אחר מהאנשים.
יתרון שני – יש כמה מעצבים וגם כמה חנויות אופנה שמוכרות לאנשים במידות גדולות, שהם מרגישים שהם יכולים ללכת בביטחון עם הבגדים שיש להם ולא צריכים להרגיש חסרי ביטחון ולהישאר כל היום בבית שלהם.
נכון שהסיבה הזאת היא גם חיסרון כי עדיין בימינו חנויות האופנה לא מייבאות או מעצבות בגדים לאנשים במידות גדולות יותר וגם המעצבים עצמם עדיין מייצרים בגדים לאנשים במידות גדולות יותר.
יתרון שלישי- האופנה היום היא כל כך קלה להשגה כי כיום אפשר לקנות הכל באינטרנט ולהזמין דרכו. לא חייבים לצאת מהבית ולנסוע לחנות עצמה בשביל לקנות את הבגד שרציתם. היום אפשר להזמין את הבגד באינטרנט למדוד אותו בבית ואם הוא לא במידה שלכם או אתם חושבים שהוא לא יושב עליכם טוב אתם יכולים להחזיר אותו חזרה ולקבל עליו החזר מלא או אפילו להחליף למידה אחרת או בגד אחר. כל הסיפור הזה נשמע ארוך קשה ומסובך, אבל הוא ממש ממש לא ברגע שמתחילים אם זה כל הקטע הזה אי אפשר להמשיך לעצור.
אין לי מה ללבוש – אני חייבת לקנות בגדים חדשים! זהו התסריט שנתקלת בו נשים רבות בכל בוקר, ערב ולפני כל אירוע. הן פותחות את ארון הבגדים מסתכלות על הארון שמלא בגדים, נעליים , תיקים ואומרות שאין להן מה ללבוש.
נשים מכל מוצא, דת, גזע נותנות חשיבות רבה לאופנה. החשיבות של הבגדים נובעת בעיקר מחשיבות הגוף אצל האישה, כך וכל אישה חולמת על גוף "אידאלי" ו"מושלם" שניתן להשיג ולהבליט את השלימות זו בעזרת הבגדים.
בקרב נשים רבות, עניין האופנה והבגדים הפך לסוג של אובססיה או מחלה, כך והן ממהרות לנסות ולקנות כל מה חדש בעולם האופנה בלי לחשוב על הצורך בבגד זה, מחיר או אפילו אם זה מתאים לגיל ולגוף שלהן. הן ממהרות לקנות מה שראו על "המשפיעיניות" באינסטגרם והסלבס בטלוויזיה. ע"כ, נשים רבות לא מצליחות להיראות כמו שהן חולמות עם בגדים יפים וגוף מושלם מה שגורם להן תחושת תסכול. דבר זה גורם להן לחזור ולעשות אותה טעות ולקנות בגדים יותר ויותר ללא מודעות.
סקרים רבים מראים כי נשים עובדות מוציאות כסף יותר על קניית בגדים ואופנה מאשר גברים זאת למרות העובדה שהגברים מרוויחים כסף יותר. כך ונשים מוציאות אחוז גדול מהמשכורת שלהן על הבגדים, מוצרי טיפוח, מוצרי איפור וניתן להוסיף לרשימה זו טיפולים אסתטיים כמו בוטוקס ופילר. לעומת זאת, גברים מוצאים אחוז קטן על הבגדים, כך ורוב הגברים יכולים להסתדר כל השנה בלי לקנות בגדים חדשים ובגדים "אופנתיים" , לכן הם מוציאים פחות כסף על בגדים, מוצרי גילוח וכל מה שקשור למראה החיצוני שלהם.
בעשור האחרון, ישנה עלייה מתמדת ועוקבית ברכישת מותגי יוקרה לא רק בקרב נשים אלא גם בקרב גברים. תופעה זו הכתה גלים גם בישראל כך ואחוזי הקניות של מותגי היוקרה נוסגים במהרה. בנוסף לזה, ניתן לראות שיותר ויותר חנויות של מותגי יוקרה כמו גיס, גוצ'י, אפ סאן לורן פותחים סניפים בכל האזורים; מרכז, דרום, והצפון. בנוסף לרשתות שמספקות את מותגי יוקרה בכל המדינה. ישנן כמה סיבות שגורמות לקניית מותגי יוקרה: 1. ערך הבגדים: אנשים רבים במיוחד צעירים, חושבים שאם הם לבושים בגדים "יקרים" זה נותן להם יותר ערך וחשיבות כך והם שווים יותר כך והם מחפשים ערך עצמי ולא איכות ! 2. בטחון עצמי: אנשים רבים מרגישים יותר ביטחון עצמי כשהם לבושים חולצה עם לוגו של מותג יוקרה למרות ואינה מיוחדת וניתן לקנות אותה ממקום אחר ובמחיר נמוך יותר. 3. השפעת הרשתות החברתיות : העלאת סטורים כל יום עם מותגי יוקרה מצדם של משפיעני האינסטגרם, גורמת לאנשים רבים במיוחד צעירים בגיל 12-18 למהר לחנויות ולרכוש מותגי יוקרה בלי לחשוב למרות ומדובר בצעירים שלא עובדים וממעמד הביניים.העלייה ברכישת מותגי יוקרה בקרב אנשים ממעמד הביניים הביאה לעלייה בחובות, הלוואות ובמצבים רבים לפשיטות רגל.
כיום, יותר ויותר אנשים קונים ורוכשים בגדים אונליין בשל אתרי האונליין שמצעים בגדים, מוצרי בית, מוצרי טיפוח וקוסמטיקה במחירים זולים. ישראלים רבים מוציאים אלפי שקלים על קניית בגדים באתרי האונליין במדינה ובחו"ל. ניתן לומר כי אתר השיין ועלי אקספרס הם האתרים הכי אהובים על נשים ישראליות בשל השפע של המוצרים שניתן למצוא באתרים אלה כמו; בגדים לנשים גם לאלה עם מידות גדולות, נשים בהיריון, הלבשה תחתונה, שמלות ערב, נעליים, אקססוריז, מוצרי בית וגינה, מוצרי קוסמטיקה, בגדים לגברים ולתינוקות. כלומר, הן יכולות להזמין כל מה שהן צריכות הן והמשפחה שלהן בלחיצת כפתור ומהמיטה ללא מאמץ או השקעה.
אופנה היא לא רק בגדים ואביזרים; זה שיקוף של האישיות, אורח החיים והמעמד הכלכלי של האדם. הדרך שבה אנשים מתלבשים משקפת לרוב את מעמדם החברתי, וזה נכון במיוחד לגבי אנשים עשירים. אופנה של אנשים עשירים היא נושא ייחודי ומרתק, שכן הוא מדגיש את הפזרנות, השפע והיוקרה של אורח חייהם. במאמר זה נחקור את עולם האופנה של אנשים עשירים וכיצד הוא שונה מאופנה מיינסטרים. הדבר הראשון שעולה לנו בראש כשאנחנו חושבים על אופנה של אנשים עשירים הוא מותגי מעצבים. מותגי יוקרה כמו גוצ'י, לואי ויטון, שאנל ופראדה הם האהובים על העשירים והמפורסמים. תג המחיר הקשור למותגים אלו הוא בדרך כלל אינדיקציה ברורה לאיכותם, הבלעדיות והיוקרה שלהם. תוויות מעצבים הן דרך לעשירים להציג את עושרם ומעמדם. לבישת תווית מעצבים זה לא רק הבגדים; זה קשור להצהרה שהוא עושה. זה אומר, "אני יכול להרשות לעצמי להוציא אלפי דולרים על תיק יד, ואני רוצה שתדע את זה." העשירים גם נוטים להעדיף בגדים בהזמנה אישית. חליפות בהזמנה אישית, שמלות מחויטות ופריטים מיוחדים במינם הם בחירה פופולרית בקרב העשירים. בגדים בהזמנה אישית הם דרך להציג את הסגנון האישי של האדם, כמו גם את העושר של האדם. בגדים בהזמנה אישית הם לרוב יקרים יותר מפריטים מחוץ למתחם, אך המחיר מוצדק על ידי האיכות והבלעדיות של הפריט. לאנשים עשירים רבים יש חייט או סטייליסט אישי משלהם, שיכולים ליצור בגדים שמתאימים למידות המדויקות ולהעדפות הסגנון שלהם. בנוסף למותגי מעצבים ובגדים בהתאמה אישית, אקססוריז הם חלק מהותי מאופנה של אנשים עשירים. תכשיטים, שעונים ותיקים הם רק חלק מהפריטים הפופולריים בקרב העשירים. מותגי התכשיטים האקסקלוסיביים ביותר, כמו Cartier ו-Tiffany & Co., נראים לעתים קרובות על השטיח האדום ובאירועים יוקרתיים. שעונים הם גם אביזר פופולרי בקרב העשירים, כאשר מותגים כמו רולקס ופטק פיליפ הם המבוקשים ביותר. תיקים, במיוחד אלה של מותגי יוקרה כמו הרמס ושאנל, הם סמל סטטוס לעשירים. תיקים אלו מעוטרים לרוב בחומרי זהב ובחומרים אקזוטיים, כמו עור תנין, ויכולים לעלות עשרות אלפי דולרים. העשירים גם נוטים להעדיף הנעלה יוקרתית. נעליים של מותגים כמו כריסטיאן לובוטין וג'ימי צ'ו הן בחירה פופולרית, עם הסוליות האדומות והעקבים בשמיים. גם נעלי גברים, כמו אלה של גוצ'י ופראדה, הן אהובות על העשירים. נעליים הן לא רק דרך להשלים תלבושת; לעתים קרובות הם מאמר הצהרה בפני עצמם. הבחירות האופנתיות של העשירים אינן מוגבלות רק לבגדים ואביזרים. המכוניות בהן הם נוהגים, הבתים בהם הם גרים והחופשות שהם לוקחים משקפים כולם את עושרם ומעמדם. מכוניות יוקרה כמו למבורגיני ופרארי הן מחזה נפוץ בקרב העשירים, וכך גם מטוסים פרטיים ויאכטות. בתיהם של העשירים הם לעתים קרובות אחוזות עם מספר חדרי שינה, בריכות שחייה וקולנוע ביתי. החופשות שהם לוקחים הן לרוב למקומות אקזוטיים, כמו איים פרטיים ואתרי נופש ברמת חמישה כוכבים. למרות אהבתם למותגי יוקרה ואביזרים יקרים, הבחירות האופנתיות של העשירים לא תמיד עוסקות בהתהדרות בעושרו. אנשים עשירים רבים מתלהבים מאופנה ומעריכים את האומנות והאומנות הנלווים ליצירת בגדי מעצבים ואביזרים. הם גם משתמשים באופנה כדרך לבטא את הסגנון והאישיות האינדיבידואלית שלהם. בדיוק כמו כל אחד אחר, העשירים רוצים להרגיש בטוחים ומסוגננים בבחירת הלבוש שלהם.