משלוח חינם לכל הארץ!
לחץ כאן
10% הנחה בהזנת קוד קופון htonew10
לחץ כאן
כל הטרנדים והמבצעים הכי חמים לקיץ 2024 כבר כאן!
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בגדי נשים- השפעות הסרטים, הסדרות והסיקור של נשות הארמון הבריטי על עולם האופנה

עולם בגדי הנשים מושפע מהסביבה העולמית הגלובלית.
לאורך ההיסטוריה אנו עדים להשפעות של סרטים וסדרות על האופנה העולמית. דוגמה לכך היא סדרת הקאלט ״סקס והעיר הגדולה״ שעלתה לאוויר בשנת 1998. ובהמשך אף יצאו סרטים של הסדרה וסדרת המשך בשם ״פשוט ככה״ שעלתה לאחרונה.
הסדרה הציגה קולקציות נחשקות של מעצבי העל בבגדי נשים. הסדרה עסקה בחייהן של ארבע נשים רווקות ממנהטן. הנושאים שהועלו בסדרה היו בתחומי אהבה, סקס, קריירה וכמובן אופנה. לאורך כל הסדרה הציגו הנשים אופנות עכשוויות לאותה תקופה של מותגים יוקרתיים כמו: פראדה, הרמז, בלאנסיאגה, דיור
ועוד. פריטים שונים חזרו כטרנדים אופנתיים והביקוש להם גבר. דוגמא לכך היא חזרתו של הפאוצ׳ כפריט אקססורייז נחשק, בעקבות פרק בו הסתובבה קארי, אחת הדמויות הבולטות בסדרה, עם פאוצ׳ בצבע כסף מטאלי מבריק.
נושא האופנה הופיע שוב ושוב בסדרה. החל בעובדה שהשחקנית הראשית, קארי ברדשואו, החלה לעבוד ככתבת במגזין האופנה ווג וכלה בהשתתפותן של השחקניות בתצוגות אופנה נחשבות של המעצבים הגדולים.
הסרט ״השטן לובשת פראדה״, שנוצר בהשראת הספר באותו השם, גם הוא השפיע רבות על עולם האופנה. הסרט עסק בחייה של העורכת הראשית של עיתון ווג – אנה וינטור האגדית. בסרט הוצג עולם האופנה ומעצבי העל בתחום בגדי הנשים.
ישנם סרטים שלא עסקו בהכרח בתחום האופנה, אך הופעה אחת של הדמות עם מראה בלתי נשכח הפכה את הפריט לטרנד אופנתי נחשק. דוגמה בולטת לכך היא הופעתה הבלתי נשכחת של השחקנית אומה תורמן בסרט ספרות זולה, שעלה ב 1994. השחקנית הופיעה בחולצה מכופתרת לבנה מחוייטת ובתספורת של קארה שחור עם פוני – מראה קליאופטרה. הופעה זו שולטת באופנה עד היום.
פריט לבוש נוסף שנכנס לחיינו בעקבות הופעה מנצחת בסרט הוא ג׳קט העור. ב 1978 עלה למסכים הסרט ״גריז״. בסרט הופיעו הבנות והשחקנית הראשית כמובן, בלבוש נועז שכלל ג׳קט עור. כיום, כאשר אנו בוחנות את הארון, פריט זה הוא חלק בלתי נפרד מבגדי הנשים שאנו רוכשות. בחורף ובעונת המעבר ג׳קט העור השחור הוא פריט חובה.
סרט נוסף שהשפיע רבות על עולם האופנה, בעיקר בקרב בנות הנוער הוא הסרט ״קלולס״ מ 1995. בסרט משחקת נערה שעיקר עולמה הוא התעסקות בבגדים ובאופנה. ארונה שמוצג בסרט מעורר השראה עבור נערות רבות באותה תקופה ועד היום. אין ספק שסרט זה השפיע עמוקות על טרנד הטווין סט. טרנד זה חוזר אלינו גם באביב ובקיץ. נראה יותר ויותר חליפות בצבע אחיד או בהדפס אחיד של כמה חלקים. למשל: סט של מכנסיים קצרים, גופיה וג׳קט מעל בצבע תכלת. דוגמה נוספת לטווין סט: חליפה של חצאית קצרה בגזרת פעמון בהדפס משבצות סקוטי וג׳קט בהדפס זהה.
השפעה נוספת על עולם האופנה, ניתן לראות מכיוון נשות המלוכה הבריטית. אחת המשפיעות הבולטות מעולם זה היא הדוכסית קייט מידלטון. היא ידועה בבחירת בגדי נשים הן ממותגים יוקרתיים והן מרשתות מקומיות ופחות יקרות. באחת מהופעותיה באירוע מתוקשר לבשה הדוכסית שמלה מבית ״זארה״, תוך מספר שעות מסיקור האירוע, דווח מרשת זארה ברחבי העולם, על ביקוש מטורף לשמלה וכתוצאה מכך על מחסור מדגם זה.
במקרה אחר, לבשה הדוכסית למסיבת תה, שמלת מעיל של מעצב העל מקווין. בעקבות זאת עלה הביקוש לשמלות מעיל והפך בן רגע לפריט נחשק לחורף ולעונת המעבר.
את דגם שמלת המעיל, נהגה ללבוש הנסיכה דיאנה. הדוכסית קייט מידלטון נוהגת לבחור הופעות של בגדי נשים בהשראתה. שמלת המעיל מתאימה מאוד למעמד המלוכה, שכן היא משדרת אצילות ונוחה מאוד, אין צורך במעיל מסורבל מעל שמלה לאירוע.

בגדי נשים – איך לקנות בגדים באינטרנט? חלק 1

עולם האופנה התרחב, הקניונים עמוסים לעייפה בחנויות מותגים לרוב, אבל בעשור האחרון תרבות הקנייה דרך רשת האינטרנט זינקה פלאים, חנויות מקוונות קמות חדשים לבקרים, בפרט במהלך תקופת הקורונה בה רבים ממרכזי הקניות היו סגורים על מסגר ובריח, וכולנו מצאנו את עצמנו משוטטים בין 4 קירות בבית, מה שהוכיח עד כמה אנחנו זקוקים בימינו למסחר המקוון.

עם חלוף הזמן אנו מתעוררים למציאות בה רבים מחנויות המותגים הגדולות סוגרות את סניפיהם ועוברים למסחר מקוון, ניתן להצביע על רשת החנויות קסטרו וזארה שסגרו רבים מהסניפים שלהם, ועברו בעיקר למסחר מקוון.

אחד מתחומי הקנייה הבולטים ברשת הוא תחום הביגוד, וכיום בשיטוט קצר ברחבי האינטרנט תגלו אינספור אתרים שמציעים למכירה שפע רב של פרטי לבוש מכל הסוגים והמינים.

אך עם כל זה ניתן למצוא רבים מבינינו שחוששים לערוך קניות של בגדים באמצעות הרשת המקוונת, ועדיין מעדיפים את הישן והמוכר, ללכת פיזית לחנות להרגיש את הבגד ביד, להריח אותו, למדוד אותו ורק אז לקנות.

במחקר שנערך בקרב אנשים שחוששים לקנות בצורה המקוונת, עיקר החשש הוא מענייני מידות, חלק אחר מהנשאלים אמר שההרגל לקנות בחנות פיזית מקשה עליו את המעבר לקניה מקוונת

שיתוף המאמר

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
אימייל

מאמרים נוספים

הצטרפו לניוזלטר שלנו

הקטגוריות המובילות