דונטלה ורסאצ'ה: היא אחותו של ג'יאני ורסאצ'ה, שנרצח בשנת 1997 לספירה לאחר שהקים את חנויות,
האופנה של ורסאצ'ה, שהיא מותג ידוע עד היום. דונטלה הייתה להוטה לטפל בחנות של אחיה ולקחת אותה אליה. אופקים גבוהים יותר, והיא הצליחה בכך. אנו אואים אנשים מפורסמים רבים לובשים בגדי ורסאצ'ה ומעדיפים אותם.
ראלף לורן: הינו מוערך ב-7.5 מיליארד דולר, הכל בגלל חוש האופנה שלו, והוא אהב לאסוף מכוניות קלאסיות ישנות ולהציג אותן במוזיאון פרטי.
כריסטיאן דיור: הוא מעצב אופנה צרפתי, יליד 1905, ושינה את הדרך שבה נשים לובשות בגדים לאחר מלחמת העולם השנייה, ושמו ידוע עד היום והסתובב בשווקים בניהולו של ג'ון גליאנו, שנשא השם כריסטיאן דיור בפריז.
טום פורד: הוא עבד עבור איב סן לורן וגוצ'י, אבל הוא תמיד חלם להיות שחקן, אבל הגורל הפך אותו למעצב אופנה מפורסם, במיוחד בשנת 2000, אז זכה בפרס מעצב האופנה הבינלאומי הטוב ביותר.
פייר קרדן: הוא מעצב אופנה צרפתי יליד איטליה, הוא היה מפורסם בבגדים שלו במאה העשרים, שנראה היה שהגיע מהעתיד. השתמש בדימיון ובצבעים אקזוטיים.
איב סן לורן: מעצב אופנה צרפתי שמפורסם בעיצוב מחדש של בגדים, והוא גם מפורסם בזכות הבגדים הטומביים והנשית בו זמנית.
עולם האופנה הוא משהו שתמיד מדברים עליו.
והעולם הזה כולל את כל ההיבטים של חייהם של אנשים; מאז שעולם האופנה הפך לאתר לניתוח השפעותיו על הדורות הנוכחיים, ישנם הרבה מוסדות חינוך ואוניברסיטאות מיוחדות בעולם המתחדש הזה, וגם האופנה מבוססת בעיקרה על שינוי מתמיד.
לכן, אנו מוצאים כי סיבות כלכליות חייבות להפוך את שינוי צורת וסוג האופנה למטרה קבועה, תוך מתן מענה לטעמם של העמים המקבלים, הכרת בקשותיהם ואימוץ צורות האופנה העדכניות ביותר. לפיכך, זו הדרך הטובה ביותר למשוך לקוחות, ותעשיית האופנה תמיד התפתחה עם הזמן מתחילת ההכנה והתפירה של דוגמאות פשוטות של לבוש ועד היום.
אופנת הנעליים הייתה היבט חיוני של התרבות האנושית במשך מאות שנים. מימיה הראשונים של הציוויליזציה, הנעלה מילאה תפקיד מכריע בהגנה על כפות הרגליים שלנו מפני פגעי מזג האוויר, במתן נוחות ואף משמשת כסמל סטטוס. בתקופה המודרנית, נעליים הפכו ליותר מסתם הכרח – הן חלק בלתי נפרד מהחוש האופנתי שלנו, המייצגות את הזהות והסגנון שלנו.
במהלך השנים, אופנת הנעליים עברה שלבים שונים, מעיצובים פשוטים ועד לסגנונות משוכללים יותר. נעליים פרהיסטוריות, למשל, היו בסיסיות בעיצובן ועשויות עור גולמי או עור של בעלי חיים. עם זאת, במהלך עידן ימי הביניים, נעליים הפכו לסמל של מעמד חברתי, אופנה ומעמד. אריסטוקרטים ומשפחת המלוכה נעלו לעתים קרובות נעליים עשויות עור רך ומקושטות בעיצובים מורכבים ותכשיטים יקרים.
במאה ה-18, אופנת הנעליים קיבלה תפנית חדשה. עקבים הפכו פופולריים, במיוחד עבור נשים. עיצוב העקבים נעשה משוכלל יותר, עם אבזמים דקורטיביים ורקמה, שהוסיפו לאלגנטיות שלהם. מאוחר יותר במאה ה-19, ייצור הנעליים נעשה מתועש יותר, והן הפכו לסחורה זולה וייצור המוני.
במאה ה-20, אופנת הנעליים התפתחה מאוד. מעצבים הציגו סגנונות חדשים לשוק, כמו נעלי ספורט, נעלי בטן ודירות בלט. עליית בגדי הספורט בשנות השמונים הביאה לפופולריות של נעלי ספורט, ובשנות התשעים הפכו נעלי ספורט מעוצבות לסמל סטטוס. נכון לעכשיו, ראינו שינוי משמעותי באופנת הנעליים, עם עליית הנעלה ושימוש בחומרים חדשניים כמו פלסטיק ממוחזר וכותנה אורגנית.
אופנת הנעליים היא לא רק שיקוף של שינויים חברתיים וכלכליים אלא גם אינדיקציה למגמות תרבותיות. נעליים שימשו להעברת אידיאולוגיות פוליטיות וחברתיות, כפי שניתן לראות בהופעתם של תת-תרבויות הפאנק והגותיות, אשר התאפיינו בהנעלה שמנמנה ולא שגרתית. נעליים שימשו גם כאמצעי למרד, כאשר חלק מהנשים בוחרות בנעליים שטוחות נוחות על נעלי עקב בניגוד לקודי הלבוש במקום העבודה.
אופנת הנעליים תמיד הייתה היבט חיוני בתרבות שלנו. מההתחלה המוקדמת ביותר שלה ועד האבולוציה שלה בימינו, נעליים נשארו פריט לא רק של צורך אלא גם של סגנון ואופנה. משמעותם בחברה שלנו פירושה שהעיצובים והסגנונות שלהם תמיד יתפתחו ככל שהזמן יעבור.
בנוסף לאופנת הנעליים יש גם את אופנת הגרביים שנכנסו חזק לאופנה בשנים האחרונות.
גרביים היו חלק בלתי נפרד מהלבוש האנושי במשך מאות שנים. מההתחלה הצנועה שלהם כעטיפות רגליים פשוטות מצמר או כותנה, הם התפתחו להצהרה אופנתית שאנשים מכל הגילאים והשכבות החברתיות נהנים ממנה. אופנת הגרביים עברה שינויים רבים במהלך ההיסטוריה, המשקפת התקדמות תרבותית, טכנולוגית ואמנותית בחברה.
הקשר היסטורי: הגרביים הקדומים ביותר הידועים מתוארכים למאה ה-8 לספירה כאשר הם נלבשו על ידי היוונים והרומאים הקדומים. הם היו עשויים מצמר או עורות של בעלי חיים ושימשו לחימום והגנה במזג אוויר קר. באירופה של ימי הביניים, גרביים היו פריט מותרות, ורק העשירים יכלו להרשות לעצמם ללבוש אותם. הם היו עשויים בדרך כלל ממשי ורקומים בעיצובים מורכבים.
אבולוציה של אופנה: עד המאה ה-17, גרביים הפכו לאביזר חיוני באופנת גברים. גרבי המשי בגובה הברך היו סימן למעמד חברתי ולעתים קרובות נרקמו בתכשיטים יקרים. עם כניסתה של המהפכה התעשייתית במאה ה-19, הגרביים הפכו לזולים יותר ונגישים יותר להמונים. כתוצאה מכך, הם הפכו פחות לסמל של עושר ויותר לפריט פונקציונלי.
במאה ה-20 גרביים הפכו לפריט פופולרי בקרב גברים ונשים כאחד. במלחמת העולם הראשונה הוצגה הגרב עד הקרסול, שהייתה פרקטית יותר לחיילים. גרביים הפכו גם לקנבס לביטוי אמנותי, עם דוגמאות עזות וצבעים עזים ששיקפו את הגישות החברתיות המשתנות של אותה תקופה. בשנות ה-60 וה-70, גרביים הפכו לסמל של מרד, עם צבעי ניאון עזים ודוגמאות פראיות. בגדי נשים