כבר זמן רב שהאינטרנט מלא בתוכן ומידע רב על אופנה ובגדי נשים. מאתרי בלוגים, דפים וקבוצות ברשתות חברתיות ועד לאתרי אופנה רבים שגדלים יותר ויותר וגם קטנים יותר שמצטרפים לשורת המועדפים שלנו.
היום, בעקבות הנגישות והנוחות הרבה שבהזמנת פריטי לבוש מהאינטרנט, אין אחת שלא מכירה את האתרים אסוס, SHEIN, טרמינל איקס וכפי שניתן להבין הרשימה עוד ארוכה. אם נרחיב את החיפוש מעבר לרק בגדי נשים ונחפש גם אקססוריז, משקפי שמש, תכשיטים ועוד, נמצא אפילו יותר אתרים ונראה שהאפשרויות לא נגמרות.
הרשתות הגדולות והוותיקות גם החלו להבין את הנוחות שבכך ופתחו אתרים להזמנות משלהם בכדי להתחרות ולהישאר רלוונטים לקהל היעד שלהם, הלקוחות שמזמינות מהאתר.
מכיוון שרובנו נעדיף להזמין מהאתרים שמביאים פריטים מחוץ לארץ, הרשתות הוותיקות מתקשות להישאר בתחרות.
אפשר להעביר שעות בחיפוש פריטי לבוש באתרי בגדי נשים (המועדף עליי לדוגמא הוא אסוס) והדבר מקשה עלינו לבחור פריט ויגרום לנו רק להתברבר ולבזבז את הזמן שלנו.
בסופו של דבר, יש יתרונות וחסרונות לאתרי בגדי הנשים שכולנו למדנו לאהוב להזמין מהם, ופעמים רבות נעדיף לחזור לחנות הפיזית בקניון או בשדרה הקרובה לביתינו ולקבל את חווית הקנייה המוכרת והטובה.
היתרונות בהזמנה מחנויות האינטרנט הם רבות:
- האפשרויות הן רבות יותר מכיוון שמדובר בחברות ענק מחו"ל שלא צריכות לשים הכל בחנות פיזית אחת אלא כל הפריטים נמצאים במחסני ענק ורק מחכים שנזמין אותם.
- אם את רוצה להיות יותר מיוחדת בסגנון שלך, ולמצוא טוויסטים מגניבים, אתרי ההזמנות הם הכתובת הנכונה. במקרים רבים לא נמצא יותר מדי "אדג'יות" ברשתות הגדולות שמעדיפות ללכת על בטוח.
- הרבה פעמים, נמצא שלהזמין פריטים מחו"ל משתלמים במחיר הרבה יותר מלקנות את אותה החולצה או המכנס או כל דבר מחנות הרשת הגדולה.
החסרונות בהזמנה מחנויות האינטרנט לעומת זאת: - זמני המשלוח וההמתנה יכולים להיות קשים ולא נוכל לצאת עם הפריט ישר לאחר הגיהוץ כמו שנוכל לעשות בחנויות הפיזיות.
- לא תמיד נוכל להיות מדוייקים במידה שלנו והמדידה היא תהיה רק אחרי ההזמנה
- מדיניות ההחלפות והחזרות יכולה להיות לפעמים מעיקה (בטח כשמדובר באתרים מח"ול)
אפשר להמשיך את רשימת היתרונות והחסרונות וכנראה שחשבתן על דברים נוספים שלו ציינתי כאן.
אם היו צריכים לשאול אותי, גם ביצוע הזמנות מאתרי אופנה בשביל ייחודיות במלתחה שלנו וקנייה בחנויות פיזיות בשביל הנוחות והקו המנחה של הלוק והסטייל זה השילוב המנצח.
אז לא משנה מה האתר הבא שממנו תזמינו, אל תשכחו לחפש קוד קופון! הרשת מלאה בהם וזה יכול להוזיל לכם את ההזמנה.
ושוב, האתר האהוב עליי הוא אסוס (ASOS), וטיפ קטן שלמדתי, IL17 יתן לכן שבעה עשר אחוזי הנחה קבוע ואתר הטריק עם החלפת המטבע כנראה אתן כבר מכירות, ואם לא יש מדריכים רבים לכך 😉
ההבדל בין בגדי נשים לבגדי גברים 2
עיקר השוני בין בגדי גברים לבגדי נשים מתבטא בצורות הבגדים, החליפה הגברים הקלאסית מדגישה את הכתפיים ומרחיבה אותן, ובו זמנית היא מטשטשת את תכונות הגוף לטובת קווים ישרים, בגדים אלו באים לשדר נוחות, עוצמה ביטחון ובעיקר יוקרה ועוצמה כלכלית, כיום החליפות משמשות בעיקר כסמל סטטוס על העוצמה הכלכלית של הלובש ועל מצב חשבון הבנק שלו, ולא על הגוף המונח מתחת.
לעומת זאת התלבושת הנשית משדרת איכויות אימהיות, קווים עגולים, בדים רכים ובהירים, ובעיקר הדגש הוא על העגלגלות של החזה והאגן כסמן להיותן אימהות טובות, המזינות ועוטפות ברכות את צאצאיהן.
אמנם כיום שנשים רבות נדרשות להפגין תכונות שנחשבו בעבר כתכונות גבריות האופנה הנשית התרחבה מעט, והיא אימצה מספר אלמנטים גבריים, כמו נעלי ספורט, אימונית, טייצים, חולצות גבריות, ואף חליפות מחויטות, בבגדים אלו הנשים החדשות מפגינות ביטחון, קריירה, ובעיקר הצלחה.
התרחבות זו אנו רואים רק בכיוון הנשי, אבל אופנת הגברים לא אימצה לעצמה אלמנטים נשיים, מאחר ובגדי הגברים משדרים את מיקומם הגבוה בהיררכיה בעוד בגדי הנשים המסורתיות שידרו ענווה ושפלות רוח, ובאופן טבעי תמיד יעדיפו אנשי הקבוצה הנחותה לנכס לעצמם את אופנת הקבוצה השלטת, בעוד ההיפך יחשב כבדיחה טובה במקרה הטוב או כסטייה במקרה הגרוע יותר.
לאורך ההיסטוריה התקבעו בתודעה האנושית תכונות נשיות וגבריות טיפוסיות הקיימות עד היום כמעט בכל העולם, כן, גם בעולם המודרני והמתקדם!
התכונות המועדפות אצל הגברים הינם, חוזק, יציבות, ובהתאם לכך אופנת הגברים מאפשרת חופש פעולה, ומצד שני התכונות המועדפות אצל הנשים, הינן החום, היופי, העדינות והרכות, ובהתאם לכך אופנת הנשים מגבילה את חופש הפעולה, היא תומכת בעקירת חלקים חיוניים מהגוף המפריעים ליופי, שמלות צמודות, נעלי עקב, איפור וכדומה.
בתחילת המאה התשע עשרה הגיעה התפיסה לשיאה כאשר מתחיל להתפתח אידיאל נשי חדש, נשים בריאות בשר נתפסות כוולגריות וממעד נמוך, נשים גבירות נדרשו להיות שבריריות חיוורות וכמעט נוטות להתעלפויות, ובהתאם לכך האופנה הנשית אימצה לעצמה בדים עדינים, לבישת ה'מחוך', שגרם לבעיות רפואיות רבות אצל הנשים, ואצל חלקן אף בעיות פוריות.
האידיאל הנשי החדש בא לידי ביטוי גם בנפש ולא רק בגוף, על נשים יפות נאסר להיכנס להריון, שיופיין לא יתעמעם, נאסר עליהם לצעוד לבד ברחוב ללא ליווי צמוד, או ללמוד דברים מסובכים או מורכבים, ככל שהאישה הייתה שברירית ועדינה יותר, יוקרתו של הגבר הייתה עולה, רק גבר עשיר וחזק מאוד היה יכול להרשות לעצמו 'בובת פורצלן' שלא שמישה.
אידיאל זה קיים גם בימינו, את ה'מחוך' החליף ה'מיני' העקבים הגבוהים הציפורניים הארוכות, ובעיקר המשקל וחיטוב הגוף, כל זה משדר דבר אחד, אובייקט פאסיבי ואסתטי, בובת פורצלן שכל ייעודה הוא לשמח את העיניים הבוחנות אותה, ובעיקר לגרום לגבר להרגיש תשוקה כשהוא נעמד לידה.