משלוח חינם לכל הארץ!
לחץ כאן
10% הנחה בהזנת קוד קופון htonew10
לחץ כאן
כל הטרנדים והמבצעים הכי חמים לקיץ 2024 כבר כאן!
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ישנה היסטוריה ארוכה ועשירה של קהילות שונות בעולם המראות כי לבוש מגדרי טושטש כדרך לקידום שוויון מגדרי וחופש מתפקידים מיניים. לדוגמה, החברה האוטופית הראשונה אפשרה לגברים ולנשים ללבוש מכנסיים.

באותה תקופה, זה היה בושה לאפשר לנשים ללבוש מכנסיים, אבל זה היה ייצוג של החזון שלהן לגבי שוויון מגדרי בחברה שלהן.

  1. אופנה אוהבת קצת קונפליקט. יש נטייה בתקשורת לחלק מעצבים למחנות: הגברים ההומואים, מלכי הפנטזיה, והנשים הסטרייטיות, שמייצרות דברים הגיוניים ונחשקים לנשים שנראות וחיות כמוהן. זו דרך שימושית להדביק אנשים ולהעמיד אותם מול טום פורד ומארק ג'ייקובס והדי סלימן, ולמען האמת, זה עצלן, כי כולנו יודעים ששני המחנות יכולים לעשות את שניהם במיומנות ובקלות.
    אבל המשותף לכל אותם מעצבים הוא שהם מייצרים בגדים שנלבשים על ידי נשים. נשים בצורות וצבעים וגדלים משתנים, שרוצות דברים שונים מהאופנה. חלקנו אולי רוצים להתלבש כמו ילדות קטנות, חלק כמו נשים בוגרות. חלקם רוצים למשוך גברים עם התלבושות שלנו וחלקם לא יכלו להפריע. וכמעט אף אחד מאיתנו לא נכנס לקופסאות שצוירו עבורנו על ידי מעצבים מאחורי הקלעים לאחר הופעות: 'האישה העונה היא חזקה ועוצמתית ואוהבת עקב ספייק.' אבל כמובן, היא לא באמת קיימת: היא קיצור של מעצבת עבור לקוח אידיאלי.
    אביב/קיץ העניק לנו אופנה חכמה יותר ממה שראינו בעבר, בדמות קולקציות שמתאימות לגיוון האישה. אלכסנדר וואנג, למשל, שלח מבטים שאפשר לתאר בצורה הטובה ביותר כ"בחורה-חמה", כמו תפיסות ספורטיביות ונערי על מלאכי ויקטוריה'ס סיקרט, מעוררים תשוקה אצל בנות ומשאירים גברים, במידה מסוימת, מנענעים בראשם. ריק אוונס עשה גיוון על האף, כשצוותי הצעדים שלו מאוניברסיטאות אפרו-אמריקאיות דחפו עיתונאים להעיף את קלישאות היופי הישנות באלף צורות. אור פראדה, בית שנקרא תמיד "אינטלקטואלי", כמו בקיצור של "לא מחפש למשוך גבר", שהגיע העונה עם הלשון בחוזקה בנוגע להתלבשות עבור הבנים.חולצות חזייה היו שם, כן, אבל טרמפ ל'ואיל לתוך שמלות מכוסות. סקס, נראה שמעצבים חכמים יותר אמרו, הוא משהו שאנחנו באמת יכולים להיות אחראים עליו.

כשזה מגיע למין ומגדר, אופנה בכנות חייבת להיות חכמה יותר. כי בשלב הזה ראינו הכל בעבר. בשנת 2013 זה כבר לא חתרני לערבב לטקס ותחרה ולצבוע אותו כחניקה המינית של המיסטיקה הנשית. ברגע שערך ההלם הראשוני הזה מתפוגג, מעצב צריך לחפש במקום אחר כדי לגרום למשהו להרגיש נועז באמת. ומחוץ לאופנה, בתרבות הפופ מה שאנחנו רואים בכל מקום זה נשים צעירות שטוענות שהן מבטאות את הסוכנות שלהן דרך המיניות שלהן. אם ריהאנה ומיילי סיירוס מצליחות מבחינה זו או לא, זה לא רלוונטי כאן באופן מיידי: מה שרלוונטי הוא איך אנחנו רואים אופנה שמנסה לתבוע מחדש ולהגדיר מחדש את המיניות הנשית בתנאים שלה.
אין ספק שעכשיו ברור שזה מפחית לראות דברים כמו נשיות סירופית או משיכה מינית חיצונית כאל קהל גברי בלבד. נשים שלובשות תלבושות פרובוקטיביות עשויות לעשות זאת מסיבותיהן, מתלבשות לאו דווקא לגברים ולא תמיד גם לנשים. לעתים קרובות יותר מאשר לא, הם מתלבשים בעצמם, כדי להגדיר את תחושת העצמי שלהם, (ראו 'סגנון אישי', הביטוי האופנתי השולט מאז שהבלוגים פרחו לראשונה לפני עשר שנים) וזה מה שאנחנו רואים עכשיו מגמות מעצבות.
אם היה שינוי ברוח במהלך סיבוב ההופעות הזה, זו הייתה שבירת כללים עדינה בכל הנוגע לאישה שלובשת את הבגדים. כל ההימורים מושבתים כעת. ילדותיות היא כבר לא שם נרדף לפגיעות וחוזק עם סוג של אנדרואיד אמזוני שיוצא החוצה על ידי גבר שכנראה לא פעם אחת מצא אישה מושכת מבחינה מינית. העונה הקולקציות המודרניות והחדשניות ביותר – ה'עכשיו' מכולן – היו אלו שהודו שלא כל כך קל להדביק נשים ותשוקותינו, ושאולי אפילו איננו רוצות להשתלב בתבנית מאחורי הקלעים כמו. "האישה _." הפער האמיתי בין מעצבים אינו עוד בין גברים לנשים; זה בין אלה החכמים מספיק כדי להבין את המורכבות שלנו לבין שאר האנשים שחושבים שזה עדיין משחק. לאביב/קיץ 2014, יש לנו מזל שיש לנו את אלה שבאמת מבינים את זה

בעלי חיים מילאו תפקיד משמעותי בתעשיית האופנה לאורך ההיסטוריה. מפרווה ועור ועד עורות ונוצות אקזוטיים, בעלי חיים שימשו כמקור חומר לביגוד ואביזרים. בעוד שהשימוש בבעלי חיים באופנה היה מסורת ארוכת שנים, זה הפך לנושא שנוי במחלוקת יותר ויותר בתקופה האחרונה. אחת הדאגות העיקריות סביב בעלי חיים באופנה היא ההשפעה על רווחתם. בעלי חיים רבים גדלים בתנאים צפופים, לא טובים והם נתונים לאכזריות קיצונית למען האופנה. ייצורי הפרווה, למשל, כרוך בדרך כלל בהתחשמלות או גז של בעלי חיים, בעוד שעורות אקזוטיים מחייבים עורות של בעלי חיים במקרים מסוימים. פרקטיקות אלו הובילו למחאות ולזעקה ציבורית מצד ארגונים למען זכויות בעלי חיים, הטוענים כי יחס כזה לבעלי חיים אינו מוסרי ובלתי מתקבל על הדעת.
נושא נוסף בשימוש בבעלי חיים באופנה הוא ההשפעה הסביבתית. תעשיית האופנה היא אחד מהמזהמים הגדולים בעולם, והשימוש במוצרים מן החי מחמיר את הבעיה הזו. שיזוף עור, למשל, דורש כמויות גדולות של מים וכימיקלים, שעלולים לזהם את דרכי המים ולפגוע במערכות אקולוגיות מקומיות. ייצורי הפרווה גם יוצרים כמות משמעותית של פסולת וזיהום, וכן תורם לפליטת גזי חממה. למרות חששות אלה, בעלי חיים ממשיכים לשמש באופנה, ויש טיעונים התומכים בפרקטיקות כאלה. התומכים בשימוש בבעלי חיים באופנה טוענים שזה מספק מקור הכנסה ותעסוקה לאנשים באזורים מסוימים. בנוסף, הם טוענים שחיות שגודלו למטרות אופנה זוכות לרוב ליחס טוב יותר מבעלי חיים שגודלו למטרות בשר או למטרות אחרות. בשנים האחרונות ישנה מגמה גוברת של אופנה השואפת למזער את ההשפעה על בעלי החיים והסביבה. זה הוביל לפיתוח חלופות למוצרים מסורתיים מהחי, כמו פרווה מלאכותית ועור מחומרים ממוחזרים. בנוסף, יש ביקוש הולך וגובר לבגדים ואביזרים העשויים מחומרים כגון כותנה אורגנית וקנבוס.
עוד דבר הקשור לבעלי החיים זה האקססוריז שלהם.
הרעיון של אקססוריז לבעלי חיים היה נושא למחלוקת בתקופה האחרונה. בעוד שיש הטוענים כי מדובר בפעילות בלתי מזיקה, אחרים מאמינים כי מדובר בסוג של התעללות בבעלי חיים. בנוסף לחלק הראשון של המאמר שבו כתוב על השימוש בבעלי חיים כאופנה אז בהמשך המאמר יהיה כתוב על הטיעונים בעד ונגד מתן עזר לבעלי חיים. מצד אחד, תומכי אביזרי בעלי חיים טוענים שזו דרך להביע אהבה וחיבה לחיות מחמד. הם טוענים שאביזרים כאלה משפרים את המשיכה האסתטית של בעלי החיים והופכים אותם לאטרקטיביים יותר עבור בעליהם. בנוסף, אביזרים אלו יכולים לשרת מטרה פונקציונלית, כגון הגנה עליהם מפני תנאי מזג אוויר קשים.
עם זאת, יש כמה בעיות עם טיעון זה. ראשית, בעלי חיים הם יצורים חיים עם צרכים ורצונות משלהם. למרות שזה אולי נראה לא מזיק לשים תלבושת חמודה על כלב או חתול, חשוב לשקול אם החיה מרגישה בנוח ומאושרת עם האביזר. בעלי חיים אינם פריטי אופנה המשמשים להגשמת הרצונות האנושיים שלנו למטרות אסתטיקה או בידור.
שנית, אקססוריז לבעלי חיים עלולה להזיק לרווחתם הפיזית והפסיכולוגית. על מנת לשים אביזרים על בעלי חיים, יש לתמרן אותם בכוח, מה שעלול לגרום ללחץ וחרדה אצל בעל החיים. יתר על כן, אביזרים מסוימים עלולים לגרום גם לנזק פיזי, כגון צווארונים הדוקים שעלולים להגביל את הנשימה או לגרום לגירויים בעור.
בנוסף, אביזרים לבעלי חיים תורמים לחברה מונעת צרכנים המקדמת סחורה של בעלי חיים. על ידי התייחסות לבעלי חיים כאל פריטי אופנה, אנו מצמצמים אותם לחפצים בלבד שניתן לקנות ולמכור. זה מחזק את הרעיון שבעלי חיים הם רכוש ולא יצורים מודעים עם זכויות משלהם.
אז לסיכום של שני החלקים של המאמר הזה יש להימנע מעיסוק באבזור לבעלי חיים. למרות שזה אולי נראה לא מזיק, זה יכול לגרום לאי נוחות ולנזק לבעלי חיים, ומנציח את הרעיון שבעלי חיים הם חפצים בלבד. חשוב לזכור שבעלי חיים הם יצורים חיים עם צרכים ורצונות משלהם שיש לכבד אותם. כשומרים אחראיים של בעלי חיים אלו, מחובתנו להבטיח שיתייחסו אליהם באדיבות ובכבוד, לא כאל אביזרי אופנה בלבד.
ובנוסף לאביזרים של בעלי החיים, השימוש בבעלי חיים באופנה יש היסטוריה ארוכת שנים, הוא הופך לנושא שנוי במחלוקת יותר ויותר בשל דאגות לרווחת בעלי חיים ולהשפעה סביבתית. ככל שתעשיית האופנה ממשיכה להתפתח, חשוב שמעצבים, יצרנים וצרכנים כאחד ישקלו את ההשלכות של המעשים שלהם.

363-כשלאישה יש מבנה גוף טוב ותווי פנים נכונים, היא יפהפייה. כשאישה לבושה בטוב טעם, יש לה איפור קליל שמדגיש את יתרונות הפנים שלה, היא יודעת לזוז ולדבר – היא אלגנטית.

שיתוף המאמר

תוכן עניינים