משלוח חינם לכל הארץ!
לחץ כאן
10% הנחה בהזנת קוד קופון htonew10
לחץ כאן
כל הטרנדים והמבצעים הכי חמים כבר כאן!
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השפעת הסוציולוגיה על האופנה: איך החברה מעצבת את העדפותינו האופנתיות?

האופנה היא לא רק עניין של טרנדים או בגדים יפים, אלא היא גם נושא עם עומק

סוציולוגי חשוב. מה שבני אדם מתאים ללבוש משפיע לא רק על האופן שהם נתפסים,

אבל הם גם הם על איך הם מזהים את זה, את קבוצת השייכות שלהם ואת עמדותיהם כלפי

העולם. סוציולוגים טוענים כי האופנה היא חלק בלתי נפרד מהחברה האנושית והמשקפת

את הערכים, המעמדות החברתיים, התרבויות והשפעות פוליטיות.

אופנה כזירה סוציולוגית

האופנה נתפסת כאמצעי לביטוי עצמי ולתיאור השקפת עולם. זה קורה, בחירות האופנה

שלנו משקפות את השאיפות שלנו. דברים הם רק פריטים פרקטיים שמגנים עלינו מהחום

או הקור, אלא הם גם סימני סטטוס, כלי להבעת דעה ותמצית של זהות אישית.

השפעת מעמד חברתי על האופנה

האופנה לשמשת פעמים רבות כאמצעי תחום מעמדות חברתיים. במדינות רבות, אנשים

נוטים ללבוש בגדים שמציעים את המעמד הכלכלי או את המעמד החברתי שאליו הם

להיות לא רק סימן של איכות, אלא גם סמל של עושר וסטטוס חברתי. כל המותג שואף

לפתח זה שמותאמת אמיתית, ובעצם כל פריט שנרכש, לא רק משדר את הסגנון האישי של

הקונה, אלא גם את זהותו החברתית.

כמו כן. לדוגמה, בגדים פשוטים ושאינם מותגים יכולים לשדר של צניעות או הגנת

התנגדות למערכת הצריכה המערבית.

אופנה כזירה של מחאה

היא רק דרך להשתלבות או ההרה של זהות, אלא היא גם יכולה לשמש כמדיום למחאה

חברתית. לאורך ההיסטוריה, אופנה שימשה קבוצות ומחאות רבות להבעת התנגדות

לפוליטיקה, למבנה החברתי או לנורמות של יופי. דוגמה לכך ניתן לראות את הלבוש

שגרתית כדי למחות נגד הנורמות החברתיות.

אופנה של מחאה יכולה גם לכלול סגנון חיים שמתנגד לאידיאולוגיות מסוימות.

לדוגמה, בגדים שחורים ועטיפות דיסטופיות הפוך לסמל של התנגדות למוסדות ושפעות

חיצוניות, במיוחד בעידן של גלובליזציה ועידן מידע.

התפתחות האופנה בתגובה לתרבויות עולמיות

האופנה לא רק נתפסת כתגובה לשינויים חברתיים פנימיים בתוך מדינה או קבוצה, אלא

גם כהשפעה של תהליכים גלובליים. עם תחילתו של עידן הגלובליזציה, אופנה מתפשטת

בין תרבויות, וגורמת למיזוג של סגנונות שונים. מותגים ומעצבים רבים מעבירים את

האופנה מעבר לגבולות המדינה אחת או יבשת אחת, וזה משנה את הדרך שבה אנו מבינים

את מושגי הזהות האישית.

סוציולוגיה של התרבות הפופולרית

התרבות הפופולרית, עם כל הכלים המודרניים של תקשורת הטלוויזיה, אינטרנט, רשתות

חברתיות), תפקיד מרכזי בהפצת טרנדים אופנתיים. דמויות ציבוריות, סלבס, משפיעים

ומעצבים ידועים הפכו למובילי דעת קהל בתחומים אופנתיים. כאשר דמות מפורסמת

בוחרת ללבוש בגדים, פעמים רבות אותם בגדים הופכים לטרנד חדש, שנשקל ונתפס כחלק

מהשפה החברתית.

מוזיקה גם משחקת תפקיד מרכזי באופנה, לדוגמה, השפעת המוזיקה השחורה (R&B,

הדרך שבה אנשים לבשו בגדים, אלא גם קידמו ערכים של הצלחה, עושר וייחודיות.

אופנה ככוח פוליטי

החיבור בין אופנה לפוליטיקה הוא חזק ומגוון. האופנה יכולה להיות כלי להעברת

מסרים פוליטיים ולזעזע את הציבור. על ההיסטוריה, בגדים שימשו לעתים קרובות

ככלי להצגת עמדות פוליטיות.

התחילו לאתגר את הדימוי המסורתי של נשים כפופות לאופנה כמה. אחת ההתפרצויות

הגדולות של הפמיניזם באופנה הייתה השחרור של נשים עיצובים מסורתיים, כמו

חצאיות צמודות או שמלות ארוכות. במקום זאת, נשים החלו ללבוש מכנסיים וחליפות

שהיו עד אז שמורים לגברים.

ופריטים שמהם נבעה ההשפעה של הזרמים הפוליטיים, שימשו כאמצעי למחאה ולקידום

רעיונות פוליטיים רדיקליים.

סיכום

אבל היא גם מבטאת את הערכים והעמדות החברתיות שלנו. הסוציולוגיה של האופנה

שלנו להבין איך אנחנו, כקבוצת וכחברה, משתמשים באו ככלי לביטוי פוליטית, מחאה

פוליטית עצמית, מחאה פעילה ושינוי תרבותי. לכן, האופנה הרבה היא יותר מביגוד,

היא עולם שלם שמכיל את השפעות התרבות, הפוליטיקה, הסוציולוגיה וההיסטוריה.

שיתוף המאמר

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
אימייל

מאמרים נוספים

הצטרפו לניוזלטר שלנו

הקטגוריות המובילות

Related Post

Sed aliquam, tortor et sodales malesuada, lorem leo luctus tellus, quis interdum eros nibh in nunc. Cras dignissim malesuada, lorem leo luctus

סל הקניות שלי
0

Proin ullamcorper pretium orci donec necscele risqueleoam massa dolor imper dietnec consequata congue idsem maecenas malesuada faucibus finibus.

כתובתינו

Uluwatu Jimbaran ST, 1919 - Bali, Indonesia

חייגו אלינו

+62 212-345-321

יצירת קשר

deva@mail.com