כל הטרנדים והמבצעים הכי חמים לקיץ 2024 כבר כאן!
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מאפיין,בדרך-כלל, את אלו שהרצון להרגיש בנוח חשוב להם יותר מאשר הרושם החיצוני שהם יוצרים אצל

המתבונן בהם.או כאלה שמנסים להסתיר נקודות-תורפה מסויימות בגופם.כמו-כן,אלו הם בדרך-כלל אנשים בטוחים בעצמם ,זורמים עם החיים בקלות ולא עושים עניין גדול מהבגדים שהם לובשים.
4.סגנון לבוש צנוע:
אם לא מדובר באנשים דתיים,המחוייבים בקוד לבוש צנוע,שמרני וסגור, הרי שמדובר, בדרך-כלל,באנשים ביישנים מאוד,שחונכו בצורה שמרנית ו/או נוקשה ,מעדיפים שלא להתבלט ולשמור על דיסטנס מסויים מאחרים.
תת-ז'אנרים נוספים הם:סגנון לבוש מוזנח/ספורטיבי/בוהמי-אמנותי,סגנון לבוש ילדותי ועוד.

ציר הזמן באופנה!
בואו נדבר קצת על התקופות של האופנה במשך כל השנים האלה בו חיינו וגם לפני שחלק מאיתנו הגיחו לעולם…
במהלך השנים אופנת הנשים בכל רחבי העולם הושפעה מאוד מהפוליטיקה ומההיסטוריה של כל עם ועדה. המעמד של האישה בעולם האופנה היה נורא גבוה וברור כשמש שהאופנה שורדת בזכות נשים. לפי ההיסטוריה כשאישה הייתה מתלבשת באופן מסוים, הבדים, הסגנון והסטייל אם היה יחודי או לא כך היו מצליחים לזהוצת את מצב האישה ולאיזה מעמד היא שייכת. שבאמת חוקרים ומבינים שמעמד האישה ככל שהוא יתפתח יותר כך גם האופנה התעלתה על עצמה כל פעם מחדש, ממש כפי שמכתיבים ספר כך הנשים היו מכתיבות את האופנה. כמובן כל תקופה בתקופה שלה ,הסגנונות היו לפי תקופות ,כל שנתון היה מתחדש.
אני רוצה להיכנס איתכם להתחלה של היסטוריית האופנה, ממש בהתחלה בהתחלה. הסגנון הראשון ,נקרא לזה ככה..
אני מתחילה משנת 1900- וואו איזו תקופה אימלה!!!!! לא חייתי קרוב לשם וגם לא אתם.. זה מצחיק אה?! קשה לי לקלוט את המס הזה 1900 אתם קולטים שזה היה לפני 123 שנים! הלם! טוב ,אז ככה הפריט שהכי היה נמכר בתקופה זו היה המחוך. ולא סתם מחוך, לפי מחקר שעשיתי המחוך היה בצורה של האות S באנגלית ולפי התמונה היא הייתה מזעזעת. באמת מזעזעת ,לא יפה וגם לא מחמיאה על הגוף כלל. המחוך היה ידוע בכל העולם, משמע שכולם לבשו אותו ולא פעם אחת וגם לא פעמיים. תתפלאו שילבו את המחוך עם חולצות פרחוניות וחולצות נפוחות עם כל מיני קישוטים וכדומה..
אגב בתקופה זו לא היו גרביים ולא הקדישו יותר מדי תשומת לב לנעליים, הנשים היו מתהלכות עם חצאיות ארוכות שממש מגיעות עד לרצפה, בקושי יכלו לראות את רגליהן.
שנת 1910- אוקיי ,זה מעניין… בשנים הללו האופנה הפכה ונהייתה יותר גברית. תחשבו שהייתה מלחמת עולם ולגברים שבצבא היו מדים רשמיים כאלה, אז האופנה הושפעה מהסגנון הזה ולכן הנשים היו לובשות חצאיות ושמלות שהיו מגיעות להן עד הקרסול. הן גם שילבו תספורות קצרות ממש כמו של הגברים, אבל במקרה של הנשים זה אכן היה משדר סקס אפיל. הנשים עפו על הקטע של החצאיות ובמשך 5 שנים ,המשיכו ללבוש אותן ולהתפאר בגזרתן.
שנת 1920- אווקקיי בשנה הזאת הנשים התפרעו להן.. התפרעו בקטע טוב הן הכירו בדים חדשים וסגנונות שונים ,העיפו את הסטטיל המודרני קצת הצידה והלכו על הסגנון הקצת יותר חופשי ומשוחרר. בגדים ספורטיביים, מכנסיים ,חצאיות, שמלות נוצצות כיכבו באותה התקופה. גם כאן הכל מושפע מהאישה ,פתאום כל אישה שידרה עצמאות, שידרה ביטחון. אני מתארת לעצמי שזה היה נורא יפה לראות את זה בתקופה הזו, לו יכולתי לחזור אחלורה בזמן רק כדי להציץ ולראות איך כל אישה מקבלת את הביטחון שלה. נשים אהבו ללבוש משי ולהוריד מעצמן את הכובד של השמלות הצמודות והמכווצות, לא היה קל לנוע עם בגדים כאלה. אני אישה אני יודעת במה זה כרוך,תאמינו לי. בתקופה זו הם גם התחילו לשים לעצמן קישוטים על הראש, כל מיני סרטים וסיכות וכדומה..
שנת 1930- או בשנה הזאת הנשים קצת חזרו אחורה. הסגנון שלהן חזר קצת לתקופה של השמלות הצמודות אך הפים המראה של השמלות היה יותר חלק ,פחות קישוטים אלא יותר סטייל ליידי כזה, סטייל נשי. בלילות הסטייל של הזוהר המשיך לפרוח. ופה הסנדלים חגגו ,הנשים הקפידו על סנדלי עקבים פתוחים. סקסי או לא?!
גם החליפות נכנסו בשנות ה30, ג'קטים קצרים, בגדים חושפניים אט אט נכנסו לאופנה לראשונה בתולדות ההיסטוריה של האופנה.
עד כאן חברים ,מבטיחה שאני אמשיך לספר לך על תולדות ההיסטוריה של האופנה. האמת נהניתי מכל רגע :). המשך יבוא…

כשאומרים "הלבשה תחתונה" מתכוונים לבגדים הנלבשים מתחת לבגדים החיצוניים (חולצה,מכנסיים,חצאית או שמלה וכו')-ובעיקר הכוונה היא לתחתונים וחזייה לנשים או תחתונים וגופייה לגברים.
הלבשה תחתונה נועדה לחמם אותנו,להגן על האיברים האינטימיים שלנו וכן לשמור על ההלבשה החיצונית,העליונה,נקייה מכתמים .
ההלבשה התחתונה,ובעיקר ההלבשה התחתונה הנשית,נועדה מעיקרה גם לפתות .יותר משנועדה לכסות היא נועדה לגלות את מכמני הגוף ולעשות זאת בצורה הנועזת,סקסית ואטרקטיבית ביותר שאפשר.
בדורות קודמים,תפקיד זה של ההלבשה התחתונה היה מיועד לתחום שנקרא צנעת הפרט,במרחב האישי הפרטי של כל אחד ואחת מאיתנו.אך כיום,בעידן המתירנות שלוחת-הרסן והגבולות ,חלק זה של תפקיד ההלבשה התחתונה פרץ זה-מכבר את תחומי צנעת הפרט והמרחב האישי אל תחומי המרחב הציבורי.ועכשיו כשגם האינטרנט כבש את חיינו בסערה,אין שום בעיה לכל מי שרוצה למצוא,מילדים קטנים ועד קשישים-נשים וגברים מככבים על שערים פיזיים ווירטואליים,בסרטי-קולנוע ובסרטי-פורנו,בקליפים המלווים קטעי-מוזיקה ופרסומות ואיפה לא בעצם-כשהם חושפים את גופם לראווה ,מכוסים בהלבשה תחתונה בלבד.
ההגדרות לגבי מה שמקובל ומה שלא עדיין נתקלות,במקרים רבים,בחוסר-החלטיות ובסתירות כאשר ,למשל,להסתובב על שפת חופי-הים ובבריכות,כמו גם בהופעות מוזיקליות,בפורומים של איצטדיונים מלאים,במסיבות ובאתרי-בילוי כאשר אנחנו לבושים בבגדי-ים זו התנהגות שנחשבת "מקובלת" ו"נורמטיבית",אך מצד שני,הופעה בציבור בחזייה ובתחתונים או לגברים-בתחתונים בלבד נחשבת כהתנהגות "מופקרת" ו"לא נורמטיבית," ויכולה להחשב אפילו,במקומות מסויימים,לעבירה על החוק על פי סעיף "התערטלות בפומבי".וזאת אף על פי שלמעשה,מבחינה טכנית בגדי-הים זהים לחלוטין,בגודל ובפורמט,לפריטי ההלבשה התחתונה כך שמה ההבדל,בעצם.
דוגמה נוספת לפריט שהיה נחשב, בזמנו,לפריט הלבשה תחתונה וכיום הוא נחשב,במקומות רבים,כפריט לבוש עליון הוא הגאטקס,או תחתוני הגאטקס,תלוי את מי שואלים.
מעבר לכך,על פריטים מסויימים קיים קונצנזוס די-אחיד שהם עונים להגדרה של "הלבשה תחתונה" ואלו הם: תחתוני בוקסר,חוטיני,טנגה,תחתונים קלאסיים,ברזילאים,תחתוני-מיני,מקסי,תחתונים ללא תפר,עם מותן נמוך או גבוה,מחטבים וחגורות-בטן,חזיות סטרפל'ס(ללא כתפיות),חזיות-הנקה,מחוכים,כותנות תחרה ,ביריות,קומביניזון(שמלה תחתונה),בייבידול,כותנות שיפון,מגיני-אשכים ואפילו חגורות-צניעות,למרבה האירוניה.ועוד.
הלבשה תחתונה "נכונה",אם היא נבחרת בקפידה ומתוך התאמה אישית מדוייקת למידות-הגוף ולצרכים הספציפיים של הלובש/ת אותם, מאפשרת הן לנשים והן לגברים לתפקד במהלך היום בנוחות מקסימאלית ולהראות הכי טוב שאפשר.בעיקר במקרים שבהם המראה ואיכות ההלבשה התחתונה ניכרת מבעד להלבשה העליונה(כמו למשל במקרים של בגדים צמודים,שקופים למחצה וכיו"ב).
דומה שאי-אפשר כיום לדבר על הלבשה תחתונה מבלי להתייחס אל תצוגות-האופנה ,המפורסמות בקנה-מידה בינלאומי,של מותג ההלבשה התחתונה האמריקאי "ויקטוריה'ס סיקרט"(או:הסוד ,הגלוי לכל עין בעולם יש לציין,של ויקטוריה).החברה נהגה לקיים,בתחילת דרכה,אירוע קידום-מכירות שנתי ותצוגות-האופנה נועדו,במקור,כדי לשווק את הסחורה שלהם.אך עם הזמן,דומה שהגולם

שיתוף המאמר

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
אימייל

מאמרים נוספים

הצטרפו לניוזלטר שלנו

הקטגוריות המובילות

Related Post

Sed aliquam, tortor et sodales malesuada, lorem leo luctus tellus, quis interdum eros nibh in nunc. Cras dignissim malesuada, lorem leo luctus

סל הקניות שלי
0