הספורט הגדולות בעולם וקיימת כבר למעלה מ-70 שנה. בנוסף לקו בגדי הספורט המסורתי שלה, אדידס השפיעה משמעותית גם על עולם האופנה.
החברה נוסדה בשנת 1949 על ידי אדולף "עדי" דאסלר, שהתחיל בייצור נעלי ספורט בחדר הכביסה של אמו. עם השנים, החברה גדלה והפכה לאחת מיצרניות בגדי הספורט הגדולות בעולם. המותג ידוע במוצרים האיכותיים והעיצובים החדשניים שלו, שהפכו אותו לאהוב בקרב ספורטאים, מפורסמים וחובבי אופנה כאחד.
אחד הגורמים המרכזיים להצלחתה של אדידס היה היכולת שלה להישאר רלוונטית ולהסתגל לטרנדים משתנים. בשנות השמונים והתשעים, המותג נודע בזכות הלוגו האייקוני בעל שלושת הפסים ונעלי הספורט הקלאסיות שלו. עם זאת, בשנים האחרונות, החברה העבירה את המיקוד שלה לאופנה, תוך שיתוף פעולה עם מעצבים ומשפיענים בעלי פרופיל גבוה כדי ליצור קולקציות אופנתיות בהשראת בגדי רחוב.
אחד משיתופי הפעולה הגדולים ביותר שעשתה אדידס הוא עם Yeezy, שהוא מותג האופנה של הראפר האמריקאי קניה ווסט. שיתוף הפעולה הוכרז בשנת 2013 והקולקציה הראשונה הושקה בשנת 2015. הקולקציה הזו הפכה ללהיט בקרב חובבי האופנה והיא נמכרה תוך דקות. שיתוף הפעולה נמשך והוא הביא להכנסות כספיות גדולות.
שיתוף פעולה מוצלח נוסף שעשתה אדידס הוא עם אלכסנדר וואנג, שהוא מעצב האופנה הניו יורקי. שיתוף הפעולה הוכרז בשנת 2016 והקולקציה הראשונה הושקה בשנת 2017.
גם קולקציה זו זכתה להמון תשומת לב בקרב חובבי האופנה, והיא נמכרה תוך דקות ספורות.
אדידס גם עושה מעבר אל עבר אופנה בת קיימא. החברה פועלת לצמצום השפעתה הסביבתית על ידי שימוש בחומרים ברי קיימא יותר, כגון פוליאסטר ממוחזר, במוצרים שלה. לחברה יש גם תוכנית בשם "לולאה סגורה" שבה הם מייעדים מחדש וממחזרים נעליים ובגדים משומשים ליצירת מוצרים חדשים.
בנוסף לשיתופי הפעולה שלה עם מעצבי אופנה ומשפיענים, אדידס כמובן פועלת גם ליצירת קו אופנה משלה. החברה משקיעה רבות במחקר ופיתוח כדי ליצור מוצרים מסוגננים ואיכותיים הפונים למגוון רחב של צרכנים. קו האופנה של החברה כולל ביגוד, הנעלה ואביזרים לגברים, נשים וילדים.
אחד המרכיבים המרכזיים בקו האופנה של אדידס הוא השימוש בצבעים ובדוגמאות נועזות. החברה ידועה בשימוש שלה בצבעים עזים ומושכי עין, שעוזרים להבליט את מוצריה. כמו כן, החברה משתמשת במגוון רחב של דוגמאות, לרבות פסים, נקודות והדפסי פרחים, כדי להוסיף מראה ייחודי ויצירתי לעיצוביה.
היבט חשוב נוסף בקו האופנה של אדידס הוא ההתמקדות בנוחות ובפונקציונליות. הבגדים וההנעלה של החברה מעוצבים להיות נוחים וקלים ללבישה, תוך כדי מתן מראה מסוגנן. קו ההנעלה של החברה נועד גם לספק תמיכה ויציבות לאורח חיים פעיל, מה שהופך אותם למושלמים עבור ספורט, פעילות גופנית ופעילויות אקטיביות אחרות.
קו האופנה של אדידס זמין במגוון רחב של סגנונות ומידות, מה שהופך אותו לנגיש לאנשים מכל הגילאים ומכל סוגי הגוף. החברה גם מעדכנת כל הזמן את קו האופנה שלה, משחררת קולקציות חדשות ומוצרים במהדורה מוגבלת על בסיס קבוע. זה שומר על המותג רענן ומרגש, ומבטיח שתמיד יש משהו חדש לצרכנים לגלות.
אדידס גם מרחיבה את נוכחותה בעולם הדיגיטלי. החברה משקיעה בפלטפורמות מסחר אלקטרוני ומדיה חברתית על מנת להגדיל את טווח ההגעה שלה ולהתחבר לצרכנים בכל העולם. החברה יצרה ומפרסמת תוכן דיגיטלי שנועד לעורר, לחנך ולבדר את הצרכנים. התוכן הדיגיטלי של החברה כולל הדרכות, סקירות מוצרים והסתכלות מאחורי הקלעים על תהליך העיצוב של החברה.
לסיכום, ההצלחה של אדידס בתעשיית האופנה היא עדות ליכולת של המותג להישאר רלוונטי ולהתאים את עצמו לטרנדים משתנים. המותג הצליח לשמור על מורשת בגדי הספורט שלו תוך אימוץ של סגנונות וטכניקות חדשות. עם מחויבותה לקיימות, שיתופי פעולה עם שותפים בעלי פרופיל גבוה ועיצובים חדשניים, עקב כך ברור כי אדידס תמשיך להשפיע רבות על עולם האופנה.
חולצות טריקו הן כבר מזמן מרכיב עיקרי באופנה, מכיוון שהן נוחות, וקלות ללבישה. הן מגיעות במגוון סגנונות, מקז'ואל ועד לבוש פורמלי, וניתן ללבוש אותם על ידי אנשים מכל הגילאים והמינים.
אחת הסיבות שחולצות טריקו כל כך פופולריות היא בגלל שהן כל כך מגוונות. ניתן ללבוש אותן לבד, מעל גופיה או בכלל מתחת לבגד עליון.
בהתאם לאירוע ולאופן בו הם מעוצבים. ניתן לשלב חולצת טי לבנה בסיסית עם בלייזר למראה רשמי יותר, או עם ג'ינס וסניקרס למראה קז'ואל. חולצות טי מגיעות גם במגוון צבעים, דוגמאות ובדים, מה שמאפשר אינסוף אפשרויות סטיילינג.
סיבה נוספת שחולצות טריקו כל כך פופולריות היא בגלל שהן נוחות ללבישה. הן עשויות מבדים רכים ונושמים שמרגישים טוב על העור. יש לחולצות גם סוגי התאמה למבנה הגוף השונים המאפשרת קלות תנועה. זה הופך אותם לבחירה מצוינת ללבוש יומיומי, כמו גם ללבוש אקטיבי.