כל הטרנדים והמבצעים הכי חמים לקיץ 2024 כבר כאן!
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עבור עולם האופנה באוקראינה זו הייתה תקופה של כיול מחדש, שיקום והתנגדות, שכן מותגים פעלו להסתגל על רקע קושי וסבל.

"ההתנגדות היא בדם שלנו": 5 מעצבים אוקראינים חושבים על המציאות החדשה שלהם בשנה לאחר הפלישה הרוסית


5 מעצבים אוקראינים משקפים את המציאות החדשה שלהם בשנה לאחר הפלישה הרוסית
מאט הילי
כמעט שנה חלפה מאז פלשה רוסיה לאוקראינה ב-24 בפברואר 2022, והוליד סכסוך שערער את חייהם של מיליונים והוביל למצוקה קשה בזמן שאזרחים אוקראינים עובדים – בין אם בבית ובין אם בחו"ל – כדי לשמור על בטחון משפחותיהם ועל פרנסתם. שָׁלֵם. עבור עולם האופנה באוקראינה – תעשייה מגוונת ומיומנת ביותר עם התמחויות בפאר, כלה והלבשה עליונה – זו הייתה תקופה של כיול מחדש, שיקום והתנגדות, כאשר מותגים נאלצו להסתגל ולהסתובב בתוך קושי מדהים. האפלה פוגעת בייצור הבגדים, הפסקות חשמל מונעות תקשורת ויצירתיות מתרוצצות על הרס של אבני הבוחן התרבותיות ונקודות הציון של ארצם.

אבל גם בתוך הכאב וחוסר הוודאות, כוח זורח. "בפנים כולנו חזקים יותר מבעבר", אומרת יאנה אולניץ', מייסדת הלייבל המכונה בגדי נשים Olenich. "אחדות והתנגדות בדם שלנו." שנה לאחר מכן, חמישה מעצבים חושפים כיצד נראית המציאות האישית והמקצועית שלהם כעת.

עבור המנהל הקריאטיבי של גודו, לאשה מדינרדזה – שגדל בגרוזיה אבל קורא לאוקראינה בית האופנה שלו – היום שלו…
מאט הילי
1/5
גודו
עבור המנהלת הקריאטיבית של גודו, לאשה מדינרדזה – שגדלה בג'ורג'יה, אבל מכנה את אוקראינה בית האופנה שלו – היום-יום שלו (חדר כושר, ארוחת בוקר, משרד) לא נראה כל כך שונה. זהו, אומר מדינרדזה, המצב הרגשי של המדינה שהשתנה באופן דרמטי. שמירה על תחושת שגרה הפכה הכרחית כדי לעזור לו לעמוד פסיכולוגית בלחץ של לראות את קייב – האמנות שלה, ההשתוללות שלה והאנשים שהוא מוצא בלי סוף השראה – קרועה לגזרים.

"עדיין קשה לי להשלים עם תקלות שלא מאפשרות לי לתכנן עבודה, אבל כשאתה מבין את תנאי הקו הקדמי של המגינים האוקראינים, הבעיות האלה כבר לא נראות כל כך חמורות", משתף המעצב, אשר שפך את האנרגיה שלו בהכנת חלקי ג'ינס וטלאים חכמים מאופקים שמספרים את הסיפורים של המדינה. "באוקראינה, אנחנו עכשיו מתבדחים שהתגברנו לחלוטין על הדחיינות. אין לך זמן להרהורים ארוכים – הכל צריך להיעשות כאן ועכשיו".

ההחלטה להישאר בקייב הייתה פשוטה עבור מדינראדזה – "איך אוכל ללכת למקום בטוח ולהגיד לצוות שלי מה לעשות?" – שמאמין שהחזית המאוחדת של גודו הפכה לכוחו הגדול ביותר כפי שתעשיית האופנה האוקראינית עושה. גלים בשוק בינלאומי. "קונים חדשים שמו אלינו תשומת לב, לקוחות חדשים הופיעו", הוא אומר על התרחבות הלייבל שלו, שנעזר בחלקו על ידי הצגת עבודותיו של גודו בניו יורק ובבודפשט. "מה שהפחיד אותנו בפברואר מעלה חיוך היום. יש לנו מטרות ואנחנו מתקדמים לקראתן".

דימה אייבנקו, מייסד תוויות הלבשה עליונה בן השבע, מוצב במילאנו מאז פרוץ המלחמה ו…
מאט הילי
2/5
אינקי אינקי
דימה אייבנקו, מייסד תווית הלבשה עליונה בת שבע, מוצב במילאנו מאז פרוץ המלחמה, וחברים נוספים בצוות שלו עובדים ברחבי העולם, חיים באירופה, ארה"ב וקנדה. "במבט לאחור, אני חושב שעשינו עבודה נהדרת בארגון מחדש של עצמנו, ועדיין יש לנו את אותו מספר עובדים", אומר אייבנקו על הלייבל שלו, שמתמחה במעילי נשיפה אופטימיים וטכניים, ואף הצטייד בחבריה של האנטארקטיקה הלאומית המרכז המדעי של אוקראינה. "זו הייתה תקופה מפחידה, לא רק בגלל האיום באלימות, אלא גם בגלל החוזק של העסק".

לפני המלחמה, Ienki Inenki היה מבוסס בקייב, אבל המותג העביר כעת את מתקני הייצור שלו לאזורים במדינה פחות בסיכון לאיום פיזי, טרנופול וצ'רקאסי. באוקטובר 2022, העובדים באוקראינה של המותג החלו להתמודד עם הנשורת של הפסקות חשמל ברחבי הארץ שנגרמו על ידי רוסיה. "היו לנו כשעתיים עד שלוש שעות חשמל ביום במפעלים שלנו", אומר אייבנקו. "זה יכול להיות שעה בבוקר ואז לחכות כל היום בחושך לעוד שעה של חשמל מאוחר יותר בערב. עכשיו קנינו והתקנו גנרטורים שעובדים על סולר". עבור אייבנקו, ההתנגדות מסומלת על ידי מחויבות מחודשת ליצירה. "זה שדה הקרב שלנו", הוא אומר.

פרסומת

השינוי הגדול ביותר עבור ג'וליה בוגדן, שבסיסה קייב, האישה שאולנה זלנסקה מחפשת עבור תפירה קלה, היה…
מאט הילי
3/5
שֵׁשׁ
השינוי הגדול ביותר עבור ג'וליה בוגדן, הקיווית, האישה שאולנה זלנסקה מחפשת עבור תפירה קלה-שיקית, היה העברת אביזרים פרטיים לאינטרנט לאחר שלקוחותיה ברחו ממדינה במלחמה. עבור מעצב w

שיתוף המאמר

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
אימייל

מאמרים נוספים

הצטרפו לניוזלטר שלנו

הקטגוריות המובילות

Related Post

Sed aliquam, tortor et sodales malesuada, lorem leo luctus tellus, quis interdum eros nibh in nunc. Cras dignissim malesuada, lorem leo luctus

סל הקניות שלי
0

Proin ullamcorper pretium orci donec necscele risqueleoam massa dolor imper dietnec consequata congue idsem maecenas malesuada faucibus finibus.

כתובתינו

Uluwatu Jimbaran ST, 1919 - Bali, Indonesia

חייגו אלינו

+62 212-345-321

יצירת קשר

[email protected]