366-אלגנטיות היא תמיד פשטות.
367- דגמי פנטזיה מוגזמים שנוצרו אך ורק כדי למשוך את תשומת הלב של הציבור לא משביעים אמיתית . אולי הם מעניינים, אבל אין כאן ריח של אלגנטיות. יופי הוא קצת נועז, אבל אם תעוזה הופכת לקולניות, זה טעם רע.
368-אישה אלגנטית היא לא אחת שעוקבת באופן עיוור אחר אופנה. אם טרנדים חדשים לא מתאימים לה, לא לשים לב אליהם.
369-מאמר
בחיפוש אחר ביטוי עצמי, זיהוי אישיות, חקר אורח החיים של האדם, יש להתייחס לאופנה כאחד הכלים העיקריים. האופן שבו את/ה מתלבש/ת ,ישירות אומר איזה סוג של אדם את/ה.
כדי להרחיב את אופקי התפיסה ולגבש את הטעם והסגנון של עצמך, הגיוני להקשיב לאישים שכתבו את שמם בהיסטוריה של מהפכות האופנה. איב סן לורן, קוקו שאנל, אוסקר דה לה רנטה, ג'יאני ודונטלה ורסאצ'ה, הוברט דה ז'יבנשי, כריסטיאן דיור ועוד שמות משמעותיים עשו הרבה ואמרו הרבה. אמירות כאלה חשובות במיוחד בכאוס של היום. בהם, כל אחד ודאי יזכה לעצמו אמיתות חדשות, שיוכלו לעקוב אחריהן וליישם בחיים.
אופנה צריכה לא רק להפוך נשים ליפות, אלא גם להרגיע אותן, לתת להן ביטחון עצמי.
כי אופנה היא כמו אוכל – לא צריך להיצמד למנה אחת.
והעיקר הוא ליצור את הסגנון שלך, את כרטיס הביקור שלך. ותן לסגנון הזה להיות ייחודי עבורך ובלתי ניתן להשגה עבור אחרים.
כי אופנה היא משהו כמו מסיבה. להתלבש זה להתכונן לשחק תפקיד .
וגם עם השנים הבנתי שהדבר הכי חשוב בשמלה הוא האישה שלובשת אותה.
וזוהר זו לא המילה העיקרית . אני רוצה ליצור דימוי של מיניות טבעית, בטוחה בעצמה. מבחינתי, אידיאל היופי הוא אישה שמרוצה מעצמה ולא השקיעה בכך הרבה.
כי אופנה היא אמיתית, עדכנית. הדבר הכי טוב שיכול לקרות לשמלה הוא שהיא נלבשת. ואופנה היא לא עניין של תערוכות במוזיאון.
ואם היית מופתע מהיופי של אישה, אבל אתה לא יכול לזכור מה היא לבשה ולבושה, אז היא הייתה לבושה בצורה מושלמת.
ובעת לבישה אומר לאשה תמיד תלכי כאילו שלושה גברים עוקבים אחריך.
באמת הזמן טס מהר, אנחנו רק ניצוצות שרוצים לזרוח כמה שיותר בהיר לפני שהם נמוגים ברוח, בגדים הם הניצוץ.
ודבר מעיק ואני לא יכולה לסבול כשהאישיות מסתתרת מאחורי בגדים של "אחרים": כשאת לבושה כאינטלקטואל, אבל במציאות לא קראת ספר, או שאת ממצבת את עצמך כבחורה מגניבה, אבל בחיים את כן. מפחד אפילו לעשות צעד.
וכן היכולת להתלבש היטב אינה תלויה במספר גדול של בגדים. זה עניין של הרמוניה ושכל ישר.
כי הבגדים שלך הם דרך להציג את עצמך בפני העולם, במיוחד עכשיו כשהתקשורת כל כך מהירה. אופנה היא שפה מיידית.
לא צריך לעקוב אחר טרנדים. אל תתנו לאופנה לשלוט בכם. תחליט/י מי את/ה ומה את/ה רוצה לבטא דרך הבגדים שלך ואורח החיים שלך.
יש אנשים שתמיד מוצאים יופי בדברים מוזרים ולא מושלמים. הם הרבה יותר מעניינים.
ובכל זאת אנחנו חיים בתקופה מאוד מעניינת. אני לא יכולה ואני לא זוכרת תקופה שהייתה מלאה בשינויים, אבל אני גם לא זוכרת תקופה שהייתה מרגשת כמו שלנו. אנו חיים בעידן של הכלה וגיוון. אני חושבת שהאופנה הסתכלה על העולם בצורה צרה מדי במשך זמן רב – טוב שההשקפה הזו משתנה לנגד עינינו.
כי אופנה משקפת תרבות ותרבות מולידה אופנה.
נושא אופנת הנשים הוא נושא לעניין עבור חוקרים וחובבי אופנה כאחד מזה שנים רבות. אופנה היא לא רק לבוש או איפור אלא גם משקפת נורמות תרבותיות וחברתיות. אופנת נשים התפתחה באופן משמעותי עם הזמן, ומשקפת לא רק שינוי עמדות חברתיות אלא גם התקדמות טכנולוגית וגורמים כלכליים.
מבחינה היסטורית, אופנה שימשה בשביל להבחין בין מעמד חברתי ועושר, כאשר אופנת נשים מושפעת במיוחד מאורחות החיים והציפיות של החוגים החברתיים שלהן. התקופות העתיקות יותר התאפיינו במחוכים שהגבילו את תנועת הנשים והיו קשורות לפריבילגיה ולנשיות.
עם זאת, המאה ה-20 ראתה שינויים משמעותיים באופנת הנשים. תפקידיהן של נשים בחברה החלו להשתנות, ואיתו באה תחושה חדשה של עצמאות וחופש ביטוי באמצעות בחירת הלבוש שלהן. בשנות ה-60, חצאיות המיני שהפכו לסמל איקוני של שחרור והעצמה נשית.
כיום, אופנת הנשים ממשיכה להתפתח עם התקדמות הטכנולוגית והשינויים החברתיים. עליית האופנה המהירה והקניות באינטרנט הובילה לעלייה בצרכנות ולתרבות של בגדים חד פעמיים. עם זאת, יש גם חשש גובר מההשפעה הסביבתית של תעשיית האופנה.
אופנת נשים משקפת גם עמדות חברתיות כלפי דימוי גוף וסטנדרטים של יופי. הלחץ להתאים לסטנדרטים לא מציאותיים של יופי הוביל לעליית תנועות חיוביות הגוף ודחיפה להכללה בתעשיית האופנה.
בסופו של דבר, אופנת נשים היא נושא מורכב ורב פנים, המשקף לא רק מגמות משתנות בלבוש וביופי אלא גם עמדות חברתיות כלפי מגדר ודימוי גוף. צריך לדעת ולהבין את ההיסטוריה של אופנת הנשים כדי לקבל הבנה מעמיקה יותר של האופן שבו התרבות שלנו התפתחה, וממשיכה להתפתח, עם הזמן. בגדי נשים