הייתה בחירה נועזת שחיזקה את מעמדה כנוטלת סיכונים אופנתית.
לאורך השנים, ריהאנה המשיכה לפרוץ את הגבולות עם הבחירות האופנתיות שלה. היא לבשה הכל, החל ממחוכים מעור וז'קטים אוברסייז ועד חליפות בצבע ניאון ושמלות זורחות. המבטים שלה תמיד בלתי צפויים ואף פעם לא משעממים. היא גם שמה לב לפרטים, לעתים קרובות עונדת תכשיטי אמירה, איפור נועז ותסרוקות מורכבות.
אחד מרגעי האופנה האייקוניים ביותר של ריהאנה היה ב-Met Gala 2015, שם היא לבשה שמלה צהובה עוצרת ראווה שעוצבה על ידי המעצב הסיני גואו פיי. לשמלה הייתה רכבת מסיבית שהעלתה את כל גרם המדרגות, והיא הייתה מקושטת ברקמה מורכבת ועיטור פרווה מאסיבי. השמלה הייתה יצירת אמנות אמיתית וחיזקה את מעמדה של ריהאנה כאייקון אופנה. בשנים האחרונות, ריהאנה הרחיבה את אימפריית האופנה שלה מעבר לסגנון האישי שלה בלבד. בשנת 2019, היא השיקה מותג אופנה יוקרתי משלה, Fenty, בשיתוף עם LVMH. המותג ידוע במידות הכלולות שלו ובפריטים הנועזים והאמינים שלו. היא זכתה לשבחים על מאמציה ליצור תעשיית אופנה מגוונת ומכילה יותר. אחד הקטעים הבולטים של המותג Fenty הוא ז'קט ג'ינס אוברסייז עם שרוולים מוגזמים. הז'קט הפך לחובה לחובבי אופנה ונראה על כולם מדוגמניות ועד משפיענים. ריהאנה נצפתה גם לובשת את הז'קט בעצמה, מה שמראה שהיא לא רק יוצרת טרנדים אופנתיים אלא גם לובשת אותם.
ריהאנה עשתה לעצמה שם גם בתעשיית היופי עם המותג Fenty Beauty שלה, שהושק בשנת 2017. המותג ידוע במגוון הרחב של גווני היסוד שלו, המספקים מגוון רחב של גווני עור. ריהאנה זכתה לשבחים על מחויבותה להכלה וייצוג הן בתעשיית האופנה והן בתעשיית היופי. הסגנון האופנתי של ריהאנה הוא השתקפות של אישיותה – נועזת ולא מתנצלת. היא לא מפחדת לקחת סיכונים ולדחוף גבולות, והבחירות האופנתיות שלה הפכו אותה לאייקון אופנה. ניתן לראות את השפעתה בטרנדים שהיא קובעת, ממעילי אוברסייז ועד חליפות ניאון. ריהאנה הראתה שאופנה היא לא רק להיראות טוב, אלא גם לבטא את עצמה ולדחף לשינוי בתעשייה.
בנוסף למותגי האופנה והיופי שלה, ריהאנה הייתה גם תומכת בנושאים חברתיים חשובים. היא השתמשה בפלטפורמה שלה כדי להפנות תשומת לב לגורמים כמו חינוך, שירותי בריאות ועוני. בשנת 2017, היא זכתה בתואר הומניטרית השנה של אוניברסיטת הרווארד על מאמציה הפילנתרופיים. הבחירות האופנתיות של ריהאנה הושפעו גם מחוויות חייה האישיות. בשנת 2009, היא הייתה קורבן לאלימות במשפחה בידי החבר שלה דאז כריס בראון. מאז היא דיברה על חשיבות האהבה העצמית והשתמשה בבחירות האופנתיות שלה כדי להעצים נשים. ב-2018 היא הוציאה ליין הלבשה תחתונה בשם Savage X Fenty, המתמקד בחיוביות הגוף ובאהבה עצמית. המותג זכה לשבחים על המידות הכוללות והדגמים המגוונים שלו. סגנון האופנה של ריהאנה התפתח עם השנים, אבל דבר אחד נשאר קבוע – חוסר הפחד שלה. היא הראתה שאופנה היא לא רק מעקב אחר טרנדים, אלא ביטוי והצהרה. אין להכחיש את השפעתה בתעשיית האופנה, והיא העניקה השראה לדור של נשים לאמץ את האינדיבידואליות שלהן ולקחת סיכונים עם הסגנון שלהן. לסיכום, סגנון האופנה של ריהאנה עבר תמורות רבות במהלך השנים. מימיה הראשונים כנסיכת פופ ועד למעמדה הנוכחי כאייקון אופנה ויזמית, היא תמיד הייתה לא מתנצלת בבחירותיה. הבחירות האופנתיות שלה משקפות את אישיותה – נועזת ותמיד מתפתחת. אי אפשר להפריז בהשפעתה בתעשיית האופנה, והיא הפכה למודל לחיקוי עבור נשים ברחבי העולם. המורשת של ריהאנה בתחום האופנה תמשיך להוות השראה לדורות הבאים של מעצבים ואוהבי אופנה.
מאמר 17 – 722 מילים
ליידי גאגא ידועה בחוש האופנה הייחודי שלה, שהפך לחלק בלתי נפרד מזהותה האמנותית. הסגנון שלה מתואר לעתים קרובות כאוונגרד, נועז ודוחף גבולות. מימיה הראשונים ככוכבת עולה ועד למעמדה הנוכחי כאייקון פופ, הבחירות האופנתיות של ליידי גאגא היו באופן עקבי נושא לדיון ולהערצה.
אחד מרגעי האופנה המכריעים של ליידי גאגא היה ההופעה שלה ב-MTV Video Music Awards לשנת 2009 של "פפראצי", שם לבשה בגד גוף תחרה אדום, מסכה תואמת ושכמיה עשויה סרטי משי אדומים. המראה הזה הראה את נכונותה לקחת סיכונים ולדחוף את הגבולות של מה שנחשב מקובל בתרבות הפופ המרכזית.
לאורך הקריירה שלה, ליידי גאגא שילבה מגוון רחב של סגנונות ואסתטיקה בארון הבגדים שלה. היא שאבה השראה מכל דבר, החל מגלאם רוק ועד אופנה עילית, והתנסתה בצורות שונות של לבוש, מתלבושות משוכללות ועד תלבושות מינימליסטיות.
אחת הבחירות האופנתיות הבולטות שלה הייתה שמלת הבשר הידועה לשמצה שלה, שלבשה לטקס פרסי המוזיקה של MTV ב-2010. השמלה, שהייתה עשויה כולה מבשר נא, הייתה אמירה שנויה במחלוקת על מגדר והחפצה של נשים בתעשיית המוזיקה. השמלה אמנם זכתה לביקורת מצד פעילי זכויות בעלי חיים, אבל היא גם חיזקה את מעמדה של ליידי גאגא כאייקון אופנה ופרובוקטורית תרבותית.
לוק אייקוני נוסף של ליידי גאגא היה הכניסה שלה ל-Met Gala 2019, שם היא לבשה שמלה ורודה ונפחית של ברנדון מקסוול, אותה קילפה בהדרגה כדי לחשוף מתחתיה שורה של שמלות נוספות, שהגיעו לשיא בסט חזייה ותחתונים נוצצים. התלבושת הייתה התייחסות לנושא הגאלה, "Camp: Notes on Fashion", והציגה את הכישרון של ליידי גאגא לגילויים דרמטיים ותמורות בלתי צפויות.
ליידי גאגא הייתה גם פורצת דרך בתחום האופנה הבלתי מותאמת למגדר, ולעתים קרובות שיחקה עם תפקידים וציפיות מגדריות מסורתיות בתלבושות שלה. ב-2011 היא הצטלמה לשער של ווג הומס יפן לבושה בחליפה ועניבה, עם בליטה גלויה במכנסיים. התמונה ערערה על תפיסות קונבנציונליות של נשיות וגבריות, ועוררה דיונים על נזילות מגדרית באופנה ובתרבות.
ליידי גאגא השתמשה גם בבחירות האופנתיות שלה כאמצעי לפרשנות פוליטית וחברתית. בטקס פרסי הגראמי לשנת 2017, היא לבשה ז'קט נוצץ ועליו המילה "שוויון", כהצהרת סולידריות עם קהילת ה-LGBTQ+. הז'קט עוצב על ידי משתף הפעולה הוותיק שלה, ברנדון מקסוול, ונראה כהצהרה רבת עוצמה בתקופה שבה ממשל טראמפ מבטל את ההגנות לאנשי LGBTQ+.
מעבר לבחירות האופנה האישיות שלה, ליידי גאגא השתמשה גם בפלטפורמה שלה כדי לקדם מעצבים ומותגים מתפתחים. היא עבדה עם מעצבים מתפתחים כמו איריס ואן הרפן ואשיש גופטה, וידוע כי היא לובשת פריטים של מותגים קטנים ועצמאיים. תמיכתה במעצבים מתפתחים סייעה להעניק להם חשיפה וסייעה לטפח תעשיית אופנה מגוונת ומכילה יותר.
לבחירות האופנה של ליידי גאגא הייתה השפעה משמעותית על התרבות הפופולרית והיוו השראה לאינספור מעריצים ומעצבים כאחד. הנכונות שלה לקחת סיכונים ולדחוף גבולות עזרה להגדיר מחדש את מה שאפשר באופנה, והמחויבות שלה לקידום מעצבים מתפתחים סייעה לטפח תעשייה מכילה ומגוונת יותר. מורשת האופנה של ליידי גאגא היא כזו שתמשיך להשפיע ולעורר השראה בשנים הבאות.