האופנה היא קבוצתית, עדרית ואקראית. הבגד לעומת זאת הוא בחירה אינדיבידואלית שיכולה להעלם בתוך ההמון אבל יכולה גם להפוך לסגנון אישי ולמודל לחיקוי.
המובילים בבחירות האופנה לא מנחשים מה נאהב ללבוש בעוד עונה או שתיים, הם יודעים הם גם מוכנים לשלם לא מעט למי שיגלה להם מבעוד מועד וכאן הכול מתחיל
בעולם קיימות מספר חברות העוסקות בניבוי וחיזוי מגמות אופנה. הן נשענות על כל מידע אפשרי ממצב כלכלי, מצב חברתי ועד המידע על שינויים במזג אויר בעולם כולו. למשל ריבוי מלחמות משפיע על ריבוי אלמנטים וגזרות מהעולם הצבאי. ריבוי רעידות אדמה ישפיע על אלמנטים מהטבע והאדמה ,התחממות כדור הארץ מובילה לאופנה "ירוקה" וכך הנתונים הללו מתורגמים לבסוף לבדים, להדפסים, צבעים, גזרות לצד שילובים של מערכות לבוש כמו חליפות וסטים תואמים. כל החומר עולה בספר/אתר בעזרת תמונות איורים ומפרטים.
זהו הספר הקדוש של מעצבי המלאכה ומעצבי האופנה. הוא יוצא כשלוש שנים לפני מועד הקולקציה בחנויות. בתי האופנה רוחשים בכסף רב את החומרים וניזונים מהנתונים הללו של הגזרות, הקווים והטקסטורות, כאשר יש חלק אשר בוחרים לשנות מעט ומטבלים בניחוח האישי שנכון לבית האופנה שלהם. וזו הסיבה שאנו כקהל נבחין בחלונות הראווה של חנויוית במערכות לבוש דומות מאד בכל עונה כשהטרנדים המרכזיים בולטים בכל קו בעיצוביהם גם אם הם יוצרים מערכות שונות בתכלית.
בפועל מעצבי האופנה והסטייליסטים המובילים הם אלה שיודעים לאבחן ולתרגם נכונה את המידע שהם מקבלים מחברות יצור תחזיות האופנה למוצרי אופנה ואם יש שינויים בהלך הרוח הם צריכים להוביל את הקו לכיוונו . כל מעצב חייב להתחשב בשוק שלו ולהתאים את התחזית ללקוח העיקרי שלו כך הוא יוצר דיוק מרבי ומכירות גורפות של הקולקציה שלו
איך שאנחנו בוחרים להתלבש קשור בהחלט למצב הרוח הכללי ומכאן אנחנו המשפיעים העיקריים על שינויי האופנה, בסופו של יום אנחנו נקנה את מה שהעין שלנו והכיס אוהבים וזה בהכרח מתחבר לתחושה הכללית שלנו. למרות ההקדמה לשינויים הבסיסיים לוקח זמן להתרחשויות ולכן יש למעצבי התחזיות את הזמן לבחון, למדוד ולהחליט מה יהיה נכון לנו כקהל בעוד שנתיים שלוש ומה לא כך בסוף הכל כתוב.
ההיסטוריה של האופנה
ההיסטוריה של האופנה היא סיפור התפתחותה של התרבות והחברה במשך המאות האחרונות והשפעתה על המצב הכלכלי והחברתי. כבר בתקופות הפרהיסטוריות, כ-100,000 שנה לפני הספירה, אנשים התחילו לעטוף את גופם בעורות ובפרוות כדי להגן על עצמם מפני האקלים הקשים האופנה משקפת את השינויים המתרחשים בחברה והיא כמעט תמיד הייתה השפה לתרבות ולאופי העתיד. כאשר המטרות והצרכים של האנשים משתנים, כך גם האופנה עוברת שינויים.
ההיסטוריה של האופנה מתחילה במאה ה-14, כאשר המטרה העיקרית של הלבוש הייתה לסמל את העמדות החברתיות והאזרחיות של האדם. האופנה החלה לקבל חשיבות גדולה יותר באירופה ומתקדמת יותר במאה ה-15 וה-16 התחילו להתפתח סגנונות שונות של תפירה ועיצוב הבגדים כאשר פרנצ'סקו קוסטנזה התחיל לעצב בגדים למלכות ולאצילים, וכך התפתחו רעיונות חדשים של יופי וסגנון.
במאה ה-17 וה-18 תפסו את המקום המרכזי באופנה הפן הציורי, השימוש בבדים מפוארים וברקמות מוזהבות, והעמדת פריטים שהיו נחשבים למעשה למותאמים לגברים בתוך התרבות הנקראת "בארוק". זאת תקופה בה היו נפוצים הכובעים הגדולים, נעליים עם עקב גבוה והמגפיים הארוכות . במאות האחרונות, האופנה התפתחה למערכת מגוונת מבחינת טקסטיל, תפירה, עיצוב ושיווק. במהלך המאה ה-16, היו חגורות רחבות ומכנסי רוכסן פופולריים עבור האישה האמידה, ובמאה ה-17 התפתח השימוש לתפירת אצבעות וריקמה ובמהירות רבה התחילו להיווצר סגנונות חדשים, כמו הקורסט והכובע המקורי.
במאה ה-18, עיצוב האופנה התחיל להשתנות בתדירות גבוהה יותר, עם התפתחותן של טכנולוגיות חדשות לייצור טקסטיל והתנסויות חדשות בצבעים ובגזרות שונות ,האופנה הפכה להיות סמל של מעמד ועושר, ובתקופת הרומנטיקה במאה ה-19 היו קיימים בגדים יקרים ומפוארים המיועדים לאנשי תעשייה מהשכבות של עשירי התקופה, פריטי הלבוש היו נתפסים כמוצרי אמנות וכללו חומרים יקרים ומעוטרים בעבודת יד וזאת עד שנחשפו לסביבה תעשייתית חדשה ולפיתוח טכנולוגי שזימן את זרימת האופנה לכולם ,לכן במהלך המאה ה-20 תפיסת האופנה השתנתה והפכה ליותר זמינה לצרכן הרגיל, התחילו להתפתח עיצובי המותגים והמעצבים פרצו לתחום. במשך שנות ה-20 וה-30, האופנה הפכה ליותר פרקטית ונוחה יותר, ופריטי הלבוש כללו חומרים פשוטים יותר.
המאה ה-20 עזרה להביא שינויים מהותיים לעולם האופנה, והתחילה עם שינויים בסגנון הלבוש הפופולרי של המעמד הבכיר והסטייל הבוהמי, הרומנטי והקז'ואל.
בשנות ה-30 התפתחה אופנת הקוטור, עם מעצבי אופנה כמו קריסטיאן דיור וקוקו שאנל החלו להיווצר עיצובים מיוחדים. בשנות ה-40 המודעות לסגנון הפונקציונלי של הלבוש התחיל לצמוח עם צורך בלבוש יעיל לצורך המלחמה והעבודה.
בשנות ה-50 וה-60, הצליחו מעצבי האופנה לחדש את הסגנונות הקיימים ולייצר סגנונות חדשים, כמו סטייל הקז'ואל והבוהמי. בשנות ה-70 התפתחה אופנת ההיפי הופ, עם לבוש צבעוני ומגוון רחב של אקססוריז ותכשיטים. בשנות ה-80 וה-90 התפתחה אופנת הג'ינס.
במהלך העשור האחרון של המאה ה-20 ובראשית המאה ה-21, תעשיית האופנה התפתחה מאד, המאה ה-21 היא עידן חדש בעולם האופנה, המתאפיין בעיצובים מתקדמים וחדשניים יותר מאשר מבעבר, הטכנולוגיות החדשות שנוצרו במהלך המאה ה-20 כמו תפירה דיגיטלית, חומרים חדשים וטכנולוגיות ייצור מתקדמות כמו תפירת תחרה, סיבי קרבון ועוד, מאפשרות למעצבים ליצור פריטים חדשניים ויצירתיים יותר.
עולם האופנה הפך להיות יותר מודע לסביבה ולצרכי התורמים לפגיעה בסביבה. חברות אופנה רבות מתמקדות ביצירת פריטי אופנה ידידותיים לסביבה,
ניתן לומר שהמאה ה-21 עדיין מתפתחת ומשתנה בצורה מתמשכת, ועם כל הטכנולוגיות המתקדמות והחדשניות הזמינות, עולם האופנה יכול להתאים ולהשתנות בהתאם לצרכים ולטרנדים החדשים ולפנינו עוד היצע של הפתעות וחדשנות שלא הכרנו עד כה, וכמובן שנגלה רק עם הזמן כל פעם מחדש.
תצוגות האופנה מציגות לנו את הבגדים והאקססוריז שייכנסו ויישארו בארונות הבגדים שלנו. לא רק זה, בנוסף להצביע על הטרנדים של הרגע, הם מהווים נקודת התייחסות מצוינת להתמצאות במהלך המכירות. להשקיע בחפצי חובה עמידים – או, למי שכבר מחזיק אותם, לשמור אותם בזהירות ולהוציא אותם כשצריך.
הם נעים בין הצצה לשטוחים, מחצאיות ארוכות במיוחד לשוליים, מתיקים גדולים ועד מעילי אופנוע, מפרחי תלת מימד לכחול כהה, מצמידים ועד ג'ינס רגוע.
כדי להילבש עם אינסוף מראה, מגפיים טקסניות מתגלות כבנות הברית הטובות ביותר של ג'ינס וביקיני, . ללבוש לאורך כל השנה, מגפי אצבע הבננה מושלמים לליווי מראות רעננים המיועדים לקיץ, הן לאפרטיף על החוף והן לפסטיבלי מוזיקה מתחת לכוכבים.
. הגרסה הראשונה עוקבת אחר מצב הרוח הקאנטרי: היא משלבת את הקמפרו עם ג'ינס, תחפושת ברונזה מתכתית משולשת, ז'קט ג'ינס וכובע מערבון גדול. ואז במקום זה מציע תלבושת חושנית יותר: טקסנים שחורים וביקיני שני חלקים. זה יספיק להוסיף כיסוי שחור מועשר בפאייטים זהובים כדי להפוך אותו לתלבושת מושלמת למסיבת חוף קיץ. אמנם, אם נחשבים בהקשרים רחוקים מהחופים, הקמפרו מעור או זמש מושלמים מתחת לשמלות קצרות ורכות עם מוטיבים פרחוניים וכתפיות דקות, או אפילו בשילוב עם מכנסיים קצרים עם קרעים וחולצות טי אוברסייז: מראה הקוקון שאפשר לסמוך עליו. לכל סוף שבוע רגוע.
אופנה היא החיים עצמם. מהשטיחים בבית, למשקפיים, לאלקטרוניקה, לסרטים שאליהם אתה הולך – הכל הוא ביטוי של אופנה עכשווית או עברה. באופן כללי, ניתן לומר את המושג "צריכה". כלומר, ישנם חוקים לא כתובים שקובעים במה ואיך עלינו להשתמש. אבל כל אחד כותב את החוק שלו. הסגנון של כל אחד הוא האופנה שלו.
מושג זה כולל סגנונות לבוש שהופיעו בחברות שונות בזמנים שונים. מושגים כלליים: יכולים להיות מורכבים ממספר נושאים כמו אמנות, אדריכלות, ספרות ואוכל. משהו שהיה אהב על ידי רוב האנשים במשך זמן מה יכול להיקרא גם כך. אופנה זה לא רק בגדים. לאיפור יש אופנה, גם לתיקים… פעילויות כמו מוזיקה, ספרות, קולנוע, תיאטרון, קניות כלולים גם הם בקונספט הזה. המטרה היא לא שבגדים או אקססוריז יהיו שימושיים, אלא יהיו שונים. למרות שמושג זה שונה עבור גברים ונשים, מה שנקרא "יוניסקס" יכול להתייחס לגברים ולנשים כאחד. בגדים מגנים עליך מפני הקור, מסווים את גופך וגורמים לך לבלוט מאנשים אחרים. הם גם משקפים את הרגשות, האופי והטעם שלך. זה נקרא "אופנה" בתור מושג כללי.
הרעיון מקובץ לפי פרקים. לא משנה איזה צבע באופנה העונה, הצבע הזה נמצא במגמת הבדים. כלומר, חברות טקסטיל מתמקדות בצבע זה. ריהוט הוא בצבע זה, נעליים מיוצרות בסגנון שניתן לשלב עם הצבע הזה. בגדי נשים