277- חצאיות מיני היו באופנה בסוף שנות השישים.
278-הג'ינס עדיין באופנה.
279- אופנה היא נכס שנשאר לאורך ההסטוריה .
272-מאמר
כל מי שחי היום הושפע כך או אחרת ממגיפת ה-COVID-19 שנמשכה שנתיים. הבנו את הערך של ביצוע הבחירות הנכונות וכיצד הבחירות שלנו משפיעות לא רק על האנשים שסביבנו, אלא גם בעלות השפעה ברמה הגלובלית. את אותו הדבר אפשר לומר על תעשיית האופנה הענקית והמצליחה. לפי אוברלו, שהיא אפליקציית הדרופשיפינג של Shopify, ברחבי העולם, ההכנסות משוק ההלבשה צפויות לעלות על 1.7 טריליון דולר ב-2023, עלייה של 13.7 אחוזים משנה לשנה. כתוצאה מכך, לתעשיית האופנה יש תפקיד עצום, במיוחד באמצעות 'אופנה בת קיימא', בהשגת יעדי הפיתוח בר קיימא של האו"ם לשנת 2030.
מה זאת אומרת "אופנה בת קיימא"?
אופנה בת קיימא כרוכה בשימוש בתהליכים בני קיימא מבחינה סביבתית בכל ההיבטים של ייצור הלבשה, לרבות ללא ניצול של צורת חיים כלשהי. במילים פשוטות, זה אומר שלבוש אופנתי צריך להיות מיוצר מבחינה אתית ובר קיימא מבחינה סביבתית. למרות שכל זה נשמע פשוט, עם זאת, להיות בר קיימא בתעשיית האופנה זו משימה לא פשוטה. מנקודת מבט של יצרן, קיימות באופנה פירושה יותר תקורה, יותר כושר המצאה ומקורות ממוקדים יותר, מה שבתורו מפחית את שולי הרווח.
תעשיית ההלבשה והאופנה מזיקה להפליא לסביבה. שנייה רק לתעשיית הדלק המאובנים, תעשייה זו היא אחד המזהמים הגדולים בעולם, האחראית לכ-20% מזיהום המים התעשייתי העולמי. טביעת הרגל האקולוגית העצומה של התעשייה הזו עשויה להפתיע רבים. הצורך בשינוי ים באופן שבו פועלת תעשיית האופנה הוא עקב כך דחוף.
טביעת הרגל הסביבתית של האופנה המהירה
אופנה אתית: אופנה אתית מתייחסת לעיצוב, ייצור והפצה של בגדים המתמקדים בצמצום הפגיעה באנשים ובכדור הארץ. כאשר דנים באתיקה בהקשר של אופנה, היא מתייחסת לרוב לטיפול באנשים בשלבי חומר גלם, עיבוד וייצור – פעילויות המתבצעות בדרך כלל בעולם המתפתח. מובן במובן רחב יותר, הוא מתייחס גם לשכר ותנאי עבודה במגזר הקמעונאי וכן לסוגיות הנוגעות לדימוי הגוף בתעשיית הדוגמנות. זה כולל גם הימנעות משימוש בעורות של בעלי חיים ללבוש אופנה.
הצמיחה המהירה של הטכנולוגיה ניכרת למדי בשנים האחרונות. הצלחתו של עסק תלויה כעת לחלוטין בהתאמה ובשימוש בכלים טכנולוגיים מודרניים. השימוש בבינה מלאכותית (AI), שטבע לראשונה מדען המחשבים ג'ון מקארתי ב-1955, היה נרחב בשנים האחרונות. כיום, AI מיושמת במגוון רחב של תעשיות, כולל אופנה וסגנון חיים.
AI Generative, תת-תחום של AI, מתמקד ביצירת תוכן חדש, כגון טקסט, תמונות, אודיו, וידאו ואפילו אמנות על ידי הבנת הדפוס וההפצה של נתונים. מודלים שונים של למידת מכונה כמו רשתות יריבות גנרטיביות (GANs), מקודדים אוטומטיים וריאציוניים (VAEs), ו-Markov Chain Monte Carlo (MCMC) משמשים ב- Generative AI. הרעיון מאחורי זה הוא להשתמש ברשתות עצביות מלאכותיות כדי לחקות את תהליך הלמידה של המוח האנושי.
אופנה מעגלית , "אפשר להגדיר אופנה מעגלית כבגדים, נעליים או אקססוריז המעוצבים, מקורם, מיוצרים ומסופקים מתוך כוונה להשתמש בהם ולהפיץ אותם בצורה אחראית ואפקטיבית בחברה. זמן רב ככל האפשר בצורתם היקרה ביותר, ולאחר מכן חזרו בבטחה לביוספרה, כאשר כבר לא נעשה בו שימוש אנושי." זה כולל היבטים כמו מיחזור, מיחזור וחסכון. חיסכון הוא תהליך של שימוש חוזר בפריטי לבוש ואביזרים שהיו בבעלותם.
אופנה איטית: אופנה איטית היא תנועה שדוגלת בצדק סביבתי וחברתי בתעשיית האופנה. בעיקרו של דבר זה אומר לחשוב לפני קניית בגדים, ולייצר בגדים ידידותיים יותר לסביבה.
אופנה מודעת: זוהי תנועה אשר מנסה להפוך את הצרכן לשגריר המותג לקיימות בתעשיית האופנה. המיקוד הוא לעדכן את הצרכן טוב יותר לגבי המוצר ומסע הייצור שלו.
מחשבה שעלולה לעלות במוחו של הקורא היא, 'למה אני צריך לדעת את זה?' או 'איך אני, אדם, יכול לתרום ליצירת תעשיית אופנה בת קיימא יותר, שהיא ענקית?' כל אדם שהופך מודע לבר-קיימא. אופנה תעזור להציל את הסביבה. כל צעד שנעשה היום להצלת הסביבה עוזר לדורות הבאים ליהנות מאיכות חיים טובה יותר. אז בפעם הבאה שאתה הולך לקנות בגדים, 'עצור, תחשוב, קרא, חקר ואז קנה'. גם 'קנה פחות, קנה יותר טוב'. שאל את עצמך, 'מה אני קונה ולמה? האם אני באמת צריך את הלבוש שאני מתכנן לרכוש? האם אשתמש בו לפחות שלושים פעמים?’ התנועה בכיוון הזה הופכת יותר ויותר למיינסטרים ומכונה ‘התנועה המינימליסטית
251-אופנה זו תשוקה ורגשות
252-הבגד כמו הבן או הבת שלנו שצריך תשומת לב ועדינות ואיכפתיוית .
253-אופנה גם מה שאחרים מרגישים ורוצים .
252-דרך האלף מייל מתחילה בצעד ראשון
253-א=,אמפתיה
ו,=ורבאליות
פ=פרפקט
נ=נגישות
ה=היא/ הוא
254-אופנה זו אני
255-זו לא האני לבד ולא המעצב אלא שניהם עם הצד הרגשי
256- לאנשים עניים יש גם אופנה כמי עשירים
257-צבע נותן חיים לבגד כמו עלים בעץ
258-האופנה היא העלים והפרות
259- כמו שאוכל זו מצרך , גם אופנה
260-אפשר להיעזר בהרבה תחומים להשלמת התמונה ולהוספת יופי כמו פיטים , חרוזים ותחרה
261- מאמר
לאופנה, מעבר לרכישת מיומנויות עיצוב, שרטוט ותפירה היא המיומנות המשמעותית ביותר, מיומנות יצירת יחסים עם הלקוחה.
הלקוחה הכי חשובה!
רכישת שימלת כלה, או שמלת ערב או כל בגד אחר היא החלטה רגשית ועלינו להבין מה חשוב . איך היא היתה רוצה להראות בתוך הבגד, ו גם איזה תחושה חשוב לה שהבגד יגרום לה להרגיש.
הרבה מהלקוחות בתהליך הרכישה של הבגד רוצות לקנות לא רק את השמלה אלא את ההרגשה שהבגד יגרום לי להרגיש יפה, מקצועית, נוצצת, זוהרת, יחזק לי את הביטחון העצמי.
כשהלקוחה הולכת לאירוע, היא רוצה לקבל מחמאות .
להיות מעצב אופנה זה מעבר לגזרה ולבדים, זה להקשיב לצרכים הכי עמוקים של הלקוחה ו להגשמת המטרה שחשובה לה. לקחת את כל מה שהיא חולמת עליו ולתרגם אותו, לגיזרה, לבד, לצבע ולעיצוב.
כדאי שיהיה דף ללקוחה שהנו יפה ואלגנטי כולל הלוגו
לקראת פגישה עם הלקוחה חשוב לברר את הצרכים כמו
מה חשוב לה? למה היא מזמינה את הבגד הזה?
לוחות הזמנים שלה לאירוע?
מתי חשוב לה שזה יהיה מוכן?
איזה גיזרה היא אוהבת ?
מה התקציב שלה?
איזה חלקים בגוף שלה היא אוהבת שהבגד יבליט, ואילו דברים היא מעדיפה באמצעות גיזרה חכמה להסתיר.
איזה סוג בד היא אוהבת?
מה הצבעים שמחמיאים לה?
איזה אלמנטים היא רוצה להוסיף לבגד?
האם מעוניינת בתחרות? האם היא רוצה סטרפלס? האם היא מעוניינת במחשוף? האם מדובר על שימלה קצרה, ארוכה? גב חשוף? צווארון? או כל דבר אחר.
האחריות של מעצבים היא לתת ללקוחה מענה לצרכים הרגשיים שלה ולא רק לבגד שהיא קונה.
בדף הלקוחה יהיה :
דף שבו הפרטים האישיים של הלקוחה.
מספר הטלפון, כתובת המייל.
המידות שלה – להקפיד לקחת מידות מהלקוחה ולכתוב אותן בדף הלקוחה, לא לשכוח אף מידה. (היקף צוואר, היקף חזה, היקף מותניים, היקף יריכיים, אורך שרוול, רוחב כתפיים, אורך ישיבה, אורך שימלה, נקודת BT, היקף זרוע, היקף מפרק יד).
חשוב תאום ציפיות על לוחות זמנים לאירוע.
מתי הולכים לקנות בד? לציין בדף הלקוחה, ולכתוב ביומן .
*מתי עושים מדידה ראשונה לשמלה?
*כמובן בדף הלקוחה לציין את המחיר שסיכמנו על הבגד
*התנאי התשלום שקבענו, ובאיזה אמצעי תשלום היא משלמת? (צ'קים, מזמון, העברה בנקאית, כרטיס אשראי…)
*להחתים את הלקוחה על הדף שזהו בעצם הסכם לכל דבר שנותן ביטחון לנו וללקוחה.
*לא מעט קורה, שסטודנטיות מספרות שהן משקיעות בתפירת שימלה ללקוחה, אבל, מכיוון שהן לא סיכמו את הפרטים מראש עם הלקוחה, ולא החתימו אותה על הצעת מחיר מסודרת, לעיתים הלקוחה, טוענת שלא היה ולא נברא וזה לא מה שסוכם. תזכרו לקוחה לקראת אירוע מתרגשת, היא עמוסה, היא מוטרדת הלפמעים יכולה לשכוח
לכן, למען הסדר הטוב די להקנות ביטחון ללקוחה שהיא יודעת בדיוק כמה עולה לה השימלה ובאילו תנאי תשלום היא משלמת חשוב שהכל יהיה מסודר וכתוב בצורה מדוייקת
*בשיחת טלפון לפני פגישה עם לקוחה, מומלץ לבקש ממנה להביא תמונת השראה שהיא אהבה
*חשוב מאוד אם אפשר לצרף שרטוט לדף הלקוחה, או את תמונת ההשראה שהלקוחה הביאה או אהבה מקטלוגים של אופנה, או ראתה באינטרנט ורצתה להשתמש בה כבסיס לעיצוב
כדי לנהל סטודיו משגשג ומצליח,
חשוב להתנהל מהרגע הראשון בצורה רצינית ומסודרת.
גם אם יש רק לקוחה אחת, והיא הלקוחה היחידה עלי אדמות
כדאי להתנהל איתה בצורה הכי מקצועית שיש.
כשהכל מסודר ומדוגם ללקוחה יש ביטחון שהיא בידיים טובות,
לך יש ביטחון שהכל מובן ואין הפתעות,
כמובן שגם תנאי התשלום סגורים,
ועכשיו אפשר ללכת למלאכת העיצובולהנות מחדוות היצירה.
*סטודיו משגשג ומצליח, מתחיל בצעדים קטנים ומסודרים.
צריך ללמוד איך לקדם את העסק, איך לשווק אותו ואיך להביא לקוחות, בגדי נשים