כל הטרנדים והמבצעים הכי חמים לקיץ 2024 כבר כאן!
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מעמד חברתי, היררכיה ואופנה. כשמדברים על החברה והאופנה מבינים שיש לכך הרבה השפעה

פסיכולוגית על המיןן האנושי. ההסבר לכך, הוא שהאנושות יצרה המון הבדלים בחברה שלנו באמצעות האופנה, כדי לגלות את המעמד החברתי הקיים בין אנשים שונים. וההיררכיה פשוט הקנתה ואף עדין מקנה, כלי לבני האדם להראות מי הוא המין, הסוג או המעמד החזק והשולט, מסתבר שגם דרך הבגדים. כמו כן, זה קורה ללא קשר למעמדם הכלכלי של האישה או הגבר, עדין קיים פער ביניהם רק בשל הפריט שהם רכשו ובחרו ללבוש. לדוגמא, אישה מטוקטקת שטעמה טוב באופנה ובחרה ללבוש לעבודה המשרדית שמלה יפה, מעוצבת, עם גזרה, מהחנות של RENUAR ועם נעליים מתאימות, לעומת אישה אחרת במשרדה אשר לבשה שמלה ונעליים שלא מחמיאות לה מחנות לא ידועה וגם אם מעמדה הכלכלי, מאפשר לה לרכוש שמלה יקרה יותר אבל עדין היא תבחר פריטים שפחות מחמיאים כי יש לה טעם פחות טוב, היא לא תובא לתשומת הלב על ידי האנשים במשרד, לעומת האישה עם השמלה הנכונה. כל זה קורה על פי אופן פעולת המוח האנושי שבאופן פסיכולוגי הם יבחרו להתחבר לאישה עם חוש הטעם הנכון באופנה, הנשים ינסו לחקות את התנהגותה כי היא מעניקה תחושה של מעמד גבוהה, עוצמה, שליטה ויופי, מאשר לאישה שעם פער באופנה. גבר שהוא מין השולט בדרך כלל, גם הוא מקנה את המושג הירככיה דרך האופנה. כאשר הוא בוחר ללבוש חליפה קלאסית אופנתית בצבע בולט, המבליטה את צורת הכתפיים הרחבות והגבריות שלו, הוא משדר עוצמה, ביטחון, מעביר תחושה של בוס ובכך קובע באופן אוטומטי את מעמדו החברתי בחברה, שהוא בהחלט גבוהה. מצב כזה היה קיים בכל תקופת ההיסטוריה, גם במלחמת הנפוליאון ההתרחשה בין בריטינה לבין צרפת, כאשר הנשים מהמעמד החברתי הגבוהה בלונדון למדו מה הייתה האופנה הנוכחית אז, בפריז שכך לפעמים באופן תת הכרתי החדירו את התפיסה של מעמדים בחברה לתקופה שלנו עד היום. בגלל יצירת ההבדלים שגורמים לחברה להרגיש ולעבור פעמים רבות, נוצרים לרוב מקרים שלא משפיעים כל כך לטובה על הבני אדם. ההסבר לכך, הוא שנושא זה אפילו משפיע על הילדים מגיל קטן וגורם לפערים חברתיים. לדוגמא, בכמה בתי הספר תיכוניים ואפילו יסודיים ברחבי העולם, קיימת כבר חלוקה בגיל צעיר של קבוצות אשר מקובלות על פי החברה וקבוצות אשר מוזרות, רגילות ואף מרובעות. ישנם למשל, את הילדים הפופולאריים שלרוב מתלבשים תמיד על פי צו האופנה ועומדים בציפיות החברה שסביבם וכתוצאה מזאת הם נחשבים במעמד חברתי גבוהה ומקובל גם הבנות וגם הבנים. ויש את הילדים הפחות מקובלים שהם מכונים בחברה כמרובעים וזה בגלל שפעמים רבות הם "זורקים" על עצמם את הבגד הראשון שמצאו בארון הבגדים שלהם, גם אם הוא קצת קרוע או גם אם אין התאמה בצבעים ופשוט הבגד לא מחמיא ולא נראה טוב, הם יוצאים כך לדרך ומגיעים למקום שבו הם הכי נשפטים כמעמד חברתי נמוך, לא פופולארי וכבר נבדלים מהסביבה שלהם בגיל צעיר ורק בשל חוסר הטעם הטוב בבחירת בגדיהם. בנוסף ישנם ילדים המכונים כ"מוזרים" בגלל שהעדפת בגדיהם הם בגדים שחורים, נעליים שחורות, איפור כבר, מוזיקה רועשת ברקע וכבר בגלל הטעם הזה, הם נתפסים כמעמד חברתי נמוך. לבסוף, פער זה גורם לסבל בקרב הילדים שלנו עקב העלבונות והפגיעות האישיות שהם צריכים לעבור בגלל חוש האופנה השונה של כל אחד מהם, כאשר כל הנושא הזה התחיל על ידי המבוגרים עוד מלפני עשרות שנים וממשיך עד עצם יום זה והעולם מקבל את זה. אך כולי תקווה שכל התוויות של מעמד חברתי והיררכיה ירדו מהפרק ותישאר רק האופנה.

נשים אוהבות לקנות בגדים ולעשות שופינג ולקנות מלא בגדים הם פשוט מכורות לזה אין דבר כזה שפעם אחת בחודש נשים לא יקנו איזה בגד חולצה שמלה כדי שתהיה להם תהרגשה כייפית הזאת ונעימה לקנות בגדים זה כיף להם ממש נשים הולכות וקנות בגדים גם בשביל להצטלם איתם להראות לחברות מה הם קנו וכמה שזה יפה ואיזה סטייל יש להם נשים יעשו הכל כדי לקנות בגדים חדשים גם כשהן יוצאות לדייט הן קונות בגדים חדשים יפיים לדייט במיוחד כדי להרשים את הגבר שהיא יוצאת איתו לדייט כדי להרשים אותו, נשים רוצות תמיד להיות יפות ומטופחות ועם בגדים יפים ונשים יש לחלקם עיתון לאישה שיש שם סטיילינג שמדבר על הבגדים שיש עכשיו באופנה ומה כדי להתלבש ומה הכי בטרנד ומה יותר טוב ומה פחות טוב ומדברים על דוגמניות שמתלבשות מי התלבשה יפה מי פחות מה יותר באופנה מה לא באופנה העיתון הזה מראה להם מה ללבוש ולעשות ולקנות בגדים שהיה להן שיש בגד חדש באופנה ישר כולם רצות לקנות אותו ולהשים אותו תוך שניה זה נגמר במלאי כי זה בטרנד ממש וכיף להם ממש כל מה שבטרנד רוב הנשים ישר רצות לקנות אותו אבל יש נשים שלא אוהבות לקנות ישר מה שבטרנד הם אוהבות להיות מיוחדות ממש ולהשים בגדים שונים לילוטין מימה שיש עכשיו ממש הם חולות על זה הם מרגישות מיוחדת שהם לא לובשות מה שכולם לובשים וזה עושה להן את זה ממש כי הן מרגישות מיוחדות שונות לא כמו כולם וזה גורם להם חעוף על עצמם כי הם מתלבשות אחרת מימה שאנשים מתלבשים זה נותן להם ביטחון עצמי גבוה זה מראה עלהן דברים אחרת כי הם לא מתלבשות כמו כולם וזה מראה שהם לא דופקות חשבון לאף אחד ועושות מה שבאלהם שהן קונות בגדים שלא באופנה ועושות מי זה את הסטייל שלהם ולא כמו של כולם זה נותן להם הרגשה עצמאית גבוה מאוד בגלל הבגדים הבגדי נשים נותנים קצת אופי לנשים שמישהי לובשת חשוף אז היא לא מתביישת בגוף שלה ומתגאה בו ולא אכפת לה מה אנשים יגידו ויש לה ביטחון ממש גבוה והיא מתגאה בעצמה ויש נשים שלובשות אוברסייס שזה בגדים רחבעם שהם כן מתביישות בגוף שלהן ולא באלהן להראות את הגוף שלהן קשה להם מאוד להשים בגדים צמודים לגוף כי זה לא הן וגם יש להם דימוי גוף מאוד נמוך וביטחון עצמי למטה כי הן לא שלמות עם עצמם וקשה להם נורא בגלל זה ונשים ששמות חצאיות גם הן יש להם אופי צנוע שזה אומר שהם דתיות שומרות שבת רק לפי הבגדים יודעים מה הדת של הבנאדם כי יש לזה סמל זה כמו חצאית או כפייה שזה ערביות או הודיות שיש להם בד עלהם לבוש סגנון אחר לכל אחד יש כל מני סוגי סגנון של הבגדים ממש ככה זה מראה על בנאדם הרבה מאוד נשים מאוד אוהבות מלא סגנונות ללבוש גם זה מראה לאיפה שהן עובדות נשים שהולכות מסודרות ממש זה אומר שהן בעבודה איכותית וגבוה יש כל מיני סגנונות של נשים וככה זה העולם נשים לובשות צנוע או חשוף או ממש צנוע כל מיני סגנונות כמו שמלות יש קצרות ארוכות חשופות אין סוף לבגדע נשים וזה הכי כיף שיש מלא בגדים ומתחדשים הקולקציה כל חודש יש קולקציה חדשה קיץ חורף סתיו אביב תמיד יש מלאי חדש ותמיד סוף קולקציה עושים הנחות מטורפות כי זה סוף קולקציה רוצים כמה שיותר להעיף את הבגדים ולהביא חדשים ככה זה כמעט בכל החנויות לקנות בגדים והכל כדי למכור ציצק שיש הנחות נשים רצות לקנות כי זה ביותר זול ויותר לקנות בגדים הם אוהבות את זה ממש וכיף להן
לסיכום נשים אוהבות מה שבטרנד ועכשוי.

תעשיית האופנה והאקולוגיה הפכו לטרנד מדובר סביבנו, מאחר ומצאו שישנו קשר הדוק בין התחממות גלובלית לבין רמת הזיהום שגם האופנה שלנו אחראית עליה. הכל התחיל בראשית המאה ה-20 בשנות ה-80, כשאר בזכות שיפור טכנולוגי כמו המצאה של לום אריגה, התחילה יצירתה של אופנה מהירה אשר באה לידי ביטוי בייצור מוגבר ומהיר של בגדים עם איכות ירודה יותר. דבר זה הוביל לתרבות צריכה עצומה. כאשר הזמנים החלו לחלוף ונוצרו מותגים גדולים, גם הם אימצו את שיטת האופנה המהירה עם הוזלת המחירים ובכך גרמו לדרדור גדול יותר של האוכלוסייה שתרמה בהגדלת זיהום האוויר בעקבות צריכתה המוגברת בקניית פריטי הלבוש. לרוב כמויות הבגדים ששני המינים נוטים לרכוש נתרמים לנזקקים, לחנויות יד שנייה שלרוב האנשים אינם נוטים לרכוש מהן ולבסוף הבגדים נזרקים לפסולת שהיא כבר שרויה באשפה מיותרת. לפי המחקרים נקבע כי נוצרה עלייה בפסולת הטקסטיל שנקברת באדמה, משנות ה-60 עד לשנת 2018 ב- 800% ורק אחוז 1 ממוחזר מפסולת זו. פסולת זו שנטמנת באדמה מובילה לזיהום הקרקע והזיהום ממשיך הלאה. כל זה קורה כאשר האנשים קונים את פריטי הלבוש, הם לא שוקלים פעמיים לפני רכישת הבגדים אם פריט זה יהיה שמיש להם לכמה אירועים או אם הם יצטרכו אותו רק לפעם אחת ודיי. ואף ישנם שירכשו את הפריט, ימדדו אותו בשנית בביתם ויבינו כי הוא לא מתאים להם. בסופו של דבר נראה כי הפריטים נקנו לצורכי השקטת חשק הקנייה וגרמו לעליות ברמת הזיהום. כמו כן, ככל שמוזילים את מחירי הבגדים בחנויות ואף באינטרנט, צריכת הקנייה גוברת וגוברת והדבר מוביל למצב שכל אדם במצב כלכלי נמוך או גבוה, יוכל להרשות חעצמו קנייה טובה של בגדים. גם התפתחותה של טכנולוגיה עם הזמן, גורמת לתעשיית האופנה לקחת חלק מתהחממות הגלובלית וזאת כאשר נבנים יותר ויותר מפעלים בתעשייה זו ומתפתחות מכונות אריגה מתקדמות ומתוחכמות אשר מעלות את רמות הייצור של הבדים והבגדים כפליים ובזאת תורמות להגדלה של כמויות פריטי הלבוש הנרכשים ובעקבות זאת המפעלים גורמים לפליטת מיליארד טונות של גזי חממה שמזהמים את האוויר. אפילו כדי לעלות תמונות ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם אנשים שונים רוכשים בגדים במיוחד בשביל זה ולאחר שסיימו את פעולתם, הם לא ישתמשו באותם הפריטים יותר בטענה כי הם לא רוצים להיתפס עם אותם הבגדים שכולם כבר ראו אותם ברשתות החברתיות, יותר מפעם אחת. בנוסף, עצם העובדה שהטכנולוגיה מאפשרת גישה חופשית לקנייה מהירה דרך האמצעים הדיגיטליים 24/7, הדבר גורם לצריכה מהירה יותר ומזהמת יותר. הריי האוכלוסיה לא רוצה לבזבז מזמנה ומכספה כדי להגיע לחנות המבוקשת לצורך קנייה, באמצעות כלי תחבורה כמו אוטובוס, מונית ואף רכב ובכך לבזבז מכספה ומהדלק ואז גם בחנות הפריטים יצאו בשבילם יקרים יותר בגלל המע"מ ויקנו פחות ממה שהם תכננו וכך לא ייהנו מהקנייה. אך, בזכות הטכנולוגיה באתרי הרכישה דרך האינטרנט לא כך הדבר, אלא להפך כי זה מועיל בחיסכון של הנסיעה, באחוזי המע"מ ובתשלום עצמו כי באתרים המוצרים הרבה יותר מוזלים מאשר בחנויות ולכן האמשים יזמינו יותר, יחסכו ויהיו מרוצים יותר. לפי כך, כמות הצריכה העודפת דרך ההזמנות באתרים והזיהום ממשיך להתווסף. אבל, יש גם חדשות טובות, בשנים האחרונות חנויות מוכרות כמו ZARA ,H&M, NIKE התחייבו להשתמש עד השנים 2025 ו 2030, בכותנה אורגנית וממוחזרת ולהפעיל מפעלים על בסיס אנרגיה מתחדשת בלבד. זה מוכיח כי המודעות עולה ועלינו לשתף פעולה ביחד על מנת להציל את כדור הארץ האהוב שלנו.

שיתוף המאמר

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
אימייל

מאמרים נוספים

הצטרפו לניוזלטר שלנו

הקטגוריות המובילות

Related Post

Sed aliquam, tortor et sodales malesuada, lorem leo luctus tellus, quis interdum eros nibh in nunc. Cras dignissim malesuada, lorem leo luctus

סל הקניות שלי
0

Proin ullamcorper pretium orci donec necscele risqueleoam massa dolor imper dietnec consequata congue idsem maecenas malesuada faucibus finibus.

כתובתינו

Uluwatu Jimbaran ST, 1919 - Bali, Indonesia

חייגו אלינו

+62 212-345-321

יצירת קשר

[email protected]