\
המדיה החברתית, תרמה הרבה לעולם האופנה בנושא השיווק הדיגיטלי וכו .. נתנה לנו לראות עיצוב טעמים, מנהגים וערכים הקשורים לאופנה באופן גלובלי,
המדיה החברתית בכלל הזניקה את ההשפעה שיש לאופנה על חיי היומיום והערכים שלנו. אופנה תפסה תפקיד מרכזי הוא ייצור המוני ומתפתחת ללא הרף עקב הטרנספורמציה הדיגיטלית המתמשכת.
המדיה החברתית גם עזרה להתפתח לנקודה שבה לא רק מותגים יכולים להגיע לצרכנים, אלא גם צרכנים יכולים להגיע למותגים.
כמו TikTok למשל, התחילה טרנד בשנת 2020 עם יוצר מרחב שבו המותג צובר מודעות מהצרכנים שלהם בעידן הדיגיטלי המשתנה ללא הרף.
מסיבה זו, המדיה החברתית הופכת לכלי שיווקי חזק במיוחד גם בתעשיית האופנה. ניתן לראות זאת עם בלוגרי אופנה או משפיענים המציגים בגדים של מותגים שונים שמחברים בין הצרכנים והמותגים ברחבי העולם על פני פלטפורמות שונות
המונח אופנה מתייחס לביטויים הנוכחיים המוצעים במכירה בתעשיית האופנה. תעשיית האופנה העולמית היא תוצר של העידן המודרני.בעולם המערבי לפני אמצע המאה ה-19, רוב הבגדים היו בהזמנה אישית. נעשה בעבודת יד ליחידים, בין אם כיצור ביתי או בהזמנה של תופרות וחייטים. בתחילת המאה ה-20, עם עלייתן של טכנולוגיות חדשות כמו מכונת התפירה, עליית הסחר העולמי, התפתחות מערכת הייצור המפעלית וריבוי חנויות קמעונאיות כמו חנויות כלבו, הבגדים הפכו להמוניים יותר ויותר זאת אומרת מיוצר במידות סטנדרטיות ונמכר במחירים קבועים.
אף על פי שתעשיית האופנה התפתחה בתעשייה בינלאומית וגלובלית מאוד, שלרוב ביגוד מעוצב במדינה אחת, מיוצר באחרת ונמכר ברחבי העולם. לדוגמה, חברת אופנה אמריקאית עשויה להשיג בדים בסין וליצור את הבגדים בוייטנאם, לסיים אותם באיטליה, ולשלוח למחסן בארצות הברית להפצה לחנויות קמעונאיות ברחבי העולם.
בעבר תעשיית האופנה הגדולה היתה בארצות הברית
החלה לרדת במידה ניכרת כאשר הייצור עבר יותר ויותר מעבר לים, במיוחד לסין. מכיוון שנתונים על תעשיית האופנה מדווחים בדרך כלל עבור כלכלות לאומיות ומתבטאים במונחים של המגזרים הנפרדים הרבים של הענף, קשה להשיג נתונים מצרפים של הייצור העולמי של טקסטיל והלבשה. עם זאת, בכל מדד, תעשיית ההלבשה מהווה נתח משמעותי מהתפוקה הכלכלית העולמית
תעשיית האופנה מורכבת מארבע רמות:
יייצור חומרי גלם, בעיקר סיבים, וטקסטיל אך גם עור ופרווה.
ייצור מוצרי אופנה על ידי מעצבים, יצרנים, קבלנים ואחרים.רמות המיקוד בתעשיית האופנה מורכבות מהרבה מגזרים נפרדים אך תלויים זה בזה. מגזרים אלה כוללים עיצוב וייצור טקסטיל, עיצוב וייצור אופנה,בדרך כלל כל מגזר מוקדש למטרה לספק את הביקוש של הצרכנים להלבשה בתנאים המאפשרים למשתתפים בתעשייה לפעול ברווח.
אך לא נשכח נושא התקשורת המשחקת תפקיד משמעותי בכל הנוגע לאופנה. למשל, חלק חשוב באופנה הוא עיתונות אופנה. ניתן למצוא ביקורת עריכה, הנחיות ופרשנות בטלוויזיה ובמגזינים, עיתונים, אתרי אופנה, רשתות חברתיות ובלוגי אופנה. בשנים האחרונות, בלוגים אופנתיים וסרטוני יוטיוב הפכו למוצא מרכזי להפצת טרנדים וטיפים אופנתיים, יצירת תרבות מקוונת של שיתוף הסגנון באתר או בחשבונות מדיה חברתית כלומר אינסטגרם, TikTok או טוויטר , באמצעות כלי תקשורת אלה, קוראים וצופים בכל רחבי העולם יכולים ללמוד על אופנה, מה שהופך אותה לנגישה מאוד, בנוסף לעיתונות האופנה, פלטפורמה תקשורתית נוספת שחשובה בתעשיית האופנה היא פרסומת. פרסומות הן מספקות מידע לקהל ומקדמות מכירות של מוצרים ושירותים. תעשיית האופנה משתמשת בפרסומות כדי למשוך צרכנים ולקדם את מוצריה כדי לייצר מכירות.
לפני כמה עשורים כשהטכנולוגיה עדיין לא הייתה מפותחת, פרסומות הסתמכו במידה רבה על רדיו, מגזינים, שלטי חוצות ועיתונים לעומת כיום, ישנן דרכים שונות בפרסומות כגון מודעות טלוויזיה, מודעות מקוונות המשתמשות באתרי אינטרנט ופוסטים, סרטונים וסטרימינג בשידור חי בפלטפורמות מדיה חברתית.
- זה בדרך כלל נמצא בכל מקום, במגזינים, באינטרנט, בתוכניות טלוויזיה, ואפילו תוך כדי הליכה ברחובות, בטוח שתתקלו בזה. מה זה עוד יהיה, מלבד טרנדים אופנתיים שכולם מדברים עליהם? מגמות אופנה תמיד מילאו תפקיד חשוב בחיי היום יום של אנשים רבים והן נחשבות לסגנון הלבוש, השיער או הקישוט העדכני ביותר שמתפתח ופופולרי בזמן נתון. מגמות אופנה התפתחו בצורה דרסטית ככל שחלף הזמן ומראות רבים צצו בתקופות שונות. למשל, חליפת השחייה התפתחה מאז המאה השמונה עשרה, שם הם נקראו חלוקים ועשויים מבד שכיסה את כל הגוף. עם זאת, במאה התשע-עשרה חליפת השחייה הזו הפכה לקצרה יותר, וכיסה את גוף הנקבה מהכתפיים ועד לברכיים. זה בסוף המאה העשרים שבו חליפת השחייה בשני חלקים, המכונה כיום ביקיני, הפכה נפוצה. עם זאת, ניתן להשוות את מגמות האופנה למעגל, שבו אנו מבחינים שחלק מהטרנדים הישנים חזרו. חלק מהטרנדים הללו כוללים ג'ינס סקיני, חולצות קרופ, מגפיים בגובה הירכיים, עגילי חישוק גדולים, תספורת "הבוב", צבע עניבה וארנקים גדולים. בעוד שבגדים היו פעם צורך אנושי פשוט ששימש לחום וצניעות, טרנדים אופנתיים עשו כברת דרך, וכיום ממלאים תפקיד חשוב בחיי היומיום של אנשים, ומאפשרים להם ליצור מוצא להפגין את היצירתיות שלהם על ידי בעקבות מחזור מתפתח כל הזמן. ניתן היה לראות את הטרנדים האופנתיים הבולטים ביותר בשנות העשרים של המאה הקודמת או בשנות העשרים השואגות. במהלך תקופה זו האופנה של גברים ונשים כאחד השתנתה מאוד. התוצאות של מלחמת העולם הראשונה גרמו לאמריקה להיכנס לעידן נמרץ. כתוצאה מתפקידן של הנשים במהלך המלחמה, השתנו מנהגים ומוסר רבים. שוק המניות התחיל לפרוח, ריקודים ומוזיקה חדשים רבים נוצרו, ונשים קיבלו את הזכות לבחור ולהיכנס לשוק העבודה. כמעט בכל פעילות הייתה התקוממות, והאופנה הייתה בהחלט אחת. למרות שהאופנה השתנתה לאורך העשור, אפשר היה להבחין בשינוי דרסטי מהאופנה הקודמת. היו גורמים רבים, כמו שנאמר לעיל, ששיחקו בשינויים של שנות ה-בדומה לבגדים, גם שנות העשרים של המאה ה-20 קיבלו חשיבות רבה באבזור של נשים, השימוש בקוסמטיקה ושיזוף. כמה אביזרים פופולריים שבנות לבשו היו גדיל ארוך של פנינים, צמידים, עגילים תלויים ופרוות. גדילי הפנינים היו בדרך כלל לולאות כמה פעמים סביב הצוואר. מעילי פרווה ישרים ארוכים ללא קימורים הפכו פופולריים מאוד.
הם התחילו להתאפר סביב העיניים כדי לגרום להם להיראות גדולים יותר. השפתון הפך פופולרי כדי להדגיש את השפה העליונה ואת עומק השפה התחתונה. מכיוון שנשים רצו לשנות את המראה שלהן עם איפור, שוק האיפור החל לפרוח במהלך העשור הזה.
ואז החלה להעלות השפעה גדולה של ידוענים על עולם האופנה וכמה אנשים עקבו אחריהם. פעמים רבות בהיסטוריה הסלבריטאים היו מעצבים את עולם האופנה ויוצאים עם משהו חדש והאוכלוסייה הכללית הייתה מוצאת את עצמה מחקה את הטרנדים המסוימים הללו.כל דמות הביאה משהו לשולחן. והמחזור אפילו זז מהר יותר ממה שההיסטוריה תיעדה בגלל פלטפורמות מדיה חברתית כמו אינטרגרם, פייסבוק וטוויטר.
מגמות הלבוש השתנו במהלך המאה האחרונה עקב אירועים היסטוריים והתפתחות הטכנולוגיה. עם מתנת היצירתיות והמיומנות של בניית בגדים, מעצבי אופנה משלימים תואר בעיצוב, חוקרים מגמות עבר, מנבאים מגמות עתידיות, משרטטים רעיונות ומפקחים על ייצור העיצובים שלהם. מעצבי אופנה מתרגמים את הרעיונות שלהם לבגדים למכירה. טרנדים קובעים את הצלחת תעשיית האופנה.
מאמר 24- אופנה
אופנת מידות גדולות היא נושא לדיון ולוויכוח במשך שנים. בשנים האחרונות התעשייה עשתה צעדים משמעותיים, והרבה יותר אנשים מאמצים את הרעיון של אופנה במידות גדולות. תעשיית האופנה עוברת אט אט לכיוון של הכלה וגיוון, מה שהופך יותר בגדים במידות גדולות לזמינות מאי פעם. עם זאת, הדרך עוד ארוכה, וצרכני אופנה במידות גדולות עדיין חווים אפשרויות בחירה מוגבלות בגלל הבעיות המתמשכות של התעשייה.