זה התחיל רק כמו עוד מוצר בעוד חנות, והפך ממש אבל ממש מהר לתופעה שהיא ויראלית בצורה יוצאת דופן ממש בכל הרשתות החברתיות כמו טיק טוק כמו פייסבוק טלגרם או גם יוטיוב וכל מיני אתרי חדשות שמה שהם עושים זה לעדכן באופנה טקסטיל ובגדי נשים.
מה שקרה זה שצרכנים רגילים שהגיעו לאחת מכל רשתות של הרשת צרכנות הגדולה "אושר עד" היו ממש מופתעים לגלות שלצד שימורי טונה ועגבניות או מלפפונים במשקל נעליים של המותג הידוע והנחשב אייר ג'ורדן, פשוט ערמות על גבי ערמות של נעלי אייר ג'ורדן ליד הקופות במחיר הכל כך מפתיע והמאוד מאוד נמוך של רק חמש מאות שקלים בלבד.
כמובן שמייד התחילה חרושת של שמועות ללא הפסקה של כל מיני צרכני אופנה ובגדי נשים שהחלו להפיץ שמועות מרושעות ומאשימות שאם זה כל כך זול אז ככל הנראה נעליים אלו הם מזויפות או פגומות בצורה כל שהיא וזו היא הסיבה שהם כל כך זולות
אך מבדיקה פשוטה יצא ועלה שנעליים אלו הם ממש מקוריות והם הדבר האמיתי.
כמובן שמייד אחרי שהתפרסם האישור שנעליים אלו לא מזויפות, החלה ממש נהירה המונית אל כל סניף של אושר עד בכל הארץ בתקווה למצוא אולי נעל של אייר ג'ורדן במחיר טוב כל כך של רק חמוש מאות שקלים בלבד, ומה שחלק מכל אותם צרכנים גילו זה שהמבחר הזה שהוא היה לפי חלק מכל הדיווחים של כל אותם אנשים ממש עצום מבחינת כמות וגם מבחינת מבחר של צבעים או סגנונות, לא הגיע שווה בשווה לכל הסניפים של הרשת של אושר עד, ולמען האמת גם כן ישנם סניפים שהוא לא הגיע אליהם כלל…
הנקודה המעניינת בנושא הזה זה שאנו רואים בכל התחום של טקסטיל או בתחום של בגדי נשים שהצרכנית הישראלית הממוצעת כבר מספיק נבונה ומספיק מלומדת בשביל לעשות באש שלה את ההפרדה הברורה בין מוצר איכותי לבין חווית קנייה נעימה או חווית קנייה יוקרתית.
הסיבה שאני אומר את כל זה הוא שברור מעל כל צל של ספק חווית קנייה של אותם נעלי אייר ג'ורדן שנעשה על מסוע של סופר לצד עוף במשקל או שימורי אפונה לצורך העניין וודאי לא הייתה בכלל יוקרתית כמו ללכת אל רשת כל שהיא של בגדי נשים או הנעלה כל שהיא ולרכוש את הנעל הזו שם.
ופה אני בעצם שוב מגיע אל הנקודה עליה בעיקר רציתי לדבר במאמר של היום, שהצרכנית הישראלית כבר חכמה יותר מכל זה, והיא מבינה ובעצם יודעת לזהות הזדמנויות, והיא מספיק בוגרת גם כן בשביל לא ליפול לאיזו שהיא סוג של מניפולציה זולה או התנייה מאוד בעייתית שכל מיני חברות שהם על פי רוב המשווקים וגם הבעלים של הרשתות הגדולות שעסוקות בייבוא ובמכירה של בגדי נשים, ואותו מסר מדבר רק על חווית קנייה ועל איזו הרגשה של נעלות מעל כל שאר הצרכניות באשר הן, או את ההרגשה של הרוממות רוח שיש לך מכל העיצובים החלקלקים של החנויות של הרשתות הגדולות, ועל העובדים שכולם תמיד עם מדים שרק תפקידם הוא בעיקר לגרום לך לחוות את אותה הרגשה ובעיקר ליצור אצלך בראש את אותה התנייה שברים איכותיים מגיעים רק עם חווית קנייה יוקרתית שכזו במקומות מאוד מוגדרים ומאוד דומים אחד אל השני כמו כל החנויות של הרשתות הגדולות ל מכיר בגדי נשים.
אבל כאמור הצרכנים הישראלים הראו לנו שהם מעל זה, והביקוש הולך וגדל לנעלי אייר ג'ורדן במחיר טוב ברשתות אושר.נכון לשעת כתיבת שורות אלו ישנם דיווחים שהכל מרוכז בסניף פתח תקווה,
ההבדלה בין המוצר לבין החנות
בהרבה מאוד מקרים מכל התחום של הצרכנות, המוח שלנו, של כל אחת ואחת מהקוראות שלנו ובכלל, ובעיקר בתחום של בגדי נשים, עושה קישור, שהוא לא נכון בהכרח במאה אחוז מהמקרים, בין המוצר ובין החנות.
ובמאמר של יום אנו ננסה להסביר גם מהו הקישור הזה וגם למה הוא לא בריא עבורך, או עבור כל הרגיל הקנייה שלך באופן כללי ולא רק במה שקשור אל תחום האופנה.
המהות של הקישור הזה היא, שכיוון שאמת הוא הדבר שעל פי רוב שבחנויות היקרות והמותגים היותר יוקרתיים שהמוצרים שלהם בתחום הבגדי נשים עולים יותר מאשר הממוצע בשאר הרשתות והחנויות יש מוצרים שעל פי רוב הם יותר איכותיים ועם יותר תו תקן ואיכות מאשר סתם מוצר בשוק.
למשל בתחום הנעלי ספורט כל אישה או בחורה מכירה את המותגים המפורסמים יותר כמו נייק או אדידס, והם אכן כנראה יהיו יותר טובים מאשר סתם נעל ספורט שקנית מהשוק.
הדבר הנוסף שכל אותם רשתות או מותגים גדולים עושים זה להשקיע המון, אבל ממש ממש המון בעיצוב החנות שלהם, על מנת ליצור חווית קנייה נעימה ויוקרתית, שבעצם מה שדבר זה גורם זה לכל קונה שנכנס לחות להרגיש הרגשה שהיא יוקרתית שכזו, הרגשה של למעלה מהאנשים הפשוטים, הרגשה של "פה יש מוצרים איכותיים, פה זה ממש לא כמו כל השאר"
ועל אף שנתון זה יכול על פניו להיות נכון, כי כמו שאמרנו באמת לכל אותם רשתות גדולות יש גם האמצעים וגם את המניע ליצור בגדי נשים עם רף גבוהה יותר ועם הרבה יותר הקפדה על כל התהליך של הייצור ועל התוצר הסופי בכלל, ועל ידי זה הם בעצם יוצרים סוג של גלגל שמה שהוא עושה זה להחזיק את עצמו, כי ככל שהוא ממגת את עצמו יותר חזק או הרבה יותר גבוהה בראש המתחרים שמקבילים אליו לפחות באותם מוצרים הוא יוצר לעצמו עוד הכנסות כי יותר אנשים רוצים לקנות אותו, וככל שאותו מותג יוצר יותר הכנסות ככה יש לו יותר להשקיע במיתוג ובחוויה ההרגשה של היוקרתיות לקונים שנכנסים בשער של אחד מכל הסניפים שלו, וכן הלאה וכן הלאה, וזו היא המהות של אותו גלגל שרק ממשיך להתגלגל ולחזק את עצמו.
הנקודה היא שעל אף שכל זה אמת הוא, עדיין לא בהכרח שמוצר איכותי יהיה ממותג בהכרח, וכן לא בהכרח שמוצר איכותי יהיה יקר בהכרח, ויותר חשוב מכל זה לא בהכרח שמוצר איכותי יהיה בהכרח נקנה בחנות יוקרתית עם עובדים ממותגים עם שירים ברקע.
כי למעשה למען האמת כל מי שקצת יש לה ניסיון בכל התחום של הקניות של הבגדי נשים יודעת היטב שאפשר בהחלט ולא רק בקרה חריג שהוא רק בדרך נס והוא אחד ממאה שכנראה לא יחזור על עצמו, ממש לא! ממש אפשר למצוא בהרבה מקומות (שכמובן שהידע או הנסיון בכל הדברים האלו הם דברים שנרכשים עם הנסיון והזמן, וכן יד תמיד את החבר או את הבן משפחה שדואג תמיד לעדכן על כל המקומות השווים לרכוש בהם בגדי נשים איכותיים וגם בזול) בגדי נשים על רמה טובה (אולי לא ממש עשר מעשר, אבל עדיין בהחלט רמה גבוהה) במקומות שאת לא תצפי בהכרח למוצא אותם.
ונכון, לא כל אותם מקומות הם שיא המיתוג והטרנד החברתי, ולא יהיה להם פרסומים חזקים בהרבה מכל הרשתות החברתיות, אבל עדיין חשוב שכל הקוראות שלנו יבדקו את העניין הזה בעצם וייווכחו בעצמן לראות שדבר זה כלל לא פוגם באותו בגד או מוריד מהערך שלו בתור מוצר.