כל הטרנדים והמבצעים הכי חמים לקיץ 2024 כבר כאן!
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בגדי נשים- תיראי מוצלחת תיתפסי כמוצלחת!

אז למרות שבפרט כיום בשנת 2022 הנאורה והמתקדמת והליברלית כפי שהיא כיום, אנו הכי בעולם היינו רוצים ורוצות להאמין שאנחנו כיום אנשים ליברלים שכלל וכלל לא שופטות אישה על פי צורתה החיצונית אלא רק לפי המעדים והאמירות שלה, ובפרט לא את העמיתות שלנו לעבודה, אז מחקרים עדכניים שנעשו על ידי אחת מהאוניברסיטאות המצליחות והמפורסמות בעולם טוען די ההפך, שלמערך השיקולים הליברלי והעדכני שלנו מתגנבים גם כן שיקולים שונים המשפיעים על הדעה שאנו מגבשים על מישהי, וכן בעיקר כל התחום הזה נבחן בהקשר של קבלת עובדים לחברה וראיונות עבודה.

כיון שמסתבר שכאשר רואים בפעם הראשונה גבר או אישה ישנם אלמנטים נוספים המעורבים בשיקול הדעת והם- בגדים ואופנה משפיעים על איך אנו רואים את הבן אדם שמולנו.

מחקר חדש של מכללת פרינסטון מוסיף עוד נתון מעניין למשוואה הזו: שבעצם יש את ענין הרושם הראשוני כמו שאומר הפתגם הידוע "יש רק הזדמנות אחת לעשות רושם ראשוני" אז העניין הזה אפשר לשנות בתפיסה של האישה שמולנו כאשר את תבחרי בגדי נשים בצורה מותאמת לפי כל המידע אשר עולה מהמחקר הזה.

במחקר שבוצע במכללת פרינסטון בארה"ב, מעסיקים קיבלו תמונות של אנשים שבעצם היו אותם אנשים אך הנקודה של המחקר היתה שכל פעם הם היו לבושים באופן שונה ויש לציין שבשום אחת מהאפשרויות לא הייתה גירסא של אותם אנשים עם בגדים ממש מוזנחים או חלילה אפילו מלוכלכים, ומה שבעצם אותו מחקר עשה הה להראות את אותם התמונות עבור מעסיקים ועבור מגייסים עובדים עבור חברות גדולות, ולראות האם השינוי בבגדים אך על פי שבפנים של אותו אדם או במבנה גופו אין שינוי כלל (כיוון שכאמור זה היה אותו האדם) והממצאים אכן היו מרתקים לחלוטין, מהמחקר הזה עלה בצורה די ברורה ודי החלטית שבמקרים שאותו האיש היה לבוש בבגדים רציניים ומכובדים יותר הוא אוטומטית נתפס כעובד שיהיה רציני יותר, ויותר מרצינות הוא גם נתפס כמו עובד אשר הוא בעל הישגיות גדולה יותר.

עוד חלק מאוד מעניין בשאלה איך הבגדים גורמים לנו להיתפס לעין האנשים היה, שבאותו מחקר עם אותו נבדק שאנו מדברים עליו לבש חולצה, אפילו שבאמת היא חולצה פשוטה, אלא היא נתפסת או נראית משום מה כמו חולצה יקרה יותר, ממילא אוטומטית הוא נתפס כאדם בעל ביטחון עצמי גבוהה יותר משאר המבקשים עבודה שבאו איתו אל ראיון העבודה.

מדהים לראות עד כמה לבגדים יש השפעה על עניין של היצירת רושם הראשוני כשרואים אישה שלבושה בבגדי נשים שנחשבים "בגדים יקרים" הרושם הראשוני נוצר כרושם של אישה חזקה עם ביטחון עצמי ויכולות אישית עם תעוזה.

למעשה עניין זה הוא כל כך חזק טבוע בנו שגם במקרים שבהם החוקרים אמרו במפורש למראיינים ולמגייסים להתעלם מהבגדים ומצורת  הלבוש בכללי, עדיין- הבגדים היקרים ניצחו בהבלטה וביצירת הרושם הראשוני הטוב יותר.

למעשה זה הרבה יותר מזה, כיוון שגם במקרים שהחוקרים אמרו במפורש למראיינים ולמגייסים שאותם האנשים שהם רואים אותם כרגע עם הבגדים הפשוטים, אנשים אלו מרוויחים יותר מכסף מאשר האנשים עם הבגדים היקרים יותר שהם מרוויחים פחות מהם, עדיין למרבה הפלא גם במקרה כזה הבגדים נתפסים כיקרים משדרים עוצמה יותר.

ולא רק זה כשהראו לאותם מראיינים מתמודדות על המשרות  ההם ואפילו כאשר תמונות המועמדות נחשפו ל-130 מילישניות בלבד, עדיין אותם המועמדות לבושות בבגדי נשים יקרים יותר ניצחו, זה עד כמה תהליך זה הוא טבעי ולא רציונלי שנעשה מתוך מחשבה.

לכן ההמלצה עבורך היא תמיד לבחור בגדים המשרדים יוקרה והצלחה על מנת ליצור רושם טוב ובעל יכולות יותר, בהצלחה!

שיתוף המאמר

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
אימייל

מאמרים נוספים

הצטרפו לניוזלטר שלנו

הקטגוריות המובילות

Related Post

Sed aliquam, tortor et sodales malesuada, lorem leo luctus tellus, quis interdum eros nibh in nunc. Cras dignissim malesuada, lorem leo luctus

סל הקניות שלי
0

Proin ullamcorper pretium orci donec necscele risqueleoam massa dolor imper dietnec consequata congue idsem maecenas malesuada faucibus finibus.

כתובתינו

Uluwatu Jimbaran ST, 1919 - Bali, Indonesia

חייגו אלינו

+62 212-345-321

יצירת קשר

[email protected]