משלוח חינם לכל הארץ!
לחץ כאן
10% הנחה בהזנת קוד קופון htonew10
לחץ כאן
כל הטרנדים והמבצעים הכי חמים לקיץ 2024 כבר כאן!
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כאשר עומדים ובוחנים את תעשיית עולם האופנה היום, ניתן לראות תעשייה ענקית ומסחררת, שמספחת אליה עוד ועוד תחומים. ניתן להבחין עד כמה התעשייה הזו משמעותית, כמה רחבה וכוללת כל כך הרבה מוצרים,מפעלים,צרכנים,בלי סוף חומרי גלם ותוצרים.
היום התרגלנו לכך. אבל אם נדפדף מעט בדפי ההיסטוריה נגלה שלא כך היו פני הדברים.
עד לשנות ה19 לערך לא היה ביטוי כלל וכלל לאופנת נשים,לבגדיהם ולהעדפותיהן האישיות.
ניתן לראות בתבליטים ישנים ובציורי דיוקן עתיקים את הנשים לבושות בבגדים בסגנון זהה אחת לשניה. לכל עם וארץ היה סגנון לבוש שהתאים לאותו חבל מקום מבחינת אקלים ומסורת ואיתו הלכו כל הנשים באותו מקום. לא היה ביטוי לנוחות של האישה, לאופי ולסגנון המועדף עליה ולרצונות שלה בכלל.
השינוי הגדול החל בשנות ה20 שאז חל שינוי מהותי במעמד האישה בעולם.
בעקבות מלחמת העולם הראשונה,נוצרה מציאות בה הגברים היו בחזית המלחמה, ולפתע הנשים מצאו את עצמן דואגות לפרנסת הבית. היה עליהן כמובן להתלבש בהתאם. לפני כן היו רק בשטח ביתן. זה היה שינוי גדול, כשנחשפו לעולם ושוב לא היו מצומצמות רק בשטח שלהן. הן סיגלו לעצמן גינונים מסוימים והחלו להתלבש בצורה שנוחה להן, שמותאמת לאופי העבודה וסגנון האופי שלהן.
כששבו הגברים מהמלחמה גילו נשים עצמאיות יותר, נחושות יותר. וכן, זה התבטא גם בצורת הלבוש.
משם החלה התעשייה לפרוח. העסקים לבגדי נשים קמו והתפתחו, היה לזה ביקוש רב. הנשים הרגישו שמבינים לצרכים שלהם, הניצע היה פתאום גדול ורחב..
ומשם הכל היסטוריה.
אי אפשר לדמיין היום חיים שבהם הנשים מתלבשות רק בצורת לבוש אחת מסורתית.
האופנה מזמן לא רק בגדים ופרטי לבוש. זו הגדרה, זה שייכות.
אישה יודעת שכשהיא מתלבשת זוהי התוית, ההגדרה שבה יכירו אותה.
יש כאן אמירה חברתית.
היום נשים מחפשות יותר את המותג, את האמירה שתחת הבגד, יותר מאשר את הבגד עצמו.
יש שיגידו שנשים בימינו משועבדות לאופנה, לחיפוש אחר הפריטים החמים, שימתגו אותם, שיגרמו לאנשים להסתכל עליהן בצורה מעריכה ושווה.
כדאי לכל אישה לבדוק עם עצמה האם היא מחפשת בגד שיהלום אותה ויחמיא לה, ועם זאת יהיה אופנתי ועדכני.
או-שהדבר היחיד שהיא חושבת עליי כשהיא מחפשת בגד, זה איך הוא יראה בעיני הסביבה ואיך זה יגדיר אותי מבחינה חברתית, סוציו אוקונומית.
אם זו המחשבה, אין ספק שאישה זו משועבדת לאופנה המתחלפת ולא תדע שובע.
הפתרון הוא להגביל כמות. החלטה מושכלת של כמה כסף וזמן את מעונינת להוציא על אופנה וחיפוש טרנדים מתחלפים.
ואז, מצד אחד תהנה האישה מגיוון המלתחה שלה, מרענון וכמובן בגדים שיקים ואופנתיים.
מצד שני, לא תהיה משועבדת לחברה ולקניות. כל חודש תדע באיזה תקציב רוצה לקנות וכמה זמן משקיעה בחיפושים אחר פרטי לבוש. ותהנה משלל האפשרויות שיש לאופנת הנשים להציע.

אופנת נשים. מאמר מספר 11
אופנת נשים זה תחום שמייצר הרבה עניין, וסביבו יש אינספור אירועים,השקות,פרסומים,והפקות.
זהו תחום ענק, שגודל עם השנים ואין לו סוף.
אם בעבר היו הנשים הולכות עם בגד מסורתי ששייך לאותו עם או אומה, כולן היו עם אותו סגנון לבוש עם שינויים קלים.. היום זו תעשיה שלמה עם איספור אפשרויות ווריאציות.
אופנת הנשים הפכה לתרבות של ממש.
וכמובן שגם התעשייה של אופנת הנשים משגשגת בהתאם.
הבגד הוא האדם. כשרואים אישה לבושה בבגד מסוים זה מייצג את מה שהיא, או לפחות את הצורה שבה רוצה להציג את עצמה. יש באופנה ביטוי לסגנון, לאופי ולמכלול של הלובשת.
המדהים הוא שאותה אישה יכולה להראות כשתי נשים אחרות לגמרי עם לוק שונה. זוהי מעלה גדולה מאד. כי אישה יכולה להתאים את בגדיה לאופי בו היא רוצה להציג את עצמה בסיטואציה מסוימת. לדוגמא כשתבוא לראיון רשמי תוכל להתלבש בצורה מוקפדת ומחויטת וליצור רושם מסודר ענייני ומכובד.
לעומת זאת, כשתרצה לבוא לאספת הורים של הילד שלה, תוכל בשינוי לבוש להראות אמא חמה.נעימה וזורמת בסגנון לבוש קליל ונעים יותר.
כיום יש לאופנת הנשים היצע כל כך רב, שאישה ממש יכולה להגדיר את עצמה לפי פרטי לבוש כאלה ואחרים. גם בתוך המלתחה הפרטית של אישה מסוימת יכולים להיות פרטי לבוש שיתאימו למצב רוח שונה. לדוגמא אישה שקמה במצב רוח קצת אפרורי ויבש לא תרצה להתלבש בצבעי הקשת, יתאים לה יותר צבעים שקטים וסולידיים, וכן להפך.
על זאת ועוד חושבים יצרני האופנה ומייצרים היצע ענק ומגוון.

שיתוף המאמר

תוכן עניינים

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
אימייל

מאמרים נוספים

הצטרפו לניוזלטר שלנו

הקטגוריות המובילות

Related Post

Sed aliquam, tortor et sodales malesuada, lorem leo luctus tellus, quis interdum eros nibh in nunc. Cras dignissim malesuada, lorem leo luctus