם טאץ׳ אישי וייחודי לבין האופנה העכשווית שרצה עכשיו בשוק העולמי. יש מין מעגל קסמים אכזרי כזה שאם אתה עשיר/מפורסם או השילוב המצוין של שניהם יהיה לך הרבה יותר קל להצליח בעסק אופנת הנשים. בשביל לפתוח עסק שכזה צריך להשקיע סכום כסף לא קטן, במוצרים במקום, באישורים וכיוצא בזה. אם אתה מפורסם אז אתה מעניין מספיק בשביל שיבואו לראות ואם השם שלך אמין אז גם יקנו בלי חשש. אם אין לך אף אחד מהשניים תצטרך לעבוד הרבה יותר קשה וסיכוי לא קטן שלא תצליח לנסוק תצטרך לוותר. למשל מפרוץ מגפת הקורונה, עסקים חדשים/קטנים/לא מוכרים שעוד לא הצליחו להשיג את קהל הלקוחות שלהם ובמיוחד כאלו שלא היה להם אתר אינטרנטי מסודר עם משלוחים עד הבית שבו אפשר לראות את הקולקציה ופשוט להזמין – פשוט הפסידו המון וחלקם אפילו נסגרו.

לעומת גברים אצל נשים פרטי הלבוש רבים מאוד ומתחילים בהלבשה תחתונה הכוללת חזיות, גוזיות, תחתונים, מחטבים וגרביונים, וממשיך בסוגים רבים של מכנסים, חצאיות, גופיות, חולצות, בגדי גוף, סוודרים, סריגים, אוברולים, בגדי ים, בגדי חוף, ג׳קטים, קפוצ׳ונים ומעילים. בגלל המגוון המטורף שבסוגי הבגדים קל יותר לחברה להחליט להתמקצע בפרטי לבוש מסוימים ולהתמקד בייצור ומכירה שלהם בלבד וככה מתאפשר להם להבליט את החברה שלהם מעל כולם. בנוסף לסוגי הפריטים יש גם סגנונות לבוש שונים למשל: בגדי ערב, בגדי ספורט, בגדים יום-יומיים, בגדים למשרד, מדים של חברות, בגדי אלגנט, בגדי וינטג׳, בגדים צנועים ועוד. מעבר לכך יש גם המון סוגי בדים, הדפסים, גזרות וסגנונות תפירה שגם יוצרים תווית אישית.

לסיכום, בגדי נשים זה תחום שכל הזמן מתפתח ומשתכלל וממציא את עצמו כל הזמן מחדש.

שלל האפשרויות לבגדי נשים- איזה סטייל מדבר אלייך?

איך את בוחרת להתלבש? אם בעבר נושא הביגוד היה מצומצם יחסית, פשוט ומצריך פחות התלבטויות נדמה כי כיום, יש מבחר סגנונות רחב של בגדי נשים, סטייל מגוון וים של אופציות. את לא בטוחה מה הסגנון שלך? בשביל זה בדיוק אנחנו כאן, עם סקירה קצרה כמעט כל הסגנונות שיש שתעשה לך סדר, מבטיחה לך שתוכלי למצוא את עצמך לפחות באחד מהם.

הסגנון ההיפסטרי
מדובר בסגנון קצת משוגע, שמשנה את חוקי המשחק, אם את אוהבת לבלוט ולשחק עם התאמות הצבעים והגזרות הסטייל הזה בול בשבילך. תוכלי להתאים הכל עם הכל ועדיין להיראות מעולה. תוכלי לערבב ים צבעים שלא חשבת שהם מתאימים יחד בכלל ולהוסיף כמה שיותר אקססוריז. גם לערבב פריטים עם טקסטורות שונות, אפילו פסים ומשבצות גם יחד. מה שעוד מייחד את הסגנון ההיפסטרי זהו שימוש בפריטים גדולים ובולטים לעין, למשל האקססוריז כמו שציינו, יכול להיות משקפיים גדולות ושיקיות כלשהן או דווקא נעליים בעיצוב מעניין, הכל פתוח בשבילך!

הסגנון הכפרי
כן כן כמו שזה נשמע. אמנם אנחנו חיים בתקופה עדכנית ולא באיזשהו כפר הרחק הרחק מכאן אבל בסגנון הכפרי ישנם אלמנטים מגוונים ויחודיים שנשים רבות מתחברות אליהם, ובוחרות לאמץ. מדובר בסטייל המתהדר בשמלות פרחוניות, חצאיות בצבעים דהויים ונעליים פתוחות משלל סוגים, כדוגמת סנדלים או כפכפים בעיצוב מעניין. תוכלי לאסוף את השיער בצורה מרושלת על ידי שימוש בסרטים או דווקא לפזר אותו, כל אלו יעניקו לך לוק כפרי, פשוט ומהמם.

הלוק הרשמי
לא פעם נתקלנו במפורסמות רבות, שבוחרות להתהלך על השטיח האדום דווקא עם חליפה מחוייטת, ובצדק! מדובר על סגנון רשמי, אלגנטי שכלל לא שייך לגברים בלבד! אם את מעוניינת לאמץ לוק חדש ליום עבודה במשרד ומחפשת מראה רשמי וקלאסי את מוזמנת להשתמש במכנסיים מחוייטים, חולצה מכופתרת, רצוי בצבע בהיר. איספי את שיערך מה שיתרום לרשמיות. ממליצה גם על עקבונים מבריקים שיתנו את הטאץ' הסופי.

הלוק השאנטי
מזכיר מעט את הלוק הכפרי אך מציג סטייל שונה לגמרי. מדובר בלבוש שמתמקד כמה שאפשר בנוחיות שלך! את יכולה להשתמש בשמלות רחבות, מכנסי שרוול שנזרקים על הגוף. כדיי ליצר את התחושה השאנטית ביותר ממולץ להשתמש בבגדים בצבעים בהירים יחסית שיהיו חמים לעין. תוסיפי לזה תיק צד בהדפס מעניין, אולי אפילו תיק קש, נעליים פתוחות ונוחות וקיבלת את הלוק המושלם! ממולץ גם לשמור על שיער פזור כדיי להתמסר לפשטות המאפיינת את הסטייל הזה.

הלוק המתוקתק
אם רוב הסגנונות אותם סקרנו עד עכשיו לא דיברו אלייך, אולי זה יעשה את העבודה. אם את אוהבת להשקיע באיך שאת נראית עד לפרט האחרון, הסגנון הזה בול בשבילך. מי אמר שגם לסידורי היומיום לא צריך להתלבש הכי הכי שיש? לכי על שמלה קצרה או ארוכה שמחמיאה, בצבע הבולט לעין, שימי סט תכשיטים תואם ועקבים. אספי את שערך או תסדרי אותו באופן שנראה לך, וכמובן אל תשכחי ארנק אלגנטי וקטן שישלים את הלוק!

לוק הקז'ואל
בגדי נשים לא חייבים להיות משוואה קשה לפיצוח, אם את מתחברת לפשטות ולקלילות, רוצה להיראות נהדר ולא מחפשת להתאמץ יותר מידי תלכי על סגנון הקז'ואל. לא צריך להשתגע או לשבור את הראש, די בזוג ג'ינס מחמיאים וטי שירט שיעשו את העבודה. שימי לב שאת מקפידה להתאים את צבעי הפריטים ובוחרת בגזרות שיחמיאו לגופך. אם את מרגישה שהלבוש "משעמם מידי" תמיד תוכלי לשבור בעזרת תיק חמוד, או תכשיט בולט לעין שמשלים את המראה.

די לזרוק: טרנד חדש למחזור בגדי נשים

כן כולנו אוהבות להתלבש, להתעדכן בכל מה שעדכני וטרנדי, לקנות בגדים בכמויות ולהיפטר מכל בגד ישן שקבור בארון וכבר לא מדבר אלינו יותר. עם כל הכבוד לרצון הטוב להישאר מעודכנות ואופנתיות, סגנון החיים הזה יכול להוות בעיה עצומה, כשמדובר במגמה כה גדולה, במיוחד בקרב נשים שהפכה לגורם מזהם רציני הפוגע באיכות הסביבה. עם השנים, הפכה אופנה איטית להיות יותר ויותר מדוברת ואפשרויות למחזור בגדים, קנייה בחנויות יד שניה, וייצור בגדים מחומרים ממוחזרים נהיו לגיטמיים בשיח האופנתי. אם אתן מעוניינות להמשיך להתלבש נהדר וכמובן לתרום כמה שפחות לפגיעה בסביבה, נסו את הטרנד החדש של מחדוש בגדים- שימוש בחומרי גלם ישנים כדי לייצר פריטים חדשים.

שנים שדאגנו לטפח בעולם אופנה מהירה, ים של קולקציות חדשות, במהירות מטורפת, ייצורי ומכירות ענק וליינים חדשים של בגדים בכל עונה. כולנו התמכרנו לקלות שיש בסגנון החיים הצרכני, ולמגוון העצום שהוא מציע. רק לאחרונה התחלנו לשמוע ידיעות על אסון האקלים, שמושפע גם כן מאורח החיים הצרכני ומתעשיית האופנה שמעודדת אותו. קיים הנזק עצום בייצור המוני של טקסטיל, בשריפה או הטמנה של פריטים נטולי ביקוש ובהעסקה פוגענית, בלתי חוקית ומנצלת של כוח אדם במפעלים. כל אלו לא הותירו לנו ברירה, אלא לשנות לאט לאט את אורח החיים אליו התרגלנו, כך גם תעשיית האופנה הפכה מחוייבת למאמץ והחלה לקדם רעיונות של אופנה איטית, מחזור וצריכה נבונה. עם המודעות העולה לחשיבות של אופנה ברת קיימא, הגיע אלינו טרנד חדש הנקרא- מחדוש בגדי נשים.

אז מה זה בעצם מחדוש בגדים? מדובר בהפיכה של בגדים ישנים, אשר שוכבים לנו בארון וכבר אין לנו שימוש בהם עוד, לחומרי גלם בעזרתם אנו מייצרים בגדים חדשים לגמרי. במקום לזרוק את הבגדים הלא שמישים, ניתן לגזור, לעצב, לתפור וככה להרכיב מהם פריט חדש לגמרי, בו תוכלי להשתמש. בשנים האחרונות ניתן לראות איך טרנד מחדוש הבגדים תפס תאוצה והפך להיות יותר ויותר פופולרי, שכן הוא מאפשר לך גם שמירה על איכות הסביבה, גם פתרון לבגדים הישנים שתופסים לך מקום בארון וגם גורם לך לקחת חלק מעשי בבחירת סגנון הלבוש שלך- את יוצרת את מה שבא לך ללבוש!

כמובן שכל אחת יכולה לעסוק במחדוש בגדים בעצמה ולהיעזר בשלל סרטוני הדרכה ביוטיוב, או בפוסט השראה שמצאה באינסטגרם. אך מעבר לכך, מחדוש הבגדים הפך להיות עשייה של ממש עד שקיימים עסקים שונים המציעים בשבילך בדיוק את השירות הזה. גלית לבב, היא אחת מהנשים שעוסקות היום בתחום הזה, היא מחזיקה בסטודיו שמהותו היא למחדש בגדים עבור הלקוחות. כלומר, לקחותיה מביאות לה את הבגדיםם הישנים שלהן, על מנת שהיא תיצור מהן פריט חדש לגמרי, כזה שהן יהנו ללבוש ושיקלע בול לטעם שלהן. ממש כמו תפירה בהתאמה אישית, רק שחומרי הגלם כולם עשויים מבגדים, ובדים ישנים וחסרי כל שימוש שהביאו הלקוחות.

גלית מספרת על תהליך עבודתה, בו הלקוחות משמשות חלק פעיל ביותר. תחילה הן מביאות לה את הבגדים הישנים ועושות יחד איתה סקירה עליהם, בשלב השני הגלגלים מתחילים לעבוד ויחדיו הן חושבות כיצד ניתן להפוך את הבגדים הישנים, לפריט חדש ולביש, המתאים לסגנונה של הלקוחה. "היא מספרת: מעלים רעיונות, מסתכלים באינסטגרם, בפינטרס – ועושים סקיצות". לאחר הפגישה גלית מתחילה בעבודתה, תופרת, גוזרת מעצבת, הכל לפני התכנון ככה שיהיה ניתן להוציא את המיטב מהפריטים שהגיעו אליה.

כיום זה הוא טרנד שהופך נפוץ יותר ויותר, אבל על מנת שהוא ישאר בתודעה ולא יחלוף כמו כל טרנד יש לדבוק בו, להבין את החשיבות הסביבתית האדירה שקיימת בפעולות כמו מחדוש בגדי נשים ולהמשיך לקדם אותן.

שיתוף המאמר

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
אימייל

מאמרים נוספים

הצטרפו לניוזלטר שלנו

הקטגוריות המובילות

Related Post

Sed aliquam, tortor et sodales malesuada, lorem leo luctus tellus, quis interdum eros nibh in nunc. Cras dignissim malesuada, lorem leo luctus

סל הקניות שלי
0

Proin ullamcorper pretium orci donec necscele risqueleoam massa dolor imper dietnec consequata congue idsem maecenas malesuada faucibus finibus.

כתובתינו

Uluwatu Jimbaran ST, 1919 - Bali, Indonesia

חייגו אלינו

+62 212-345-321

יצירת קשר

[email protected]