האופן בו אנו מסתכלים על אופנה, ובגדי נשים בפרט, השתנה באופן קיצוני. האופנה היום מאוד אוניברסלית. האופנה למעשה מושפעת ממה שקורה בעולם. מגזיני האופנה בעולם משפיעים על כל הגלובל. אין ספק שלמגיפת הקורונה שפקדה את כל העולם, השפעה על האופנה. דוגמא לכך היא אופנת הטרנינגים, שאם בעבר לבשנו אותם לספורט או בבית לצורכי נוחות. היום הם מככבים ברחוב: בבתי הקפה, בשופינג ובפעילויות חברתיות שונות.
האנשים שעומדים מאחורי מגזיני האופנה, הם אלו המכתיבים את האופנה.
עורכי מגזיני האופנה יוצרים דימוי שמשקף את הלך הרוח של התקופה. החזון של עורך מגזין האופנה, מועבר אלינו הקוראים באמצעות הצילום.
עורכי מגזין ווג המפורסם טוענים שהם למעשה יוצרים דרך הצילומים והכתבות במגזין פנטזיה, משהו שהקורא יכול לחלום עליו. העברת הרעיון לתמונה.
מגזין ווג קיים כבר קרוב ל – 130 שנה. מגזין אופנה אמריקאי שנחשב למגזין האופנה הנחשב ביותר בעולם ומתורגם לשפות רבות ומופץ ברחבי העולם. העורכת הראשית שלו היא אנה וינטור המפורסמת. הסרט ״השטן לובשת פראדה״ נוצר בהשראת דמותה. מגזין ווג נחשב לאחד ממגזיני האופנה המשפיעים ביותר על תכתיבי האופנה ועל בגדי נשים בפרט. לכל אחד מן העורכים במגזין יש נקודת מבט והשקפת עולם שונה לחלוטין מבחינה אסתטית. עורכי האופנה הם אלו שהעלו לגדולה את מעצבי האופנה והפכו אותם לכוכבים.
אנה וינטר העורכת הראשית של מגזין ווג, סיפרה באחד הראיונות שההשפעה שלה על עבודתה הייתה שילוב בין מגזיני אופנה שהציגו אופנה עלית מול אופנת הרחוב שהושפעה מתרבויות שונות. ערבוב בין אופנת עלית לבגדי נשים יומיומיים.
אחד השערים המפורסמים שחולל סערה היה שער בו הדוגמנית (מיכאלה ברקו הישראלית) לבשה חולצה עם שילוב של צלב מאבנים יקרות, חולצה ששייכת לאופנה עלית. לחולצה שילבה העורכת ג׳ינס משופשף. בנוסף, העורכת של השער החליטה באופן סנסציוני לא לצלם את הדוגמנית עם תסרוקת שהלמה את החולצה, אלא דווקא במראה טבעי של תלתלים רכים. באותה תקופה לפני למעלה מ 20 שנה, הצילום הזה נחשב למהפכני, משהו שהיום נראה לנו סטנדרטי ומקובל.
מגזין אופנה נוסף שמשפיע רבות על האופנה העולמית ותעשיית בגדי הנשים הוא המגזין הצרפתי ״אל״ Elle- היא בצרפתית. המגזין הצרפתי נוסד ב 1945 ומופץ בצרפתית ובשפות רבות ברחבי העולם.
נשות ישראל גם הן נהנות כמובן ממגזיני האופנה העולמיים, שמשווקים גם בישראל. גם כאן ישנה תעשייה רצינית של מגזיני אופנה, תוצרת ישראל. גם למגזינים אלו השפעה מכרעת על תכתיבי האופנה בבגדי נשים.
אחד המגזינים הוא גו סטייל (Go style). מגזין זה יוצא לאור פעם בחודש. הוא אחד המגזינים של ידיעות אחרונות. עיקר המגזין עוסק בהפקות אופנה ובכתבות בנושא אופנה, ביוטי, טיפוח וכמובן סקס ורכילות.
ישנם מגזינים נוספים בתחומים נוספים שכוללים מוספים בנושא אופנה ובגדי נשים ביניהם: ״לאישה״, ״את״ ועוד.
במגזינים אלו בכל כתבה שבה מצולמת המרואיינת יש חשיבות רבה להופעות המצולמות. אלו תמיד יהיו פריטים טרנדים שהקוראות יכולות לברר מי המעצב או מאיזו רשת הושאלו לצורכי הצילום.
אמנם העיתונות הדיגיטלית התפתחה מאוד ומזיזה הצידה את העיתון המודפס, אך יסכימו איתי נשים רבות שאין תחליף למגזין המודפס ברביצה בחוף הים, או באמבט המפנק.
ישנו קסם בדפדוף בין הכתבות השונות, ירידה לפרטים בצילומי ההפקות. אלו עגילים עונדת השחקנית או מהיכן הסניקרס המגניבות שנועלת הדוגמנית בצילום. המגזין יכול לשמש אותנו בבחירת שילובים של הופעות. נוכל ללמוד כיצד לשלב פריטים שונים להופעה מרשימה.
ואף היכן נוכל לרכוש את הפריט הספציפי שראינו באחד הצילומים במגזין.